mariusz_n Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Witam szanownych Kolegów. Od miesiąca jestem posiadaczem A4. Proszę Kolegów o analizę logów w celu stwierdzenia stanu silnika mojej A4. Proszę o wyrozumiałość gdyż są to moje pierwsze logi. Zaznaczam, iż z silnikami diesla nie miałem styczności, do tej pory jeździłem VW GOLF II 1.3B, więc nie mam porównania. Proszę więc kolegów o opinie, może trzeba coś poprawić, usunąć jakąś usterkę. Jestem perfekcjonistą i lubie jak wszystko jest OK. Zaraz po kupnie samochodu zostały wymienione: -Uszczelka pod dekiel klawiatury -Olej Castrol Magnatec 10W/40 -Filtr powietrza -Filtr oleju -Filtr paliwa -Filtr kabinowy przeciwpyłkowy -Klocki hamulcowe -Rozrząd (pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody) -Rolka klimatyzacji -Pasek alternatora -Regeneracja przekładni kierowniczej Po wymianie rozrządu praca silnika, według mojego odczucia stała się głośniejsza, więc podregulowałem kąt zapłonu, jednak to nic nie dało. Według mnie głośniejsza praca wynika z głośniejszej pracy zaworów, czyżby przy wymianie rozrządu coś źle zrobili? Trochę denerwujące jest również to, iż zatrzęsie budą przy gaszeniu silnika, czytałem że ten typ tak ma i nic nie da się zrobić. Czy to normalne? Poduszki silnika są OK. Logi statyczne Logi statyczne BASIC SETINGS Logi dynamiczne Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrowienia Mariusz
spanky Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 hmmm ... statyczne wygladaja ok ... co do dynamicznych musisz powtorzyc bo jak widac pedal gazy nie byl wcisniety do oporu [widac 000,010]... moze dywanik sie zawinal ....
spanky Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 katalizator do wywalenia filtr powietrza do wymiany jak nie pomoze to lmm do czyszczenia
mariusz_n Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Filtr powietrza jest założony nowy. Pisałem o tym na początku postu, co było wymienione zaraz po kupnie autka. Dzięki za wskazówki, w najbliższym czasie zajmę się tym. Turbinka nie wymaga czyszczenia?
przemik Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Turbina nie wymaga czyszczenia i nie daj jej sie zamulić... Przeczysc przeplywomierz i powtorz logi dynamiczne. Pozdrawiam
mariusz_n Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Witam. Proszę jeszcze o fachową poradę odnośnie trzech rzeczy. 1. Wyczyściłem przepływomierz. Czy ten zabieg, przy zaprezentowanych wcześniej logach, na tyle poprawi dynamikę silnika, że da się to odczuć podczas jazdy, czy też zmiany będą minimalne? Według mojego odczucia autko "chodzi" tak samo, no może odrobinkę lepiej. Logi zrobię jak tylko uporam się z katalizatorem. Odnośnie przepływomierza, to zauważyłem, że nie ma w nim jednego elementu. Patrząc na różne fotki przepływomierza niektóre mają jak podejrzewam diodę pólprzewodnikową pracującą w kierunku zaporowym, która pełni rolę czujnika temperatury. Czytałem różne wątki na forum czy ten czujnik powinien być czy też nie, opinie są różne. Jak to jest w rzeczywistości? powinien być czy nie? W moim czujniku wygląda na to, iż od nowości go nie było (na blaszkach mocujących diodę nie widać śladów, żeby kiedykolwiek był założony). 2. Po przeczyszczeniu przepływomierza wymieniłem też wężyk (kończył się jego żywot) idący do zaworu podciśnieniowego przy turbinie. Po odpaleniu silnika przy dodawaniu gazu słychać teraz metaliczne stuki. Po "rozpoznaniu sprawy" okazuje się że EGR (zawór podciśnieniowy do którego dochodzi wężyk) teraz tak "dynamicznie" pracuje, wcześniej nie było go słychać. Na wolnych obrotach ok.800 rpm zawór jest otwarty (przynajmniej tak mi się wydaje z jego obserwacji), po dodaniu gazu zawór się zamyka, po zdjęciu nogi z gazu znów się otwiera. Czy taka głośna praca jest normalna i wcześniej coś niedomagał, że nie było słychać jego przełączania? 3. Odnośnie wywalenia katalizatora, to jaka będzie najlepsza opcja?. - całkowite wywalenie i wspawanie rury, - wywalenie bebechów z jego obudowy, - wstawienie nowego katalizatora (przy okazji wymieniłbym złącze elastyczne), - założenie strumienicy. Nie zależy mi na "sportowym" dźwięku, wręcz przeciwnie, na jak najcichszej pracy w miarę możliwości jak na diesla. Trochę się rozpisałem ale chciałem w miarę wytłumaczyć o co mi chodzi i z góry przepraszam za ewentualne niefachowe nazewnictwo Za pomoc wielkie dzięki
spanky Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 1.na wyzszych obrotach powinienes poczuc roznice 2.co do prawidlowosci EGR-a ,moze pracowac troszke glosniej ale po logach zobaczymy czy spelnia swoje zadanie 3.ja osobiscie oproznilem puszke
odzim Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 wywal wkład ze srodka , samemu łatwo zrobic , wywal w karton i sprzedaj cos koło 100 pln teraz biora za to , a róznice wtedy z dolu poczujesz napewno i daj logi wtedy zobaczymy jak sie podnosi wystarcza 003, 008,011 dynamiczne i statyczny 003, i 003bs bo reszta juz byla
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się