Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Proszę o analizę logów.


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Bardzo proszę o wnikliwą analizę logów mojego traktora.

LOGI STATYCZNE

6afedf3fc2a8fe8a.jpg d738d39e47842fee.jpg

statycznie 000 statycznie 001

6b16dfccc12809d7.jpg 3cf876f256dec15c.jpg

statycznie 003 statycznie 004

6530ecad5afc88e1.jpg 279e097d28810b94.jpg

statycznie 007 statycznie 013

7058f366f3c78586.jpg d9cee82b5ede8f6d.jpg

statycznie 014 statycznie 018

LOGI DYNAMICZNE

ba2ba2c50512a9c7med.jpg c726525cd05dde06.jpg

dynamicznie 000 dynamicznie 001

e53a4311c15a70ec.jpg 5d9d8a0cbb451160.jpg

dynamicznie 003 dynamicznie 004

dae1524fd8e36725.jpg f449938a105689ca.jpg

dynamicznie 007 dynamicznie 008

12ddeaa41876a2ba.jpg 131d9d8fdaf3ae2b.jpg

dynamicznie 010 dynamicznie 011

BASIC SETTINGS

f978a9c2d6cec3aamed.jpg f17e796f33603675.jpg

BS - 000 BS - 003

763dbb5e61c6f67b.jpg 17a7e72eaf4573e9.jpg

BS - 004 BS - 011

Z góry bardzo pięknie dziękuję i pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś dodać także logi dynamiczne.

Ps. Coś się dzieje traktorkowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś dodać także logi dynamiczne.

Ps. Coś się dzieje traktorkowi?

Są wszystkie, dynamiczne też. Co się dzieje?? hmm..., po wymianie pompy pojawiły się spore korekcje na wtryskach. Falowanie mocy, czasami ta moc jest a czasami nie ma...generalnie silnik nie bardzo ma ochotę przekraczać 3000/min, zauważyłem również, że puszcza dość pokaźne chmurki czarnego dymu przy przyspieszaniu. Kiedyś była dziwnie zwiększona dawka paliwa na jałowym, oraz taka sprawa, że jak postoi trochę na jałowym to zmienia mu się kąt wtrysku od 1ATDC do 4BTDC. Ale generalnie wkurza mnie ta moc... czasami idzie, że uśmiech na twarzy się pojawia a czasami cholera nie chce iść, muli się. A najgorsze, że nie wyskakują żadne błędy! Pozdrawiam.

Dodam jeszcze, że na odcinku 1900km podczas wyjazdów wakacyjnych, w większości trasa, spaliła mi 6,4L/100 zatem wg mnie bardzo fajnie.[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2009, 19:22_________________________________________________Bardzo proszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie mamy niestety chętnych do analizy logów V6-tek. Lepiej wrzuć te logi na AKP. :(

Ja tutaj, poza zbyt wczesnym kątem wtrysku, nie widzę nic niepokojącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie mamy niestety chętnych do analizy logów V6-tek. Lepiej wrzuć te logi na AKP. :(

Ja tutaj, poza zbyt wczesnym kątem wtrysku, nie widzę nic niepokojącego.

Kąt sam delikatnie przyspieszyłem bo auto lepiej reaguje na gaz przy niskich obrotach.

ps. Przecież tutaj jest AKP :)[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2009, 14:43_________________________________________________Dlaczego tak jest, że jeżeli auto jeździ to kąt statyczny wtrysku jest na poziomie 1ATDC czyli wg mnie ok, a jak tylko się zatrzymam i auto chwilę postoi to kąt zaczyna się zmieniać (jak widać w 004stat - żądany kąt wtrysku zaczyna przyspieszać i rzeczywisty też) i dąży do 4BTDC?? To jest normalne?[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2009, 14:59_________________________________________________Zauważyłem również zmianę korekcji na wtryskach w stosunku do kwietnia 2009. Wtedy wszystkie wtryskiwacze miały korekcje na +, teraz, poza jednym, wszystkie korekcje są na -. Skąd taka zmiana, czy traktować to jako poprawę? Dodam również, że ostatnio tankuję tylko na Bliskiej i silnik trochę odżył... Może to wina paliwa?, może wystarczy przeczyścić wtryski jakimś dobrym środkiem np. Liqui Molly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wartości osiągane przez turbinę w nastawach podstawowych wykraczają poza wszelkie granice przyzwoitości (statyczny log 011 byłby wskazany ale 000 też wystarcza).

