Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Alternatywa dla chip/remappingu w silnikach benzynowych - porady i doświadczenia


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

nie-testowałem BEXa,logowałem,mierzyłem-nie chce być inaczej-0,6 bara-z resztą z tą K03s-nie podmuchałby długo 0,8,czy 0,9-K04 tyle dmuchaja-chodzi o utrzymanie ciśnienia,a nie jego wytworzenie :wink4:

0,6 w całym zakresie,a nie tak jak u mnie np po 5tys i spada-tam jest 0,6 przy 3,5 i trzyma do 6,3tys cały cz\as tyle samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-testowałem BEXa,logowałem,mierzyłem-nie chce być inaczej-0,6 bara-z resztą z tą K03s-nie podmuchałby długo 0,8,czy 0,9-K04 tyle dmuchaja-chodzi o utrzymanie ciśnienia,a nie jego wytworzenie :wink4:

0,6 w całym zakresie,a nie tak jak u mnie np po 5tys i spada-tam jest 0,6 przy 3,5 i trzyma do 6,3tys cały cz\as tyle samo

Dziwne zawsze myslalem ze jest wiecej... wszystko sprawne bylo?

dlaczego k03s nie wytrzyma takiego doladowania, przeciez po sofcie to przewznie normalna wartosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne zawsze myslalem ze jest wiecej... wszystko sprawne bylo?

sprawne :wink4:-zaczęliśmy sprawdzać,bo koles kupił BEXa i przyjechał,żeby go prawdzić--też myśleliśmy,że powinno byc więcej i tak się zaczęło sprawdzanie i testy-logi i wskaznik-pokazują to samo-na początku był troszkę zmulony,ale po wywaleniu KATa i wstawieniu sportowego katalizatora-auto odżyło,szybciej sie "wkręcał"-do tego dorzuciliśmy TIpa,Forge'a,stożek,nowe świece,kolektor High flow-właściwie teraz do tego wszystkiego jest juz fmic i GT2560R tyle,że projekt w toku przygotowawczym pod 270 koni-silnik po wymianie pompy oleju-uszczelki sprawne-wszystko gra i buczy,bo chcieliśmy miec pewność,że silnik wytrzyma to,co zakłada właściciel-turbo wyjęte-żadnych luzów...[br]Dopisany: 07 Lipiec 2010, 23:58_________________________________________________

dlaczego k03s nie wytrzyma takiego doladowania, przeciez po sofcie to przewznie normalna wartosc

po zmianie softu tak,ale seria ma mniej-to turbo jest tylko troszkę bardziej wydajne niż normalna K03-aczkolwiek sam się zastanawiam,jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie-myslę o K03s-tam jest 6 łopatek na wirniku,a u mnie na K03-jest 12 :mysli: na pewno nie było wymieniane turbo-jeden właściciel i pełna historia serwisu o tym mówi :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7Bar to max co można wycisnąć z K03 w górnych zakresach obrotowych przy sprawnym turbo oczywiście. Z K03s pewnie nieco więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi ICek siedzi w aucie :kox: -wczoraj jazda dla sprawdzenia temperatury w dolocie-19* na zewnątrz,a w dolocie,przy ostrym piłowaniu na trójce,obroty-tak pomiędzy 5tys do odcinki-39* max-nie chciało byc więcej-dziś wieczorkiem przejadę się z laptopem i porównam różnicę.... :wink4:

pierwsze wrażenia-nieżle-spodziewałem się większego laga-ale nie jest zle-auto za***prza a jak jechałem,było jakieś 22*[br]Dopisany: 31 Lipiec 2010, 19:25_________________________________________________no i byłem-temperatura otoczenia 18,5~19*

a w dolocie-przy ostrym piłowaniu,na trójce-

7f73c90a12489a18m.jpg

...i na piątce tak na sportowo...

d61e0efadf62ed54m.jpg

ciekaw jestem,jak się sprawa ma z FMIC-może ktoś ma takie zrzuty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niedługo będę w stanie wkleić logi 1.8T po programie z FMIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerzymy tutaj :wink4:

z uwagi,że robi się coraz jaśniej na dworze,co będzie sprzyjać dlubaniu w aucie-postanowiłem zmierzyć się z pomysłem owinięcia kolektorów,pomyślałem też o tym,żeby zmienić kolektor wydechowy-zawsze to jakiś mały przyrost mocy w postaci kucyka,czy dwóch :decayed::wink4: ale pytanko ma-czy kombinował ktoś z owinęciem kolektora ssącego?Zawsze to chłodniejsze powietrze w nim :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to nic nie da...albo tak niewiele ze nie warto :decayed: (takie moje przeczucie nie poparte testami :gwizdanie:)

P.S. mowie o owinieciu kolektora ssacego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświerzymy tutaj :wink4:

z uwagi,że robi się coraz jaśniej na dworze,co będzie sprzyjać dlubaniu w aucie-postanowiłem zmierzyć się z pomysłem owinięcia kolektorów,pomyślałem też o tym,żeby zmienić kolektor wydechowy-zawsze to jakiś mały przyrost mocy w postaci kucyka,czy dwóch :decayed::wink4: ale pytanko ma-czy kombinował ktoś z owinęciem kolektora ssącego?Zawsze to chłodniejsze powietrze w nim :mysli:

samo owiniecie raczej nic nie da. wydech owijasz, żeby nie grzało w komorze a ssący co ci da, jak grzeje się najbardziej od silnika.

