Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Utrata mocy i kompetencji w ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje przygody z 2.0 (prawie)170KM:

Auto kupiłem nowe w salonie pod Warszawa (11.2007). Wszystko wydawało mi się super, bo to nowe, duże, dobrze wyposażone itp. Poprzednie moje auto to Yaris 67KM, więc się nie dziwcie moim zachwytem. Po jakimś czasie zauważyłem, że auto różnie jeździ to stwierdzenie tyle enigmatyczne, co prawdziwe - jednego dnia miało lepszy dzień i dynamika była bardziej wyczuwalna, innego wcale jej nie było. Żadna kontrolka się nigdy nie paliła, więc stwierdziłem, że tak musi być, że oczekuję już nie_wiadomo_czego, a przecież to diesel, inna charakterystyka...

Tak czy siak, nie odpuściłem sobie i zgłosiłem fakt utraty mocy na pierwszym przeglądzie. Serwis podpiął się do komputera i stwierdził, że jest gitara, bo nie ma żadnych błędów. Podejrzewali mnie o mało dynamiczną jazdę, więc przegonili go jakieś 10km, tak żeby było niby lepiej...

Następna moja wizyta była już miedzy przeglądami ponieważ któregoś pięknego, zakorkowanego ranka silnik zaczął inaczej pracować, coś jakby bardziej 'tubalny' dźwięk się z niego wydobywał, jakby jakieś rozszczelnienie, ale nie do końca, no i oczywiście wyczuwalna utrata mocy. W ASO stwierdzili, że rzeczywiście jest nie do końca dobrze, bo dopiero od 4k obrotów przyspieszał (tak jakby wcześniej nie włączało się turbo i był 'wolnobieżny'). Tłumaczenie: słabe paliwo, paproch, jazda na za małych obrotach. Znowu firmowy Stig wsiadł do auta i pojechał naprawiać...

(Takich wizyt było kilka, więc nie podaje wszystkich iteracji.)

Kolejny raz lepiej, świeci się kontrolka od filtra cząstek stałych, a po kilku km komputer wyświetla żeby rozpocząć procedurę oczyszczania. Generalnie miałem już tego dość i moja procedura oczyszczania zakończyła się w ASO. Znowu komputer... i okazało się, że filtr zapchany w 51%. Po sprawdzeniu ciśnienia przed i za filtrem okazało się, że czujnik ciśnienia zwalony, bo wychodziło im że ZA jest większe ciśnienie niż PRZED. Wymiana (jeszcze na gwarancji), oczyszczenie filtru (szybko i sprawnie - znowu Stig) i do domu.

No i rewelacja, auto jedzie. Cieszyłem się... nie długo jakieś 2dni, efekt 'nie jedzie znowu wrócił'. Sprint spod świateł przegrywałem z Dacia Logan i Ikarusem. Potem znowu ASO, plan działań: diagnostyka turbiny. Wcześniej na własną rękę pojechałem na hamownie, żeby zbadać ile jeszcze zostało z tego 170KM. Okazało się, że auto ma moc 169,4KM (przy 4074 obr./min.), a moment wzorcowy 360Nm (przy 2603 obr./min.). No to już zgłupiałem - skoro ma tę moc, to czego nie ma?? Byłem już umówiony w ASO na tą turbinę to pojechałem, ale bez przekonania, że coś znajdą. No i się przeliczyłem - znaleźli turbinę, co więcej, duże straty mocy w dolnym zakresie obrotów, decyzja: wymiana turbiny. W końcu doczekałem się na nową, założyli. Stig i jego kolega z laptopem na kolanach pojechali, wrócili i oznajmili, że nic zupełnie się nie zmieniło, że jest dokładnie tak jak wcześniej, wniosek: turbinę mam nową, równie dobrą jak tą starą.

Kierownik serwisu załamał ręce i poprosił o kilka dni na myślenie. Boję się tylko, żeby ten proces nie wyszedł poza datę końca gwarancji, bo skoro myślą nad tym od 11.2007, to zostało im już tylko 3m-ce.

Przepraszam za przydługi wywód, ale musiałem podzielić się swoim zdegustowaniem.

A może ktoś ma pomysł, co może być usterką i co zasugerować w ASO?

