kornel Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Opublikowano 15 Sierpnia 2009 Koledzy, potrzebuję pomocy. Od ok. 2 tygodniu w mojej a4 słychać głośne "pstrykanie" z okolic centralnej kratki nawiewu - tej na podszybiu, skierowanej na przednią szybę. Dzieje się to jedynie przy naciskaniu na pedał gazu - w zakresie obrotów ok. 1700 do 3200. Brzmi to trochę tak, jakby coś mocno iskrzyło pod deską rozdzielczą, chociaż może to się też kojarzyć z pstrykaniem jakiegoś przekaźnika. Dźwięk ten nie jest słyszalny na zewnątrz, jedynie w aucie i jedynie gdzieś spod deski. Nie mam możliwości podpięcia pod VAG'a. Proszę o pomoc.
szogun0 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Sprawdź wyłącznik awaryjnych, który jest przerywaczem kierunkowskazów zarazem. I sprawdź ładowanie.
kornel Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Po wyjęciu włącznika awaryjnych razem z przerywaczem, pstrykanie dalej jest wyraźnie słyszalne. Wskaźnik ładowania waha się w granicach 13 - 13,5, więc wydaje mi się, że też jest OK.
Holy Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Może z innej beczki... jaką masz klimę? Automat, czy ręczną? Jak automat to możesz słyszeć uszkodzony siłownik klap. Ale to tylko drobna sugestia.
kornel Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Klimę mam automatyczną, ale ten dźwięk słychać również przy wyłączonej klimie i wyłączonym nawiewie.
Holy Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Przyznam szczerze, że dokładnie nie znam algorytmu działania klimy, ale nawet przy wyłączonej zaraz po uruchomieniu silnika słyszę jak pozycjonuje sobie klapy. A w jakim stanie masz akumulator? Dobrze Ci odpala? Może luźna klema? Ale to pewnie sprawdziłeś w pierwszej kolejności. Co do ładowania, to napięcie wg normy powinno być w zakresie 13.8 do 14.5 V, więc wcale nie jest takie OK. Strzela Ci również na postoju jak dajesz gazu?
kornel Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Podając napięcie ładowania zapomniałem dodać, że sprawdzałem go na postoju przy włączonych światłach, radiu i nadmuchu. Po wyłączeniu odbiorników wskazuje ok. 14,1 Przyznam się szczerze, że stanu akumulatora nie sprawdzałem - dzisiaj to zrobię. Tak, po dodaniu gazu na biegu jałowym (na postoju) też strzela :/ Wydaje mi się, że najczęściej słychać to przy dużym upale na zewnątrz, choć czasami również o 7 rano jak wyciągam auto z garażu od razu słyszę pstrykanie.
Holy Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Przydałby się VAG... spróbuj odłączyć bezpiecznik od klimy, żeby nie kręciła serwami. Może się przyczepiłem za mocno do tej klimy, ale warto spróbować.
kornel Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2009 ...Może to i dobre takie czepialstwo tej klimy, bo nawet jeżeli to nie pomoże, to przynajmniej będę ją mógł wykluczyć i szukać przyczyny gdzie indziej. Dzisiaj popołudniu sprawdzę aku, a potem wypnę bezpiecznik od klimy i dam znać co i jak. [br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 11:14_________________________________________________Sprawdziłem aku i oto wyniki: 1. 12,32 V 2. 32 Ah 3. 28,25 st. C 4. Mocno brudne klemy Dzisiaj wieczorem wyczyszczę klemy i podepnę aku pod prostownik. Przy okazji pytanie: czy mogę spokojnie odpiąć aku na całą noc bez konieczności późniejszego wpinania się z komputerem lub coś w tym stylu? Kod do radia na szczęście mam Ps. Dziękuję za pomoc i dotychczasowe odpowiedzi.
Holy Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Po odłączeniu zasilania zgubisz godzinę, licznik dzienny kilometrów i faktycznie poleci radio. Możesz stracić też nastawy dawki paliwa, więc samochód przez pierwsze 50 km może być troszkę "nieswój". Co do akumulatora, to nie wiem skąd go masz, ale jest zupełnie nie taki jak być powinien. W tych samochodach od zawsze szły 63 Ah, a 48 Ah to absolutne minimum. Wg ETKI do A4 są dostarczane aku o pojemnościach: 44, 61, 72, 80 i 82 Ah. Jeśli alternator ładuje aku 32 Ah zbyt dużym prądem (takim jak dla 63 Ah) to tenże gotuje się jak coniedzielna pomidorowa. Co do klem to wyczyść je papierem ściernym o indeksie 1000 (od biedy 600), podobnie zrób z zaciskami akumulatora. Potem przemyj spirytusem i posmaruj cienko smarem silikonowym.
