Doman13 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Witam Rozebrałem dzis zacisk w kole które kiedyś się zagrzało, potem po złapaniu dużej dziury tym kołem nagle przestało się grzać. Ale sprawa nie dawała ni spokoju. Sytuacja przedstawia się tak że w guma na tłoczku jest pęknięta... Wiem że muszę ją wymienić - tylko jak to zrobić. Czy trzeba wycisnąć cały tłoczek i wtedy zmieniać na nim gumę? Gdzie te gumy kupić? czyżby ASO? Jakim smarem smarować prowadnice? co wymieniać przy okazji (klocki są w połowie zużyte i mają te same grubości)
jaki Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Robiłem kiedyś coś takiego i można kupić zestaw naprawczy w większości sklepów motoryzacyjnych ja płaciłem 17 zł. A żeby wymienić tą gumę to najlepiej wyjąć tłoczek, nałożyć gumę na tłoczek następnie szerszą stronę w zacisk i po woli wkręcać tłoczek w zacisk. Ja używałem do tłoczka smaru do tłoczków ok 3 zł, a do prowadnic pastę miedzieną- ceny nie pamiętam. Należy pamiętać aby prowadnice były dobrze wyczyszczone i lekko chodziły. A na klockach to jeszcze można trochę pojeździć.
Cristoforo Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Robiłem kiedyś coś takiego i można kupić zestaw naprawczy w większości sklepów motoryzacyjnych ja płaciłem 17 zł. A żeby wymienić tą gumę to najlepiej wyjąć tłoczek, nałożyć gumę na tłoczek następnie szerszą stronę w zacisk i po woli wkręcać tłoczek w zacisk. Ja używałem do tłoczka smaru do tłoczków ok 3 zł, a do prowadnic pastę miedzieną- ceny nie pamiętam. Należy pamiętać aby prowadnice były dobrze wyczyszczone i lekko chodziły. A na klockach to jeszcze można trochę pojeździć. podstawowy błąd używanie smaru miedzianego do prowadnic smar miedziany powoduje ze puchnie guma więc prowadnica się przyciera smar miedziany mozna uzywać na śruby lubi posmarować piastę , mocowanie klocka do prowadnic jest specjalny smar i do tłoczków tez jest specjalny smar w tylnej części zacisku masz trzpień na którym trzyma sie mechanizm recznego i najczęściej on koroduje. w tym kapturku gumowym też powinno byc sporo smaru. jest obszerny wątek na tema regeneracji zacisków ja u siebie wymieniłem wszystko co sie dało wymienić w zaciskach przednich i tylnych wraz z tłoczkami efekt hamowanie bezscennyy (312mm)
Doman13 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 dobra tylko mam jedno pytanie jak wykręcę tłoczek to płyn mi nie wycieknie?
Cristoforo Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 ja regenerujesz zaciski to koniecznie wymien plyn hamulcowy
Doman13 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 ostatnio wymieniałem przewody hamulcowe i mechanik w tym czasie wymieniał płyn. baran nie spojrzał na zaciski. niebawem mu nawrzucam. ------ ale tak dla pewności jak odkręcę tłoczek w tylnym zacisku to płyn wycieknie?
Radziu Audi A4 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 wycieknie, i będziesz musiał odpowietrzyć cały zacisk. To nie takie trudne, tylko musisz kogoś poprosić o pomoc
Doman13 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2009 ok dzięki za informacje, można zamykać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się