Silent bob Opublikowano 1 Maja 2007 Opublikowano 1 Maja 2007 Problem jest taki - auto jest garażowane, raczej eni miałem problemów z rozruchem a tym samochodem jeżdżę już 3 rok. Ostatno byłem w Zakopanem i jak postał po nocy to trochę musiał pokręcić ale w końcu zapalił - co ciekawe w nocy było jakieś 0C więc nie jakies straszne mrozy. Pomyślałem, że to aku albo świece. Po powrocie pojechałem do elektyrka który sprawdził świece -(wymieniane rok temu NGK) wszystkie grzeją, no to pojechałem na sprawdzenie aku - wyszło, że niby jeszcze sprawny ale kwalifikuje się do wymiany (prawdopodobnie oberwane cele) - wymienilem aku an Vartę Blue Dynamic. Myślałem, że sprawę mam z głowy, ale w weekend byłem an działce i jak postał przez noc to rano znowu kilka sekund musiałem kręcić zanim załapał. Po tym jak już załapie następnym razem odpala na dotyk, a jak stoi w garażu przez noc to rano tez pali bez problemu. Wyglądałoby mi na to że jak postoi na zewnątrz i jest wilgotno to wtedy ma problemy. Alternator tez ok, bo mam wsakxnik ładowania na zegarach. Zostały mi jeszcze przewdoy i rozrusznik chyba tylko, przewodów to się raczej chyba w dieslu nie wymienia (są oryginalne),a rozrusznik hmm no niby kręci, ale gdzies musi tkwić przyczyna. paliwo tankuję dobre bo tylko na Shellu, niedawno wymieniałem filtr paliwa, ale zaraz po wymianie wszystko było ok, ba nadal jest chyba, że postoi na zewnątrz. jakby się zapowietrzał to non stop. W archwium wyczytalem o ustawieniu kąta wtrysku - fakt na VAGu jeszcze ne byłem, bo obawiam, się że to bardziej mechaniczna przyczyna. Ale wcześniej było ok nikt przy samochodzie nie grzebał typu rozrząd etc - czy kąt wtrysku mógłby się sam z siebie rozregulować ??? Czy brać się za wymianę szczotek i łożyska w rozruszniku ? Z góry dzięki za pomoc
DieselPower Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 Proponuje pojechac na VAG-a on moze pokazac co sie dzieje... Jezeli to nie pomoze zostaje ci pojechac do dobrego mechanika... pozdrawiam
Silent bob Opublikowano 2 Maja 2007 Autor Opublikowano 2 Maja 2007 Proponuje pojechac na VAG-a on moze pokazac co sie dzieje... Jezeli to nie pomoze zostaje ci pojechac do dobrego mechanika... pozdrawiam a ten kąt wtrysku może się sam z siebie rozregulować, czy raczej nie ma takiej mozlwiości ? Pzdr
DieselPower Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 w sumie to niewiem.. musisz popytac jakis SEPECÓW.. pozdr
Piotrek98igo Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 a ten kąt wtrysku może się sam z siebie rozregulować, czy raczej nie ma takiej mozlwiości ? kąt wtrysku mozna sprawdzic na vagu czy jest prawidłowy,mozna wyregulowac ale lepiej podjedz do kogos kto sie zna...
Bastech Opublikowano 2 Maja 2007 Opublikowano 2 Maja 2007 a ten kąt wtrysku może się sam z siebie rozregulować, czy raczej nie ma takiej mozlwiości ?Pzdr Tutaj (ostatni post) opisano jeden z powodów przestawiania sie kąta wtrysku
demoralizator Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 niedawno wymieniałem filtr paliwa Miałem w pracy jeden taki przypadek że pare dni po wymianie przestał banglać. Poranne odpalanie graniczyło z cudem. Czepiane było się niemal wszystkiego i w końcu zmiewniliśmy filtr na Knechta ( poprzedni z filtrona) i jak ręką odją. Ale to był tylko jeden taki przypadek z filtronem bo nigdy nie było problemów. Ale kąt wtrysku powinieneś sprawdzić.
Silent bob Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Opublikowano 3 Maja 2007 niedawno wymieniałem filtr paliwa Miałem w pracy jeden taki przypadek że pare dni po wymianie przestał banglać. Poranne odpalanie graniczyło z cudem. Czepiane było się niemal wszystkiego i w końcu zmiewniliśmy filtr na Knechta ( poprzedni z filtrona) i jak ręką odją. Ale to był tylko jeden taki przypadek z filtronem bo nigdy nie było problemów. Ale kąt wtrysku powinieneś sprawdzić. filtr zmieniłem właśnie na Knechta - nie oszczędzałem, chociaż pyłkowy i powietrza kupuję Filtrona
demoralizator Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 To dalej bez diagnozy vag nie da się wróżyć Ktoś musi przelukać auto.