SoMeS Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Podpinam się pod temat bo na mój nikt nie odpowiada http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_kostka_swierszcz-t91810.0.html Ja mam dokładnie takie samo bardzo mocne pstrykanie. Odkręciłem osłonę pod kierownicą i zacząłem szukać Okazało się że jest to kostka (nie wiem jak to się fachowo nazywa) która była zlokalizowana po lewej stronie (z perspektywy zdjęcia) tej białej kostki oznaczonej numerem 214. Wyciągnąłem tą kostkę i pstrykania już nie ma Tylko teraz jeszcze pytanie za co ona odpowiada? [br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 22:08_________________________________________________zapomniałem o fotce
Holy Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Ta "kostka" to przekaźnik (lub cały sterownik elektroniczny tylko w takiej obudowie). Jaki numer miał tamten przekaźnik? Bo ten biały cały szary z numerem 214 nie pstryka?
kornel Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Kolego, ja z tą bateryjką kupiłem moją a4 rok temu, więc nie znam do końca jej pochodzenia. Na aku jest jedynie naklejka z numerem: 8D0 915 105 F i oznaczeniem: 12V 220A 44Ah DIN. Patrząc na "Ah" wychodziłoby, że jest seryjnie montowany?
Holy Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 W poprzednim poście pisałeś coś innego. Sprawdziłem aku i oto wyniki:1. 12,32 V 2. 32 Ah 3. 28,25 st. C 4. Mocno brudne klemy Teraz wszystko gra, akumulator masz prosto z fabryki lub z ASO. Może spróbuj tego samego triku co kolega SoMeS. Przy okazji może dojdziemy jaki to numer przekaźnika i do czego służy.
kornel Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 W poprzednim poście podałem wyniki, jakie mi wyświetlił miernik do sprawdzania stanu akumulatora. Co do kostki, to spróbuję ją wytargać i zobaczę, co w mojej a4 przestanie działać
SoMeS Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 ta kostka miała numer 213 po wyjęciu jej zrobiłem już troche kilometrów i nic się z autem nie dzieje a i świerszcza nie ma
Holy Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 No i są jaja, bo wg ETKI: 204 - przekaźnik klaksonu 213 - przekaźnik styku roboczego X (odciążanie przy rozruchu) 202 - przekaźnik świec żarowych a wg "Sam naprawiam", stosując ich numerację 1..6 (pierwszy od lewej jest nr 1) to mamy: 1 - przekaźnik odciążający X 2 - przekaźnik klaksonu 3 - przekaźnik spryskiwacza reflektorów 4 - przekaźnik automatycznej skrzynki przekładniowej lub mostek przy ręcznej skrzynce 5 - przekaźnik wycieraczek 6 - przekaźnik pompy paliwa lub świec żarowych Mój pomysł jest taki... włożyć 213 na miejsce, włączyć zapłon, włączyć światła mijania i drogowe. Zobaczyć, czy świecą. Zakręcić rozrusznikiem. Podczas kręcenia powinny zgasnąć. Potem wyjąć 213 i powtórzyć eksperyment. Jeśli się potwierdzi, że to ten przekaźnik odpowiada za obwód X. Napiszę co dalej.
SoMeS Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 mi z wyciągniętym tym przekaźnikiem przy zapalonych światłach odpala normalnie (światła przygasają na moment) dodam jeszcze że klakson też działa
majkel_majki Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Kolego, wymień ten przekaźnik bo jest strzelony i będzie po kłopocie.
Holy Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Ale przygasają, czy gasną zupełnie, bo to różnica. Co do ETKI to wprowadziłem Was nieco w błąd, A4-ki po lifcie mają już oznaczenia 3-cyfrowe, natomiast we wcześniejszych wersjach katalog podaje nr pozycji na listwie. Zatem 213 odpowiadająca za zacisk X (po '99) u Ciebie jest na 2 pozycji, zatem wg ETKI (A4 rocznik '98) oraz wg "Sam naprawiam" 213-ka to nic innego jak klakson. Jego nr katalogowy to: 8K0 951 253. W ASO (wersja dla hobbystów) kosztuje koło 105 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się