Slawo80 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Witam Mój kłopocik jest następujący: Wczoraj jadę autkiem z pracy. Zrzucałem bieg przed skrzyżowaniem i usłyszałem jakby takie uderzenie czy coś w tym stylu, Przyjechałem do domku, nie było daleko więc 5 nie zdążyłem wrzucić. Później jechałem i zauważyłem że przy włączaniu piątki następuje delikatne zgrzytnięcie Jak wyłączę piątkę i włączę jeszcze raz to jest ok ale jak zmienię na inny bieg i znowu piątkę to już zgrzytnie i tak za każdym razem Co to może być ? Coś się poluzowało? Coś pękło czy może zaczyna się rozwalać ??? Brak oleju może mieć taki wpływ ? Powiem, że wszystkie biegi chodzą idealnie tylko ta piątka zgrzyta Pomóżcie błagam bo aż mnie boli słuchanie tego przy każdym wrzucaniu 5. Dziś siedzę do 22 ale jutro od samego rana luknąłbym na to co doradzicie Z góry wielkie dzięki Autko z 1995r (B5). Silnik 1,9 tdi 90km 1Z. Skrzynię musiałbym sprawdzić bo nie wiem
Yelo Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Synchronizator się skończył, do czasu naprawienia postaraj się wrzucać 5 wolniej, bo szkoda trybów.
Gość lucas Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 mam ten sam problem przy zmianie z 2 na 3!nie zawsze wystepuje ten zgrzyt!jak wyglada wymiana takiego synchronizatora i jaki jest koszt?slyszalem kiedys ze lepiej jest kupic nowa skrzynie poniewaz jest bardzo duzo roboty przy wymianie takiego synchronizatora(rozebranie skrzyni na czesci) i niekazdy chce sie tego podjac oczywiscie niewiem czy to jest prawda!
Pandzior Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 mam ten sam problem przy zmianie z 2 na 3!nie zawsze wystepuje ten zgrzyt!jak wyglada wymiana takiego synchronizatora i jaki jest koszt?slyszalem kiedys ze lepiej jest kupic nowa skrzynie poniewaz jest bardzo duzo roboty przy wymianie takiego synchronizatora(rozebranie skrzyni na czesci) i niekazdy chce sie tego podjac oczywiscie niewiem czy to jest prawda! niedawno wymieniałem synchronizator biegu piatego koszt samego synchronizatora to 186zł plus robocizna + olej do sktzyni, ja miałem jakiś tani łącznie wyszło mi to 600 zyla
Slawo80 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2007 mam ten sam problem przy zmianie z 2 na 3!nie zawsze wystepuje ten zgrzyt!jak wyglada wymiana takiego synchronizatora i jaki jest koszt?slyszalem kiedys ze lepiej jest kupic nowa skrzynie poniewaz jest bardzo duzo roboty przy wymianie takiego synchronizatora(rozebranie skrzyni na czesci) i niekazdy chce sie tego podjac oczywiscie niewiem czy to jest prawda! niedawno wymieniałem synchronizator biegu piatego koszt samego synchronizatora to 186zł plus robocizna + olej do sktzyni, ja miałem jakiś tani łącznie wyszło mi to 600 zyla Kupiłeś w normalnym sklepie z częściami czy tylko serwis ? Wiesz może jak to wymienić, czy też zostawiłeś u mechanika i przeszedłeś odebrać dobre? Ja zaraz idę skrzynię wyjmować
Pandzior Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Opublikowano 25 Kwietnia 2007 w zadnym sklepie nie dostałem synchronizatora. U nas jest dealer WV, ma warsztat i tam dostałem.