pre_pl Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 chociaż pyłkowy i powietrza kupuję Filtrona właśnie głównie powietrza powinien być najlepszy (tak uważam) :twisted: Zmień na Knechta, kabinowy może być Filtrona. Taka luźna uwaga
wiki Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 eeeetam nie wiem czemu się tak czepiacie tego filtrona ? filtry tej firmy są OK
Wihajster Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 właśnie głównie powietrza powinien być najlepszy (tak uważam) ale to nie jest powod zlego porannego zapalania
pre_pl Opublikowano 5 Maja 2007 Opublikowano 5 Maja 2007 ale to nie jest powod zlego porannego zapalania napisałem : Taka luźna uwaga :twisted:
Silent bob Opublikowano 18 Maja 2007 Autor Opublikowano 18 Maja 2007 dzisiaj sprawdziłem kąt wtrysku przy włączonym zapłonie 38, a przy uruchomionym silniku waha się między 50 a 59 . 38 to chyba nie jest jakiś zły wynik - lekko opóźniony - ustawiać go, czy przy takiej nastwaie to raczej nie jest przyczyną ?
spanky Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 dzisiaj sprawdziłem kąt wtrysku przy włączonym zapłonie 38, a przy uruchomionym silniku waha się między 50 a 59 . 38 to chyba nie jest jakiś zły wynik - lekko opóźniony - ustawiać go, czy przy takiej nastwaie to raczej nie jest przyczyną ? kat wtrysku sprawdza sie przy zapalonym motorze blok 000 (basic settings) ...
Silent bob Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 kat wtrysku sprawdza sie przy zapalonym motorze blok 000 (basic settings) ... oki a to powinna być jedna wartość czy raczej przedział ? na włączonym motorze wszedłem w 01 silnik-> 08 bloki pomiarowe-> grupa 000 i drugie okienko wahało się tak w zakresie 50-59
Bastech Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 wszedłem w 01 silnik-> 08 bloki pomiarowe-> grupa 000 i drugie okienko wahało się tak w zakresie 50-59 Powinno być: 01 silnik-> 08 bloki pomiarowe-> nastawy podstawowe ->grupa 000 Jak już Ci napisał: kat wtrysku sprawdza sie przy zapalonym motorze blok 000 (basic settings) ... Nastawy podstawowe = Basic Settings
Silent bob Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Powinno być: 01 silnik-> 08 bloki pomiarowe-> nastawy podstawowe ->grupa 000 No dobra, właśnie wróciłem z garażu - zrobiłem dokładnie tak 01 engine-> 08 measuring blocks póxniej kliknąłem z lewej na dole button "switch to basic settings" w tym momencei pod napisem VAG COM zmienil sie napis na czerowny "Basic settings" i zaczela mi migac kontrolka siwec zarowych na desce. Wybrałem grupę 000 i druga wartośc na chodzącym silniku wahała się na biegu jałowym pomiędzy 7-9. Czy dobrze to zrobiłem ? Trochę by mnie to dziwiło, bo niby prawidłowa wartość to ok 50,a umnie taki rozjazd ??? A czym się różni tak naprawdę warttość pokazywana w measuring blocks a ta sama wartość w basic settings ?
bratpit Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 A ja obstawiam filtr paliwa - wymień go na ORI z ASO kosztuje 10 zł więcej jak KNECHT , dobrze jest też zajżeć w przewody paliwowe i na opaski zaciskowe przy filtrze paliwa jeżeli masz skręcane to je podokręcaj , a normalnie powinny być równomiernir zaciskowe (spręzynowe) kupisz je w ASO Te samochody maja wade z zapowietrzaniem się i cofaniem paliwa do baku szczególnie po wymianach filtra paliwa. Oczywiście kąt wtrysku też możesz sprawdzić bo to tez może być przyczyna
Silent bob Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 A ja obstawiam filtr paliwa - wymień go na ORI z ASO kosztuje 10 zł więcej jak KNECHT , dobrze jest też zajżeć w przewody paliwowe i na opaski zaciskowe przy filtrze paliwa jeżeli masz skręcane to je podokręcaj , a normalnie powinny być równomiernir zaciskowe (spręzynowe) kupisz je w ASO Te samochody maja wade z zapowietrzaniem się i cofaniem paliwa do baku szczególnie po wymianach filtra paliwa. Oczywiście kąt wtrysku też możesz sprawdzić bo to tez może być przyczyna ostatnio przejzałem wężyki paliwowe i rzeczywiście kiedyś wymieniałem wężyki od przelewu na wtryskach i ten idący od pompy do pierwszego wtryskiwacza (tego od strony podszybia) mozna było palcami obracać, więc zacisnąłem go dodatkowo mocno opaską (luźno chodził od strony pompy) Póki co odpala ok, ale zobaczymy bo problemy miałem dotąd sporadycznie. A o co chodzi z tym cofaniem się paliwa do baku - jak usunałem przyczynę to chyba układ powinien się sam odpowietrzyć nie ? proszę uzupełnij profil
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się