Opublikowano

Jaki masz przebieg ?

BRD ponoc maja problem z pompowtryskami simensa po jakims przebiegu i polskim paliwie.Pomaga czyszczenie elektrodziekami ( czy cos w tym rodzaju )

To BRD to temat rzeka peln niespodzianek.Osobiscie jechal juz caliem spora ich iloscia i srednia jest taka ze polowa jechala jak wsciekla a inna wogole wiec nie jestes odosobniony :rolleyes:

Opublikowano

Najechałem całe 38k km, więc chyba jeszcze tego auta nie zarżnąłem? :)

Paliwo prawie zawsze BP Ultimate, ew. Shell

Opublikowano

opowieść jak z książek S.Kinga :P. Ale pasuje do ASO hahaha

generalnie coś jest z tymi BRD i poczytaj bo trochę tego było. Sprawdź korekcje na PDkach i jeśli jest tak jak twierdzi trudzi to zapodaj czyszczenie lub http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t84509.0.html;highlight=liqui . Tam masz linka do serwisów Liqui. Osobiście nie korzystałem, ale co Ci w sumiesz szkodzi. I tam za 3msce tracisz gwarancje :cool1:

Opublikowano

no niby racja Panowie że z Siemens'ami są problemy ale... to wyraźnie widać na hamowni... chłopaki mieli po 140KM przy zanieczyszczonych... a tu jest OK

ja bym pojechał na spota (jak najszybciej) i poprosił o logi któregoś z forumowiczów (wiadomo że serwis nie wie co to jest więc ich nie robią) - później wstawił na forum i czekał na ekspertów... a od diagnostyki takich mamy :good:[br]Dopisany: 31 Sierpień 2009, 19:54_________________________________________________a tu poproś chłopaków http://www.a4-klub.pl/smf/spociki_warszawskiewtorki_g1900_promenada_poziom_3-t45.44640.html

i wio :wink4:

Opublikowano

generalnie coś jest z tymi BRD i poczytaj bo trochę tego było. Sprawdź korekcje na PDkach i jeśli jest tak jak twierdzi trudzi to zapodaj czyszczenie lub http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t84509.0.html;highlight=liqui . Tam masz linka do serwisów Liqui. Osobiście nie korzystałem, ale co Ci w sumiesz szkodzi. I tam za 3msce tracisz gwarancje :cool1:

Z tym czyszczeniem poczekam do listopada. Jak ktoś zauważył to tylko czyszczenie, więc pewnie znowu się zapcha. Póki jest na gwarancji niech szukają, może coś jednak znajdą, może przyczynę zatykania... Ciekawe jest to, że niektóre sztuki 170KM nie mają tych dolegliwości, mniej więcej 50%.

Postaram się więc wziąć ASO przez zamęczenie, mam na to jeszcze 3m-ce. Jak znajdą przyczynę, to będzie nauka dla wszystkich, co TO jest.

Dziękuję za linki. Niestety większość z tego co przeczytałem dotyczy również mojego przypadku: pomrukiwanie, pływanie obrotów 850-900-950, mułowatość. Są jednak różnice: po wymianie czujnika ciśnienia spalin DFP się już nie zapycha (tak podejrzewam,bo pytałem specjalnie o to w ASO po podpięciu VAG'onu), no i hamownia pokazuje dobre wartości KM i Nm (dwa biegi, niemal identyczne), jedynie na niskich obrotach jest strasznie ociężały. Jutro wrzucę wykresy z hamowania, może coś na nich znajdziecie.

ja bym pojechał na spota (jak najszybciej) i poprosił o logi któregoś z forumowiczów (wiadomo że serwis nie wie co to jest więc ich nie robią) - później wstawił na forum i czekał na ekspertów...

Zrobiłbym to nawet dzisiaj, ale ASO zostawiło sobie moje auto do rozmyślań, nie wiem kiedy będzie do odbioru. Jeśli zażądam wydania, to potem powiedzą, że sam chciałem je zabrać i umyją ręce. Wolę poczekać na ich diagnozę, a potem pojechać na spota i poprosić o sczytanie logów.

Myślałem również o wizycie diagnostycznej u Witka (Mineralna 26). Co o tym sądzicie?