gawel1999 Opublikowano 14 Października 2007 Opublikowano 14 Października 2007 ja mam podobny problem jak kloega z 1z.(mam ten sam model) tylko jeszcze przez jakis czas nie moglem wrzucic innego biegu jak 3 i 4:( jak dojechalem do domu to juz normalnie chodzila oprocz 5 (taki sam maly zgrzyt jest) moze wie ktos co to jest??? czy synchronizator i maly stan oleju moze byc przyczyna? z gory dzieki(w nastepna sobote bede z tym u mechanika wiec moze ktos cos podpowie?) pozdrawiam
Slawo80 Opublikowano 17 Października 2007 Autor Opublikowano 17 Października 2007 Hej No więc moim zdaniem jest to synchronizator. Dlaczego pytasz o stan oleju? Mało miałeś? synchronizatory w skrzyni masz 3 ( 1 i 2 - jeden synchronizator, 3 i 4 - drugi synchronizator, 5 i wsteczny - trzeci synchronizator ). Ja wymieniałem 2 synchronizatory - od 4 i 5 Są identyczne i kosztują w granicach 150zł jeden. Synchronizator ma za zadanie wyrównanie prędkości obrotowej wału i koła zębatego od odpowiedniego biegu tak aby mogły się podczas włączanie biegu ładnie schodzić (zazębiać), jeśli jest uszkodzony prędkości te nie są takie same a ząbki niekoniecznie pasują w siebie i wtedy jest ten zgrzyt
gawel1999 Opublikowano 19 Października 2007 Opublikowano 19 Października 2007 dzis moge dodac ze wszystkie biegi chodza dobrze, oprocz 5:(( po prostu nie chce wejsc:( nic nie zgrzyta jak probuje. dodam tylko ze jak go kupilem niedawno to dolalem litr oleju :bicz: :bicz:sroga kara dla poprzednika sie nalezy
Slawo80 Opublikowano 19 Października 2007 Autor Opublikowano 19 Października 2007 Wiesz nad czym się zastanawiam. Mogło stać się tak, że jak synchronizator się rozleciał to mógł kawałek gdzieś wlecieć tak, że przeszkadzał synchronizatorowi od 1 i 2 (bo tak jak już wcześniej pisałem masz 3 synchronizatory - od 1 i 2, od 3 i 4 oraz od 5 i wstecznego) i może podczas jazdy ten kawałek zleciał na dno miski i już nie przeszkadzał
grippen Opublikowano 20 Października 2007 Opublikowano 20 Października 2007 obstawiam na synchronizator a jak u ciebie ze stanem oleju może powinieneś wymienić na nowy olej niż dolewac ja za niedługo będe wymieniał wszędzie bo to grosze i będe miał spokój
marecki_78 Opublikowano 20 Listopada 2007 Opublikowano 20 Listopada 2007 dzis moge dodac ze wszystkie biegi chodza dobrze, oprocz 5:(( po prostu nie chce wejsc:( nic nie zgrzyta jak probuje. d Hej, powiem tak, natychmiast spuszczaj olej i patrz czy nie ma tam kawałków mosiężnego synchronizatora bo jak są.... to należy natychmiast przestać uzywac samochodu i do mechanika (ja w tamtym roku nie przestałem -> miałem bardzo podobne objawy jak ty; i po 1,5 miecha miałem skrzynie rozwaloną). Zresztą po założeniu drugiej po 10 miechach (czyli w tamtym tygodniu ;-() miałem takie sam objaw jak TY, po spuszczeniu oleju okazało się ze pierścień ZNOWU synchro poleciał (do skrzyni DUK: 145zł w ASO Lublinie + 500 PLN robota i 122 olej). Na szczęście tym razem nie jeździłem z awarią i skończyło się na naprawie. Wiesz można jeżdzić do oporu i potem kupić używkę ALE nigdy nie wiesz czy to co kupisz jest OKI !! tak czy siak: decyzja należy do Ciebie ;-) Pozdr
sek300 Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 Robiłem synchronizatory 3 i 4 biegu dwa tygodnie temu koszt mechanik od skrzyń 800 (dwa synchronizatory i jedno koło) 400 wyrzucenie plus olej plus uszczelniacz na wale. Z tym że czeka mnie jeszcze sprzęgło bo najczęściej jak powiedział mechanik od skrzyń kiedy lecą synchronizatory to najczęściej oznacza koniec sprzęgła i fakt u mnie tarcza powoli dobija do końca. więc jeżeli chcesz dobrze to zrobić załóż jeszcze rezerwe na sprzęgło od 700 do 1200 zł komplet.
golab24 Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 Skoro sa 3 synchronizatory, pierwszy na 1 i 2, drugi na 3 i 4 i trzeci na 5 i wsteczny to co jest jak zgrzyta 2 i 3 ale 4 nie? [br]Dopisany: 21 Listopad 2007, 15:41 _________________________________________________A i zgrzyta tylko jak jest chlodno i silnik jest zimny.
sek300 Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 są 4 synchronizatory 2,3,4,5 biegu jeżeli zgrzyta przy zimnym możesz mieć niewłaściwy olej zalecany jest full syntetyk bodaj 75w/90 choć mimo to obstawiałbym kończące się synchronizatory 2 i 3 biegu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się