Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana regulatora napiecia -alternator valeo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Miałem problem z ładowaniem u siebie wiec postanowiłem to naprawić , regulator zakupiony w aso kosztował mnie 42 funty( 028 903 803 fx ) w tym ze zwrócą mi 15 funtów + VAT po oddaniu starej części.

Silnik najlepiej jak jest zimny , potrzebne narzędzia :

snc00078b.th.jpg

A wiec :

1. Odpinamy akumulator i zdejmujemy zbędne plastiki ,otwieramy piwko

2. Zdejmujemy pasek alternatora

3. Odkręcamy akumulator ( klucze : imbus 6 i oczkowy 17 )

snc00066acq.th.jpg

4. Po zdjęciu nasadki i podkładki z tej dolnej śruby wyciągamy ją z tylu alternatora ( rękę można włożyć pod kolektorem )

snc00071a.th.jpg

5. Ostrożnie wyciągamy alternator i przekręcamy na bok aby odkręcić przewody elektryczne (klucze : 13 nasadowa i 7 nasadowa )

snc00063k.th.jpg

6. Jak już mamy go na stole odkręcamy trzy nakrętki ( klucz : 8 nasadkowa )ściągamy plastikowa obudowę i mamy już na wierzchu regulator

snc00054o.th.jpg

7. Pechowy regulator ściągniemy po odkręceniu 2 nakrętek i jednej śrubki ( nie pamiętam rozmiarów kluczy ) o ile szczotki puszcza to wyjdzie bez problemu , jeżeli nie to trzeba ściągnąć obudowę szczotek i odciągnąć je do tylu.

8. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności .

Śruba od alternatora jest na imbus 8

Największy problem miałem z włożeniem śruby z tylu alternatora , po odpowiednim ułożeniu go na miejsce wejdzie , może tez przeszkadzać trochę rura od miarki oleju , odgięcie jej delikatnie powinno pomoc

A tak wyglądał stary regulator - szczotki się skończyły tak jak by .

snc00056p.th.jpg

Jak coś to pytać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzieki za opis właśnie mnie to czeka w niedługim czasie chyba w sobote przyszłą się za to wezme.

Opublikowano

W silniku AFN można wymienić bez wyjmowania alternatora koszt w serwisie za regulator oryginalny bosch to 360 zł w sklepie około 200 zł zamiennik który tak samo ładuje ponad 14V 70 ZŁ i regulator musi mieć wyjście na wsuwkę

Opublikowano

Ja mam AHH silnik więc to prawie bliżniaczy do twojego AFN znasz nazwę tego zaniennika bo mi właśnie ładuje za mało około 13.7V.

Opublikowano

wiecie może czy w AJM obędzie się bez wyciągania alternatora?

Opublikowano

witam kolegow mam takie pytanie bo dzisiaj sprawdzalem sobie ladowanie i tak : przy wylaczonym silniku 12.2 V przy wlaczonym silniku 14,4 V natomaiast gdy wlacze wszystkie odbiorniki pradu to ladowanie 13,2 V i nie wiem czy mam wsztystko ok czy trzeba wymienic regulator napiecia Prosze o odpowiedz.

Opublikowano

W silniku 1,8t wymienia sie podobnie tylko zamist śruby 17 jest jeszcze jeden ampul 8mm bodajrze. Jest problem z tą śrubą ponieważ nie da sie jej łątwo wyjąć bo wyciągając ja zahaczamy o wiskozę. Są 2 metody na wyjecie jej:

1. Włożyć śrubokręt między żeberka wizkozy i wyłamać jeden ząbek i wtedy śruba sie wysunie - tak robią elektomechanicy na szybkosci, nie polecam bo wisko już nie jest wyważóne i pewnie łożysko niedługu sie posypie. Można jeszcze wydłubac z drugiej strony dla równowagi.

2. Zastosowane przezemnie metoda to wisko trzyma sie na torxie wkręconym z od strony silnika wystarczy go popuscić i będzie git tylko dostęp kiepski.

Ja z oszczędnosci nie kupiłem drugiego regulatora. Wymieniłem same szczotki za 6zł i śmiga.

Aby rozlutować te szczotki należy usunąć cynę i rozgiąć rurki, które zaciskają druciki prądowe szczotek. Nowe wlutować to już przyjemność.

Opublikowano

witam musze sie za to równiez zabrac bo slabe ladowanie ok 13.6 bez obciazenia tylko mysle jak zdjąć pasek klinowy która rolka jest napinająca?

---------- Post dopisany at 21:38 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

witam musze sie za to równiez zabrac bo slabe ladowanie ok 13.6 bez obciazenia tylko mysle jak zdjąć pasek klinowy która rolka jest napinająca?

Opublikowano

Witam podepnę się pod temat.Moj alternator był ok ale znajomy mechanik postanowił mi wymienić łożyska bo już niby buczały. Przy okazji wstawił nowy regulator napięcia. Po tym wszystkim jest pewien problem.Po dopaleniu auta wskazówka jest na 12v po paru ładnych minutach na ułamek sek .zapala sie kontrolka aku i zaczyna sie dźwigać wskazówka na ok 14v.Oczywiscie jak jest na 12v to wycieraczki wolno chodzą tak jakby nie mail napięcia lub byl nie ladowany.Wiecie może co może być problemem?Może ten nowy regulator?Wcześniej nie było żadnych problemow z ładowaniem. Od razu po odpaleniu wskazówka leciała na ok 14v.

Opublikowano

Może jakiś przewód jest słabo dokręcony. Posprawdzaj

Opublikowano

Witam, mam pytanie dotyczące rodzaju regulatora a tym samym i alternatora. Czy można stwierdzić jaki mam rodzaj w/w części bez demontażu? Może ma ktoś jakieś fotki z wymiany regulatora w 1.8t. Z góry dziękuję. 

Opublikowano

Myślę, że po numerze altka regulator dobierzesz. Zdjęć nie mam, ale w AEB wymieniłem bez wyciągania altka, trochę gimnastyki i w pół godz. się da.

Opublikowano

Witam, mam pytanie dotyczące rodzaju regulatora a tym samym i alternatora. Czy można stwierdzić jaki mam rodzaj w/w części bez demontażu? Może ma ktoś jakieś fotki z wymiany regulatora w 1.8t. Z góry dziękuję. 

Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc. Stanąłem przed altkiem, popatrzyłem i stwierdziłem że gimnastyki dużo za dużo bez odpowiednich narzędzi. Z tego co zauważyłem to regulator jest zaraz pod osłoną alternatora u góry ale żeby się do niego dostać trzeba odkręcić parę upierdliwych srubek do których dostęp jest wręcz cyrkowy. Oddałem Niunię do elektryka, obiecał zrobić jeszcze dzisiaj. Mam nadzieje ze wszystko będzie ok. Pozdrawiam. Dam znać jak poszło. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...