Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Klimatyzacja słabo chłodzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jaka może być przyczyna nie do końca dobrego chłodzenia klimy? Czynnik wymieniony - żadnych wycieków nie ma. Sprężarka sprawdzona - OK - nawet wymieniona na drugą. Sterownik - OK - sprawdzałem dwa. Na kompie żadnych błędów nie widać. Wąż na chwilę stają się zimny... i lipa. Wentylator chodzi chwilę i przestaje. Na wylotach wewnątrz auta temperatura zeszła do 14 stopni. Co powinienem jeszcze sprawdzić?[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2009, 20:42_________________________________________________Dodam jeszcze, że filtr tez został wymieniony na nowy.

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem. Klima niby działa, sprężarka się załącza, klima świeżo nabita , odgrzybiona....ale działa na pół gwizdka. Chłodzi ale to nie to co w audicy mojego kumpla, u niego przy 21 stopniach jest lodówka w samochodzie,a u mnie przy 18 stopniach jest chłodnawo. Poza tym czemu w jednej audicy klima dział na ustawieniu "econ" i to całkiem dobrze chłodzi, a u mnie się wyłącza i leci tylko zwykły nadmuch??

Opublikowano

Poza tym czemu w jednej audicy klima dział na ustawieniu "econ" i to całkiem dobrze chłodzi, a u mnie się wyłącza i leci tylko zwykły nadmuch??

Nie ma takiej możliwości (jeżeli wszystko jest sprawne).

Jeżeli "ECON" jest włączony klimatyzacja nie działa

Opublikowano

Zajrzyj do filierka przy podszybiu w wężu klimy. Tutaj masz linka ze zdjęciami gdzie go znajdziesz (pod koniec opisu)

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t89351.0.html;highlight=zexel

Z czasem się on zapycha. Niestety aby go sprawdzić trzeba się pozbyć czynnika z klimy więc należy jechać do zakładu aby wyssali płyn z układu i w tedy można go przeczyścić.

Opublikowano

A tego to nie sprawdzałem - pojadę w poniedziałek do serwisu klimy, aby go wyjąć - wymienić i dam znać czy pomogło.

Dzięki za podpowiedzi - widzę, że nie jestem jedyny z tym problemem...

Mam jeszcze jedno pytanko - ile stopni na LOW powinno być na wylotach powietrza wewnątrz auta? Słyszałem, że 7-8... teraz mam 14 st.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2009, 11:31_________________________________________________pj_pe_jot Działa!!! To czym pisałeś, to dysza rozprężna - była bardzo zanieczyszczona.

Pojechałem do kolesia, który nazywa siebie specjalistą d/s klimatyzacji. Nie mówiłem mu o tym przypuszczeniu i kiedy sprawdził ciśnienie w klimie od razu stwierdził, że to może być przyczyną. Odessał czynnik, wymienił dyszę, mówł, że oczyszcza jeszcze układ i nabił klime - działa. Mogę go śmiało polecić, jeśli jest ktoś z Łodzi i okolic. Specjalista jest z Brzezin.

Opublikowano

ja z kolei mam troszkę inny problem :wallbash:, a mianowicie odpalam klimę zaczyna chłodzić po około 30 s. zaczyna się cyrk:

1.moc nawiewu opada samoczynnie (klimatronic) co za tym idzie na wylocie temperatura jest zdecydowanie wyższa niż na wyświetlaczu,

2.po chwili moc nawiewu wzrasta i zaczyna ostro wiać jednak temperatura jest nadal wysoka na wylocie,

-po jakimś czasie sytuacja powtarza się pkt 1. i tak cały czas. :thumbdown:

Klima jest naładowania, sprawdzona, odgrzybiona sprężarka sprawdzona filtr przeciwpyłkowy wymieniony, czujnik nasłonecznienia też wymieniony. :naughty:

Więc może ktoś mi podpowie co to może być?

Aha i jeszcze jedno pomiędzy licznikami jest wskaźnik temp. zewnętrznej on też mi wariuje wskazuje ciągle -50"C, czy to może mieć jakiś wpływ na narowisty charakter mojego nawiewu?

Jeżeli tak to, gdzie się owy czujnik znajduje, jaki jest jego koszt, czy wymiana jest skomplikowana czy możliwa w garażowych warunkach.

Opublikowano

A masz jakieś błędy na klimatroniku bo od tego radze zacząć szukać usterki (Wejdz w kanał nr "1c" i naciśnij przycisk obiegu wewnętrznego i w sekundowych odstępach będą pojawiać się numerki błędów. Jeśli błędów nie ma to pojawi się napis "0")??

Tutaj masz opis jak to sprawdzić

http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem błędy na klimatroniku, na 1C miałem następujące błędy:

5.1 - czujnik temp zewnętrznej otoczenia, przód, ciągła przerwa (G17)--> 5.3 czujnik temp zewnętrznej otoczenia, przód, CZASEM przerwa

13.7 - Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowane

15.7 - klapa powietrza czasem blokowana

18.3 - Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

Teraz jest pytanie co tak na prawdę to oznacza? co należałoby wymienić albo sprawdzić/naprawić.

