Gajzer Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam. Czy objawy które opisze wskazują na słaby akumulator?? Gdy odpalam autko notorycznie kasuje mi się mały licznik kilometrów, do tego z zegarów dochodzą trzy piknięcia a najgorsze jest to że za każdym uruchomieniem silnika wariują obroty po czym po kilku minutach sie uspakajają. Obroty świadczą o tym że przepustnica musi sie zaadaptować , jeżeli sie mylę to proszę mnie poprawić.Na vagu mam błąd dotyczący włącznika świateł stopu wiec nie powinno mieć to jakiegokolwiek znaczenia lecz na klimatroniku występuje błąd 50.3. Czy miał ktoś ktoś taki problem lub wie czy to wina w aku?? Ładowanie jest odpowiednie a nie chciałbym wydawać kaski jak to nie aku. Pozdrawiam
Pelex Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jeżeli byłby to aku to myślę że samo odpalanie było by utrudnione i na pewno byś to odczuł, a co do dziwnego zachowania licznika sprawdź może czy masz obie kości za licznikiem dobrze osadzone
Pucek Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 jak 3 razy piszczy po przekręceniu kluczyka to znaczy że masz słaby akumulator, weź prostownik, odpal pierwsze auto, jak tak się zrobi to odrazu zgaś, podłacz sobie prostownik na godzinke i potem odpal, jak problem zniknie to po nowy akumulator
sołtys85 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 A tak z ciekawości jaki aku siedzi oryginalnie w ABC?
pablo_9 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Błąd który podałeś może oznaczać słaby aku... http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html;msg995691#msg995691
roberts88 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Witam niechciałem zakładać nowego wątku więc zapytam się was o coś tutaj mianowicie rozładowałem sobie nie chcąco akumulator poprzez zostawienie włączonego radia na całą noc i chciałem sobie doładować akumulator i mam takie pytanko czy musze ściągać korki bo próbowałem śrubokrętem płaskim i nieda rady ściągnąć oto fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb78ccad508a3e5a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1831c99534bd280.html
Pucek Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 a nie jest to tak czasem akumulator bezobsługowy? pytam bo nie wiem, ze zdjęcia to Ci nie powiem bo nigdy takiego nie posiadałem, a dodam od siebie że ja nigdy nie wykręcam korków gdy ładuje akumulator jak nikt Ci nie odpowie to wpisz w googlach zapytanie czy trzeba wykręcać korki podczas ładowania akumulatora
akjam Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Ten akumulator, który posiadasz to akumulator zbudowany w technologii Ca/Ca (jak widać na obrazku) oznacza to, że zarówno płyta dodatnia jak i ujemna jest zbudowana na kratce o stopie wapniowym. Ma to na celu zmniejszenia utraty wody i ograniczenia samorozładowania. Innymi słowy specjalna konstrukcja akumulatora wydłuża dopuszczalny okres, w jakim może on być magazynowany bez utraty parametrów oraz bez konieczności doładowywania. Konstrukcja eliminuje również konieczność sprawdzania i uzupełniania poziomu elektrolitu przez cały okres użytkowania akumulatora. P.S. Ja nigdy nie wykręcałem korków podczas ładowania.
sołtys85 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Witam niechciałem zakładać nowego wątku więc zapytam się was o coś tutaj mianowicie rozładowałem sobie nie chcąco akumulator poprzez zostawienie włączonego radia na całą noc i chciałem sobie doładować akumulator i mam takie pytanko czy musze ściągać korki bo próbowałem śrubokrętem płaskim i nieda rady ściągnąć oto fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb78ccad508a3e5a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1831c99534bd280.html Pierwszy raz słysze zeby wykręcac korki do ładowania akumulatora. Raczej to zbędne. Akumulator jest bezobsługowy wiec i tak tam nic nie zrobisz. Tak nawiasem mówiąc to nie za duzy ten akumulator do 1,8? To aku do diesla a nie do benzyny. Oryginalnie do tego silnika przewidziany jest 45Ah. Alternator poprostu niedaje rady naładować go i przez co skraca sie diametralnie jego żywotność.
roberts88 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Wiesz już taki z niemiec kupiłem może to przez to że mam wzmacniacz i 10 głośników w tym 2 woofery i zostawiłem na noc z włączonym radiem i mi padł. A wcześniej niedawał żadnych oznak zużycia.
sołtys85 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Wiesz już taki z niemiec kupiłem może to przez to że mam wzmacniacz i 10 głośników w tym 2 woofery i zostawiłem na noc z włączonym radiem i mi padł. A wcześniej niedawał żadnych oznak zużycia. A to nagłośnienie masz oryginał? Czy jakies modyfikacje? Zobacz na alternatorze symbole może masz altka od innego modelu i daje radę go naładować. A jak masz orygialny altek to raczej takieko aku nie da rady naładować w 100% i jak mało jeździsz to raczej juz pociechy z niego nie bedzie.
roberts88 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Nagłośnienie nie oryginalne a alternator ma 90A czyli niestety oryginalny
truckmaniac Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 O ile dobrze pamiętam, to korki sie odkręcało przy starych aku (tych z ołowiem). Wtedy podczas ładowania zachodziły jakieś reakcje pomiedzy płytami ołowianymi a elektrolitem, w wyniku których uwalniały się gazy. Jakoś tak to było na elektrotechnice. Mam nadzieję, że czegoś nie pomieszałem, bo to dosyć dawno temu było :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się