W sumie to już na początku roku chciałem robić wirusa, ale zasugerował mi, żeby poczekać do końca gwarancji i znowu brawa dla tego Pana - miał rację! Nie zmienia to jednak faktu, że nie nie mam pojęcia co jest zwalone, a co gorsze ASO też tego nie wie...

[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2009, 00:31_________________________________________________Załączam wykres przebiegu mocy i momentu. Będę wdzięczny za spostrzeżenia.

dsc00078b.th.jpg

Opublikowano

Czemu te BRD tak pozno wstaja ? dopiero kolo 2500 tys. obrotow ?

Opublikowano

No, do 2500 jest tragedia. Żeby sprawnie ruszyć z miejsca muszę wkręcić się właśnie w takie obroty.

Opublikowano

To tez jest dosc ciekawe bo obiegowa opinia mowi ze niektore turbo BRD wstaja wczesniej a inne pozniej.Wie ktos od czego to zalezy ?

Opublikowano

Trzeba było już dawno przyjechać na spota w Warszawie tym autem - zrobilibyśmy logi, rzucili okiem po naszemu, bo już nie jeden przeszedł przez ASO, wydał kupę kasy na marne, a na spocie/forum rozwiązaliśmy problem w krótkim czasie i dużo niższym kosztem.

Paliwo prawie zawsze BP Ultimate, ew. Shell

Tankuj dalej na BP i jeszcze ciągle Ultimate, a długo nie pojeździsz - jesteś kolejną osobą, która ulega wpływowi durnych reklam. Zmień stację na np. Orlen i na zwykłe paliwo ECODIESEL - przejeździj kilka baków i zobacz co się będzie działo.

Trzeba kilka rzeczy sprawdzić VAG'iem i zobaczyć różne parametry pracy.

Opublikowano

Trzeba było już dawno przyjechać na spota w Warszawie tym autem - zrobilibyśmy logi, rzucili okiem po naszemu, bo już nie jeden przeszedł przez ASO, wydał kupę kasy na marne, a na spocie/forum rozwiązaliśmy problem w krótkim czasie i dużo niższym kosztem.

Teraz już to wiem i poproszę o pomoc na spocie, jak tylko odzyskam auto.

A może, póki nie odbiorę, poproszę ASO o sczytanie logów i przedstawię na forum?

Tylko muszę wiedzieć, o co dokładnie ich nękać...

Paliwo prawie zawsze BP Ultimate, ew. Shell

Tankuj dalej na BP i jeszcze ciągle Ultimate, a długo nie pojeździsz - jesteś kolejną osobą, która ulega wpływowi durnych reklam. Zmień stację na np. Orlen i na zwykłe paliwo ECODIESEL - przejeździj kilka baków i zobacz co się będzie działo.

Trzeba kilka rzeczy sprawdzić VAG'iem i zobaczyć różne parametry pracy.

Zacząłem tankować takie paliwo nie ze względu na reklamy, tylko na opinie użytkowników i własne, subiektywne odczucia - kultura pracy silnika była wyższa - ciszej i równiej.

Jeśli rzeczywiście to paliwo zamula silnik/wtryskiwacze, to cenna uwaga.

Spróbuję jak radzisz, a na spocie i tak się pojawię:)

Opublikowano

To tez jest dosc ciekawe bo obiegowa opinia mowi ze niektore turbo BRD wstaja wczesniej a inne pozniej.Wie ktos od czego to zalezy ?

Dużo osób turbo z BRD montuje do 1,9 i tam jest dokładnie tak samo że turbo bardzo póżno wstaje powyżej 2 tyś obr. Chodź nie jest tak zawsze przykładem jest moje auto z turbiną BRD gdzie mam 1,5 bara przy 2 tyś obr, a auto zaczyna jechać już od 1600 obr. Ale od czego to zależy to nikt chyba nie wie.

Opublikowano

Tankuj dalej na BP i jeszcze ciągle Ultimate, a długo nie pojeździsz - jesteś kolejną osobą, która ulega wpływowi durnych reklam. Zmień stację na np. Orlen i na zwykłe paliwo ECODIESEL - przejeździj kilka baków i zobacz co się będzie działo.

