dar3k Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam, ostatnio zauważyłem ze po dodaniu gazu zaczyna słychać stukanie dochodzące z kolektora dolotowego, jak silnik spadnie z obrotów to stukanie znika, natomiast podczas dodania gazu i utrzymywania go na jednym poziomie ciągle stuka. Pytanie co to może być i jak można to naprawić? Czy może lepiej wymienić cały kolektor dolotowy?
aramis Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Moim zdaniem w kolektorze nie ma co stukać, bardziej pasuje na stukanie zaworów, popychaczy. Bierze Ci olej??
dar3k Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nie zauważyłem jakiś istotnych braków oleju od momentu wymiany 7000 km temu. Ale ten dźwięk wyraźnie dochodzi z tego kolektora tak jakby od spodu. Przy silniku nic nie słychać.
tomcio1600 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Nie zauważyłem jakiś istotnych braków oleju od momentu wymiany 7000 km temu. Ale ten dźwięk wyraźnie dochodzi z tego kolektora tak jakby od spodu. Przy silniku nic nie słychać. to albo słychac albo nie słychac.. kolektor dolotowy jest polączony z silnikiem.. a piszesz ze przy nim nic nie słychac.. w samym kolektorze nie ma co stukac.. określ może dokładnie w której czesci komory silnika słychac te stukanie bo mam wrazenie ze moze mylisz pojecia i nazewnictwo.. a stukanie dobiega z lewej strony i byc moze to elektrozawór N80
dar3k Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Chyba źle określam bo to stukanie nie dochodzi z komory silnika tylko z "tego plastikowego" w książce "Sam naprawiam" nazwane jako "przewód dolotowy".
tomcio1600 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Chyba źle określam bo to stukanie nie dochodzi z komory silnika tylko z "tego plastikowego" w książce "Sam naprawiam" nazwane jako "przewód dolotowy". z lewej strony masz puszke z filtrem powietrza i nad nim zawór N80 (kształtem przypomina walec ze stozkiem) i pewnie stukanie - cykanie słychac kolo niego. Jest tam umieszczony filtr węgla aktywnego. Jesli stuka tzn. ze działa stuki sa jednostajne dosyc szybkie.
cadbp Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Chyba źle określam bo to stukanie nie dochodzi z komory silnika tylko z "tego plastikowego" w książce "Sam naprawiam" nazwane jako "przewód dolotowy". ja bym zerknął na zawory, ostatnio mieliśmy przypadek w VW sharan, stukanie jak w traktorze ewidentnie waliło w puszkę od filtra i okazało się że zawory do wymiany szczegóły bardzie zna kolega mechanik bo on to wymieniał i jak ręką odjął
pedro83kb Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Cześć, mam też silnik AHL i ten sam objaw co ty, Dźwięk dochodzi z okolic kolektora. Byłem w tym tygodniu u mechanika, bardzo dobrego zresztą, i wskazał mi przyczyne tego stukania, jest to stukanie z kolektora dolotowego, i stukają w nim zastawki, stwierdził że tego się nie da naprawić tylko trzeba wymienić cały kolektor, z drugiej strony powiedział mi że to nie ma żadnego wpływu na prace silnika, i można z tym jeździć. Podobno jest to typowa usterka w tym modelu. Jeśli chcesz się upewnić to od przodu na kolektorze jest taka mała dźwigienka (przykryta małym płaskim kawałkiem plastiku), możesz ją lekko przesunąć i wtedy stukanie znika. Pozdrawiam.
marc80 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Witam mam identycznie w silniku AHL, gdy kupiłem auto już te stukanie był w kolektorze dolotowym, mechanik powiedział mi że są tam jakieś klapki które stukają jak się doda gazu i nie można tego naprawić ale nie jest to groźne dla silnika. Od taki urok tego silnika. Przejeździłem tak 40 tys. i nic, jak stukało tak stuka i żadnych problemów z silnikiem. Niedawno jednak kupiłem używany kolektor z (anglika) żeby pozbyć się irytującego stukania, po zamontowaniu o zgrozo w ''nowym'' także stuka.
ROBERT Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 W kolektorze dolotowym o zmiennej geometrii/długości jest suwak obrotowy z "klapkami/zastawkami" który często ulega uszkodzeniu (jest plastikowy) - łamią się te zastawki i wtedy słychać jak się obijają wewnątrz kolektora Niedawno też miałem z tym problem, ale kupiłem cały kolektor na allegro (110 pln) , wymieniłem suwak i mechanizm regulacji, silnik dużo lepiej reaguje na dodanie gazu PS. jak by co to mam do odsprzedania "goły" kolektor
marc80 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Wie może ktoś czy można dokupić nowy suwak lub te klapki.
ROBERT Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Wie może ktoś czy można dokupić nowy suwak lub te klapki. Można dokupić, ale koszt to ... 899 pln w MAGRO Rybnik :gwizdanie: Jakby co to masz nr. 06B 133 619 B - zespół napędu regulacji Kup na allegro lub na szrocie cały kolektor i przełożysz ten zespół regulacji
marc80 Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Kupiłem właśnie drugi kolektor na allegro. Przełożyłem cały kolektor i to samo, zamieniłem potem te zespoły regulacji i nic, stuka. Czy możliwe jest że przyczyna leży nie w kolektorze i tym mechanizmie może w silniku jest coś źle ustawione.
samurajjack Opublikowano 24 Maja 2010 Opublikowano 24 Maja 2010 heh. Ja mam chyba to samo. Jestem umówiony na poniedziałek 31 maja do mechanika zobaczymy co powie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się