Jak dla mnie logiczną konsekwencją stanu, w którym silnik pracuje na biegu jałowym ale przepływomierz posyła wiadomość, ze powietrza jest tyle samo co w trakcie spokojej jazdy - ECU trochę "głupieje" i może to powodować zaburzenia w wartościach innych kanałów (w tym jak najbardziej 004 też).

Oprócz tego widzimy, że korekcje są bardzo niskie (wręcz pomijalne) ale wciąż nie wiemy, czy wtryski otwierają się we właściwym momencie i czy prawidłowo rozpylają paliwo, więc gdybanie na temat "uciekającego kąta wtrysku" można by kontynuować bardzo długo - szczególnie w obliczu innego faktu, że kąt na biegu jałowym przyspiesza lecz obciążenie zaworka sterującego pracą tłoka przestawiającego - pozostaje stabilne ... .

Ów fakt (przyspieszający kąt) jak i Twoja uwaga Grzesiek, że odczuwasz duże różnice w dynamice silnika zależnie od nastaw kąta wtrysku mogą sugerować, ze wciąż istnieją jakieś problemy związane z utrzymaniem wystarczającego ciśnienia paliwa ... .

To oczywiście tylko gdybanie, gdyż najpierw musisz sprowadzić ciśnienie układu ssącego do akceptowalnej wielkości, która pozostanie bez wpływu na zmiany w ilości dawkowanego paliwa. Obawiam się jednak, że jeśli chciałbyś to osiągnąć wydłużeniem sztangi - to utracisz POZORNIE akceptowalne ciśnienie doładowania osiągane przez turbo w trakcie nabierania obrotów. To jest takie błędne koło ale dalsze doradzanie Ci bez 100% pewności, że:

- turbo jest sprawne

- pompa VP44 jest sprawna

- wtryskiwacze są sprawne

- EGR jest szczelny

- zaworki N75/N18 oraz vakumpompa działają odpowiednio

- przepływomierz nie oszukuje (u Ciebie chyba nie oszukuje)

... wciąż będzie bardziej podobne do gry w lotka na chybił-trafił, a nie do metodycznego uzdrawiania motoru krok po kroku - zgodnie ze sztuką ... .

Oczywiście - jest taki moment, w którym sens ponoszenia kolejnych wydatków zaczyna być wątpliwy ale umówmy się, że tej kupy żelastwa w garażu kwestie finansowe nie interesują ... .

:hi:

PS: Oczywiście mam świadomość, ze niektóre z wwym. elementów osprzętu są dawno już wymienione/naprawione ... .[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 08:56_________________________________________________Log 018 jest do d*py a przydałoby się wiedzieć co widać w dwóch ostatnich okienkach - tam gdzie w sprawnym silniku widzimy odpowiednio sześć i cztery zera (skrinszot byłby lepszy od niekompletnego loga) .... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ów fakt (przyspieszający kąt) jak i Twoja uwaga Grzesiek, że odczuwasz duże różnice w dynamice silnika zależnie od nastaw kąta wtrysku mogą sugerować, ze wciąż istnieją jakieś problemy związane z utrzymaniem wystarczającego ciśnienia paliwa ... .

Nie wiem czy to ma znaczenie i pominąłem ten fakt ale wyskakuje błąd "Low fuel level sensor" czy jakoś tak..., ma to jakieś znaczenie? Dodam jeszcze, że w przewodzie paliwowym od filtra podczas odpalania pojawiają się bąbelki powietrza i za cholere nie wiem skąd one się biorą, uszczelniłem filtr paliwa, przewody wydają się być ok bo nie widać żadnych przecieków...[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 15:24_________________________________________________

Ów fakt (przyspieszający kąt) jak i Twoja uwaga Grzesiek, że odczuwasz duże różnice w dynamice silnika zależnie od nastaw kąta wtrysku mogą sugerować, ze wciąż istnieją jakieś problemy związane z utrzymaniem wystarczającego ciśnienia paliwa ...

Jak to zbadać w warunkach garażowych, co konkretnie należy sprawdzić a może właśnie ten Low fuel sensor nas o tym informuje, że jest niskie ciśnienie paliwa? Gdzie szukać przyczyn niewystarczającego ciśnienia paliwa?[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 15:28_________________________________________________

To oczywiście tylko gdybanie, gdyż najpierw musisz sprowadzić ciśnienie układu ssącego do akceptowalnej wielkości, która pozostanie bez wpływu na zmiany w ilości dawkowanego paliwa.

