Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wysokie obroty przy odpalaniu zimnego silnika - czy to nastawnik pompy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Proszę specjalistów o radę mam taki problem przy odpalaniu zimnego silnika obroty mi skaczą do 1500 potem spadają do 1200 i silnik pracuje tak chwilkę po czym wraca do normy przy odpalaniu słychać charakterystyczne wrrrr :) i odrazu obroty wędrują na 1500 (sorki za taki opis) i pytanie jest takie czy to może być nastawnik pompy czy sama pompa

Dzięki za podpowiedź

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Jedna z przyczyn może być również nie sprawny czujnik temperatury. W AVG mojego ojca było podobnie podczas palenia obroty były podwyższone a wyglądało to jak by palił z nogą na pedale gazu ponadto na biegu jałowym od czasu do czasu obroty samoczynnie rosły i po chwili opadały. Podczas obserwacji temperatury odczyt z czujnika na VAG-u wynosił 70 stopni i raptownie przeskakiwał na 10 stopni.

Opublikowano

po pierwsze to jestem skłonny twierdzić, że zabrudzony będzie elektrozawór N109 na pompie wtryskowej gdyż silnik wchodzi na 1500 RPM - przy diagnozie Vagiem wyjdzie jego błąd. Wystarczy go tylko wykręcić, wyjąc z niego tłoczek ze sprężynką i wszystko dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć przedmuc**jąc powietrzem i ponownie zamontować - to po pierwsze a po drugie to czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 może być uwalony lub mieć przerwę na okablowaniu gdyż w obecnych temperaturach otoczenia silnik po odpaleniu powinien wejść od razu na obroty rzędu 900-1000 RPM a nie 1200 kiedy to obroty na jakąś chwilę po zejściu z pułapu 1500 stabilizują się w zakresie 1200 RPM.

Wychodzi więc na to, że skumulowały się w Twoim przypadku dwie usterki.

Opublikowano

Panowie mam pytanko

Kilka razy po odpaleniu wskoczyły mi podwyższone obroty i po kilku sekundach wszystko wróciło do normy

I też miałem taką samą sytuację jadać na drugim biegu

Proszę o radę co może być przyczyną i czy można ta usterkę naprawić samemu

Opublikowano

Wraz z rikardo podaliśmy dwie przyczyny takiego zachowania się silnika. W pierwszym jak i drugim przypadku trzeba wejść w sterownik silnika (vagiem) i w 02 Fault Code odczytać błędy silnika a dodatkowo w pierwszym (wadliwie działający czujnik G62) trzeba jeszcze podejrzeć wskazywaną przez niego wartość w grupie 007 (ostatnie pole - Coolant temperature). Podwyższenie obrotów powoduje jeszcze usterka potencjometru pedału gazu czyli G79 ale wtedy obroty wchodzą w zakres 1100 RPM i tak się utrzymują przez cały czas aż usterka zostanie usunięta lub ustąpi samoistnie.

Oczywiście powyższe usterki z powodzeniem można usunąć samemu (pod warunkiem, że wie się co się robi ;) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...