Dodam, że dziś byłem napełniać klimatyzację pierwszy raz bo niedawno kupiłem auto, czynnik był tylko trochę dobili i obniżono ciśnienie, bo podobno było dosyć wysokie (nie pamiętam wartości). Jednak wąż od klimy nie jest zimny tylko identycznie chłodny jak drugi. Włożył mi fachowiec od klimatyzacji termometr w środkowe nawiewy i wyszło 20,5 st przy nastawieniu klimatyzacji na min (LO).

Nie wiem czy silniczki parowników które mi zasugerowane nie działają czy może zawór rozprężny (jeśli mylę pojęcia to przepraszam)??

Proszę o sugestie co może być nie tak i jak to naprawić:)

Dziś 13.05 znalazłem koło wlewu płynu do wspomagania łączniki kilku czujników i był też tam od czujnika temp zewnętrznej (G17)i teraz zamiast błędu 5.1 jest 5.3 a na kanale 59C zamiast -49 st C jest 13 st C. Jednak mimo to klima nie chłodzi tak jak powinna a i pokazał się jeszcze błąd 15.7 (klapa powietrza czasem blokowana)

Opublikowano

A tego to nie sprawdzałem - pojadę w poniedziałek do serwisu klimy, aby go wyjąć - wymienić i dam znać czy pomogło.

Dzięki za podpowiedzi - widzę, że nie jestem jedyny z tym problemem...

Mam jeszcze jedno pytanko - ile stopni na LOW powinno być na wylotach powietrza wewnątrz auta? Słyszałem, że 7-8... teraz mam 14 st.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2009, 11:31_________________________________________________pj_pe_jot Działa!!! To czym pisałeś, to dysza rozprężna - była bardzo zanieczyszczona.

Pojechałem do kolesia, który nazywa siebie specjalistą d/s klimatyzacji. Nie mówiłem mu o tym przypuszczeniu i kiedy sprawdził ciśnienie w klimie od razu stwierdził, że to może być przyczyną. Odessał czynnik, wymienił dyszę, mówł, że oczyszcza jeszcze układ i nabił klime - działa. Mogę go śmiało polecić, jeśli jest ktoś z Łodzi i okolic. Specjalista jest z Brzezin.

Kurde mam dokladnie to samo u siebie. dziś dlapewności na gwarancji spuścili mi czynnik i nabili od nowa. Został wykonany cały przeglad szczelności. Całość pracuje bez zastrzezen jednak przy dzisiejszym upale przy kratce mam temperatue 24 stopnie :D Jutro jadę do magika która ma mi sprawdzic czy wlasnie nei jest zapchany ten filterek -a wszystko na to wskazuje ze wlasnie jest.[br]Dopisany: 09-06-2010, 00:04:48_________________________________________________no i tem klopot rozwiazany. Okaało sie ze faktycznie filterek jest tak zapaćkany "błotkiem" ze nie miało prawa chłodzić:)

Gość -makaveli-
Opublikowano

jak to już innemu koledze pisalem,u mnie mała wydajność klimy była przez przetarty kabel sprężarki,czasami wogóle się nie załączała.czasami przy ustawieniu 18stopni walilo ciepłe powietrze,albo może masz coś z czujnikami temperatury w kabinie

Opublikowano

u mnie sprężarka ząłacza się odrazu. teraz mam inny problem - od 2 dni klima zaczyna mi porządnie chłodzić dopiero po przejechaniu ok 3 km. Zauważyłem też, ze jak po starcie nie włacze klimy tylko po ok 3 przejechanych kilometrach to klima startuje od kopa. W poprzednim wątku pisąłem ze mi piszczy coś w klimie (pewnie słaby naciąg paska) myślicie, że może to być spowodowane tym, że zaskakuje dopiero po kilki kilomentrach?

Opublikowano

Witam,

Jaka może być przyczyna nie do końca dobrego chłodzenia klimy? Czynnik wymieniony - żadnych wycieków nie ma. Sprężarka sprawdzona - OK - nawet wymieniona na drugą. Sterownik - OK - sprawdzałem dwa. Na kompie żadnych błędów nie widać. Wąż na chwilę stają się zimny... i lipa. Wentylator chodzi chwilę i przestaje. Na wylotach wewnątrz auta temperatura zeszła do 14 stopni. Co powinienem jeszcze sprawdzić?[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2009, 20:42_________________________________________________Dodam jeszcze, że filtr tez został wymieniony na nowy.

a jak sprawdzales temperature na wylotach?? niewiem czy tak jest w kazdej oooo ale umnie na kanale 60 pokazywalo np14* a jak przylozylem termometr to okazalo sie ze jest 5*. umnie klima dziala idealnie, ale wymienilem kompresor, sprawdzilem dlawik(serwis sprawdzil) musze jeszcze razdonich jechac bo widze ze delikatni mi olej wycieka z kompresora, juz raz mi to poprawiali, ale nadal sie troche poci... jutro go zawioze i powinno juz byc spoko:) ps umnie klima tez zaczyna dobrze chlodzic po okolo 3 km, ale wieje odrazu po zapaleniu auta, tylko robi sie coraz zimniej i po okolo 3km juz wieje b. zimne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...