Rozumiem, że muszę jednak poważnie się wziąć za układ podciśnienia tak? Bo to on steruje turbiną, EGRem, mam tu na myśli zaworki podciśnienia. Sztangi napewno nie będę regulować..., bez obaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzić wszystkie przewody doprowadzające i przelewowe, dobry sposób aby wyeliminować nieszczelność do filtra jest podłączenie bezpośrednio przewodów do naczynia z paliwem. Nieszczelność często pojawia się przy zaworku na filtrze. Ja osobiście wymieniałem wszystkie przelewy, filtry, węże i niestety nie do końca udało się zlikwidować powietrza a co to oznacza? że pompa dostała w d*pę i przepuszcza zaworek zwrotny w niej. Kulam się tak już od paru miesięcy a objaw falowania obrotów to chyba od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że zadaję tyle pytań ale Twoje analizy stoją na zbyt wysokim poziomie jak na laika :)

Cóż jeszcze mogę dodać... wtryski, niestety nadal zostały niesprawdzone, odma prawdopodobnie jest bardzo zafajdana bo aż widać na niej olej. Zaworki podciśnienia też nie wymienione, tylko jeden sterujący sztangą turbiny był kiedyś wyczyszczony.

Generalnie pracę mojego silnika można podzielić na 2 etapy.

Etap 1 - to praca silnika na niskich obrotach... tak do 1300/min

Etap 2 - 1500 w górę.

Czasami można wyczuć różnicę miedzy nimi, ciężko to określić ale jak przekraczam 1300 auto nagle słabnie po to, żeby po chwili się ożywić.

Kurcze, nie wiem co robić..., czy przy tych moich ograniczonych środkach starać się nadal po omacku szukać przyczyny i wydawać po kawałku kasę bez gwarancji, że to pomoże..., oj popadłem w kałabanię.

Co robić skoro wiedza mechaników z "poważnych warsztatów" a poznałem ich już kilkunastu jest mniejsza od mojej... a wszystkie ich "naprawiania" sprowadzają się do wymian części na nowe za grube pieniądze, nie mając pojęcia czy to przyniesie zamierzony efekt.

[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 16:23_________________________________________________

Sprawdzilbym przeplywomierz. IMO troche niedomaga.

Czy to auto ma automatyczna skrzynie?

Przepływomierz wymieniony był z rok temu na Boschowski.

Co to jest IMO?

Skrzynia manual.[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2009, 16:25_________________________________________________

musisz sprawdzić wszystkie przewody doprowadzające i przelewowe, dobry sposób aby wyeliminować nieszczelność do filtra jest podłączenie bezpośrednio przewodów do naczynia z paliwem. Nieszczelność często pojawia się przy zaworku na filtrze. Ja osobiście wymieniałem wszystkie przelewy, filtry, węże i niestety nie do końca udało się zlikwidować powietrza a co to oznacza? że pompa dostała w d*pę i przepuszcza zaworek zwrotny w niej. Kulam się tak już od paru miesięcy a objaw falowania obrotów to chyba od tego

Uszczelniłem wszystko przy filtrze silikonem..., pompa była wymieniana niedawno. Mówisz o zaworku wkręcanym w pompę? Wydawał się być ok...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz zgodnie z Twoja prosba odpowiadam.

Wieksza wartosc wskazan z przepływki na wolnych nie bierze sie z problemu z turbo czy z ukł paliwowego tylko z przytkanego EGR. Jak nie bedzie uchylony FIZYCZNIE na tyle ile chce faktycznie sterownik to zmierzona wartosc przez przepływke bedzie wieksza niz wymagana (tutaj moze sie takze kłaniac nie fabryczny przepływomierz którego liniowosc nie pokrywa sie z liniowoscia w sofcie). Nic nie ma do tego turbina i jej ustawienie sztangi !! absolutnie do tego sie nie dotykaj bo krecac sztanga od ustawienia seryjnego tylko narobisz sobie kłopotów. Zdejmij dolot, kolektorki ssace, EGR, rurki rureczki i ładnie to wszystko wymyj z nagaru, sprawdz takze jak pracuje sam grzybek EGR fizycznie reka oraz trzymajac kombo po za silnikiem wysterowujac podcisnieniem z układu. Moze to takze swiadczyc o braku pełnego podcisnienia z zaworka na grzybek.

Kat ustaw tak jak Pan Bóg przykazał. Ja w sofcie moge go przesterowac na wolnych jak tylko chce, pracowac bedzie miekko jak bedzie późniejszy a auto bedzie lepiej jezdzic jak bedzie pełne podcisnienie przed gruszka 0,8-0,9bara oraz sprawny przepływomierz (za mało mierzy w gornych obrootach) z którym Ty takze (jak wczesniej wspomniałem) masz problemy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...