andrzejac Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 1. Po wymianie oleju silnik pracuje na niższej temperaturze 78-90 Przed wymianą cały czas oscylował w granicach 90 To norma czy coś jest nie tak? 2. Gdy dodaje gaz słychać z tego elementu "cykanie", w środku widać że coś sie otwiera a gdy sie zamyka słychać ten dzwięk. Dodam że nie było tego wcześniej
rikardo Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 Kiedy wymieniałeś ten olej? Może to nie jego wina a temperatury otoczenia która jest niższa i uwidoczniła się usterka termostatu lup czujnika ale to musisz sprawdzić. Miałem podobnie w lecie było OK a w okresie jesiennym o 10 stopni mniej. Zaznaczony element to zawór EGR i cykanie występuje podczas jego pracy.
andrzejac Opublikowano 7 Września 2009 Autor Opublikowano 7 Września 2009 Kiedy wymieniałeś ten olej? Może to nie jego wina a temperatury otoczenia która jest niższa i uwidoczniła się usterka termostatu lup czujnika ale to musisz sprawdzić. Miałem podobnie w lecie było OK a w okresie jesiennym o 10 stopni mniej. Olej wymieniłem 5 dni temu zrobiłem na nim 1000km, przez pierwsze 200-400km wszystko było ok. Termostat był wymieniany razem z pompą wody i rozrządem rok temu(nie oszczędzałem bynajmniej na nim). Czy temperatura silnika ma być przez cały czas w 90 stopni, czy dopuszczalne są jakieś wahania. Jak postoje na 5 światłach o co nie ciężko wraca z 78 na 90, po czym po przejechaniu kilku km znowu spada. Tłumacze sobie to tak:albo nowy olej daje lepsze smarowanie i mniejsze tarcie elem. albo chłodniejsze dni i zimniejsze powietrze lepiej schładza chłodnice. Ile powinna być temperatura silnika, albo ile kto ma? Zaznaczony element to zawór EGR i cykanie występuje podczas jego pracy. Cykanie słychać też przy zamkniętej masce albo jestem przewrażliwiony. A może wcześniej nie zwróciłem uwagi..... Nie zauważyłem żadnych zmian w pracy turbiny i przyśpieszania.
rikardo Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 W takim razie sprawdź VAG-iem czujnik temperatury cieczy chłodzącej, w dziale diagnostyka VAG jest to dobrze opisane. Bez ponoszenia kosztów możesz też spróbować zdjąć wtyczkę z czujnika i psiknąć jakimś środkiem do styków. Temperatura ma być cały czas 90 stopni niezależnie czy jedziesz w mieście czy w trasie. Co do cykania to wydaje mi się, że wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi.
andrzejac Opublikowano 9 Września 2009 Autor Opublikowano 9 Września 2009 Do Vaga nie mam kabla, laptopa i oprogramowanie mógłbym jeszcze załatwic. Cena podłączenia po znajomości 70 zł. Wole wymienić termostat to nie taka droga inwestycja tylko nie wiem w którym miejscu moge go znaleźć w moim silniku AHU Może jakaś podpowiedz? albo schemat? Jeśli po wymianie będzie dalej źle pozostaje tylko czujnik temp. cieczy.
darkopolo Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 termostat jest w uchwycie zespolony tam gdzie jest pompa wody. Termostat: Uchwyt zespolony:
andrzejac Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Jestem po wymianie termostatu podobnie jak koledzy, w poprzednich wątkach bez rezultatu. Temperatura buja sie 80-90 stopni bez względu czy jade na wysokich czy niskich obrotach w chwili "bujnięcia" Czy jest coś oprócz czujnika co może mieć wpływ na takie spadki? Sprzęgło wiskotyczne zdaniem mechanika mam OK (a nawet jeśli byłoby nie Ok to przecież wentylator i chłodnica po odcięciu przez termostat już nie ma wpływu na temperature - jedynie przy kolejnym uchyleniu termostatu dostałbym nieco zimniejszą dawke płynu)
rikardo Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 Tak jak pisałem powyżej sprawdź czujnik temperatury. Poszukaj kogoś posiadającego VAG-a z okolicy może ci to sprawdzi ponieważ będziesz ponosił dalsze nie potrzebne koszty. Jak kupiłem auto to miałem podobna sytuację z tym, że podczas sprawdzenia na komputerze pojawił się błąd czujnika temperatury ale mechanik go wykasował i wprowadził w błąd twierdząc, że jest to nie istotne.
andrzejac Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Wymieniłem czujnik temperatury, wszedłem dodatkowo w klimatronik. Wszystko jest już OK. Jest tak jak było przed wahaniami temp. 90 stopni od rozgrzania do wyłączenia silnika. Na klimatroniku wahania są 89-91. Jest super całość kosztowała mnie 170zł Czujnik temp. kosztował mnie 80zł i nie jest to oryginał, jest z wyższej półki więc nie sądze żeby padł za m-c, w porównaniu do tych za 40-50 Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się