Trzeba kilka rzeczy sprawdzić VAG'iem i zobaczyć różne parametry pracy.

I co niby bedzie sie dzialo jak zaleje ekodiesel? jest czystrzy od BP ult. lub Shell Vpower Diesel, czy ma jakies lepsze wlasciwosci za mniejsza kase? moja matka przejezdzila b6 1.9tdi 300tys km na BP zwyklym dieslu i nic sie nie wydarzyło.

ja juz trace cierpliwosc do BRD, dobrze ze nie dawalem na forum fot, to nikt nie powiaze mojego auta z tymi usterkami, o ktorych pisalem jak juz bede chcial go pogonić :polew:

co za scierwo to BRD, chyba kupie 2.0T~bene

Opublikowano

Właśnie rozmawiałem z ASO,bo nie dawali znaku życia,a obiecywali kontakt.

Nadal nic nie wiedzą, podejrzewają chłodnicę spalin (to prawdopodobne???), piszą maile do Poznania.

Nie chcą wydać auta, nawet jeśli czas zgadywania/oczekiwania na części będzie się przeciągał.

Dowiedziałem się też, że bez względu na to, ile czasu auto stoi w serwisie, długość gwarancji się nie zmienia.

Opublikowano

powiem ci jaka te c**jki mają procedure, mam znajomwego mecha w ASO i mi wyjasnil.

1. Primo nigdy nie wiedza w 100% co dolega pacjnetowi.

2. Zawsze zaczynaja wymiane od elemntów które MOGĄ (ale nie musza i często nie są) być przyczyną usterki i sa mniej kosztowne

3. jesli wlasnie okaze sie z to jednak nie bylo TO, wtedy dalej wróżą z fusów i wymieniają Ci troche droższy element....

i tak do usranego wyelminowania usterki..

spoko jesli masz gwarancje (jak w twoim przypadku) to dawaj niech ją wymieniają, potem utrzymuj ze to nie to i dalej, wymieniaj wszystko NACIĄGNIJ ICH POKI MASZ GWARANCJE NIECH CI WYMIENIAJĄ JAK NAJWIECEJ. Bo jak sie skonczy gwarncja to ścielisz z własnej kiermany a ceny maja zabójcze.

Pamietaj kazda wymiana gwarancyjna przedluza ci gwarancje o kolejne 2 lata wiec kolego wymien jak najwiecej poki mozesz!!!

ot moja rada z tym BRD!

Opublikowano

Pamietaj kazda wymiana gwarancyjna przedluza ci gwarancje o kolejne 2 lata wiec kolego wymien jak najwiecej poki mozesz!!!

Dotyczy to chyba tylko wymienionej części? Bo ogólna gwarancja mechaniczna nie ulega przedłużeniu.

Opublikowano

tak dot. to tylko tej czesci, ale lepsze to niz jej nie miec, mowie wymieniaj jak najwicej

Jeśli zależałoby to ode mnie, to mogliby odciąć go przy słupkach i dospawać nowy przód, albo ostatecznie zamienić na nowe B8, najlepiej 3.0TDI, tak żeby nie było więcej kłopotów.

Opublikowano

jeżeli samochód kupiłeś jako konsument [czyli w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą], to skorzystaj nie z gwarancji, a z uprawnień związanych z odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru konsumpcyjnego z umową [uSTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego]. wystarczy, że zgłosisz to na piśmie w salonie, w którym kupiłeś samochód [nie w serwisie!].

wówczas ma zastosowanie art. 10 tej ustawy i tym samym nawet jeżeli 2 lata upłyną, to liczy się czas zgłoszenia usterki - wówczas przerywa to bieg terminu przedawnienia.

pismo może być nawet tak prostej treści:

"niniejszym zgłaszam żądanie naprawienia usterki 'takiej to a takiej' na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego".

w ten sposób masz zabezpieczenie czasowe, aż do pełnego naprawienia samochodu.

jeżeli jednak kupiłeś samochód na cele związane z działalnoscią gospodarczą [czyli 'na firmę'], to wówczas pozostaje Ci jedynie gwarancja. choć nawet wówczas nie może być tak, że stracisz uprawnienia zeń na skutek przetrzymania samochodu w serwisie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...