Lepiej zdejmij i rozwierć kanały :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwię cię po części Dominiku. Kolektora wydechowego nie warto wymieniać na taki np. ATP, jeśli zostajesz przy K03, bo możesz pogorszyć. Dlaczego? A dlatego, że wymieniając kolektor na taki z większymi kanałami zmienisz warunki pracy silnika, chodzi tu o parametr "napełnienie" i może to zrobić bałagan w dotychczasowym sofcie. Ponad to turbo może wstawać nieco gorzej, znaczy wyżej, bo silnik ma więcej do nadmuchania. Kanały kolektora zwiększysz, ale strona gorąca turbo zostanie mała i i tak będzie wąskim gardłem wydechu.

Owinięci kolektora wydechowego w miarę możliwości-Tak, to zmniejszy temp. panującą pod maską, kolektor będzie mniej nagrzewał powietrze pod maską, a co za tym idzie cały jego osprzęt i może sprawi, że turbo będzie się lepiej wkręcać, być może bo to nie jest tak super pewne.

Owinięcie kolektora dolotowego pomysł połówkowy, bo kolektor grzeje się po pierwsze, bo ma styk z głowicą i to ona chyba najbardziej go rozgrzewa, a aluminium szybko bardzo przewodzi ciepło, po drugie nagrzewa go gorące powietrze spod maski, czyli promieniowanie cieplne. Można by zastosować taką podkładkę ebonitową (podkładka ta niedługo będzie w fazie testów, to się okaże co na prawdę daje):

http://img211.imageshack.us/img211/4724/dsc0476b.jpg

+ owinięcie kanałów coś może dać. Co prawda to owinięcie nie będzie wyglądało profi, ale zawsze coś. To tyle, jeśli ma się samą chęć podłubania to można coś porobić, ale efekty nie koniecznie mogą być aż tak bardzo zauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwię cię po części Dominiku. Kolektora wydechowego nie warto wymieniać na taki np. ATP, jeśli zostajesz przy K03, bo możesz pogorszyć. Dlaczego? A dlatego, że wymieniając kolektor na taki z większymi kanałami zmienisz warunki pracy silnika, chodzi tu o parametr "napełnienie" i może to zrobić bałagan w dotychczasowym sofcie. Ponad to turbo może wstawać nieco gorzej, znaczy wyżej, bo silnik ma więcej do nadmuchania. Kanały kolektora zwiększysz, ale strona gorąca turbo zostanie mała i i tak będzie wąskim gardłem wydechu.

Mniejsza bańka szybciej się napełnia ale za to góra może się poprawić chyba :mysli: Tylko że ta objętość dodana to pikuś..

W BMW kolektory są chyba większe dlatego dół mają gorszy od Audi ale później nadrabiają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemyślę opcję z owinięciem wydechowego :wink4:

jak masz DP to podstawa, ja jak owinąłem to było czuć znaczącą różnicę nawet wsadzając rękę obok silnika

problem tylko jest z dojściem ale jakoś się udało. jeszcze na turbinę są takie specjalne kocyki ale stwierdziłem, że zamiast kupować to sobie uszyję z tego co mi zostało z bandaża :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz DP to podstawa, ja jak owinąłem to było czuć znaczącą różnicę nawet wsadzając rękę obok silnika

problem tylko jest z dojściem ale jakoś się udało.

nie mam DP,ale,jaki problem w przyszłości wstawić :decayed:

co do problemowego dojścia-myślałem,zeby go wpierw odkręcić :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry pomysł tylko jest problem ze śrubami bo są zardzewiałe i rośnie prawdopodobieństwo, że je ukręcisz a dwa, to z tego co pamiętam to jest kiepskie dojście do dwóch śrub, które zasłania turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry pomysł tylko jest problem ze śrubami bo są zardzewiałe i rośnie prawdopodobieństwo, że je ukręcisz a dwa, to z tego co pamiętam to jest kiepskie dojście do dwóch śrub, które zasłania turbina.

już rozkręcałem,więc powinny pójść łatwiej,a dostęp-fakt,ciężki,ale przy odpowiednim sprzęcie-da radę :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocyk na turbo fajna rzecz - właśnie myślę, że z koca strażackiego można by coś takiego uszyć bo z bandaża/owijki do wydechu to trudne będzie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocyk na turbo fajna rzecz - właśnie myślę, że z koca strażackiego można by coś takiego uszyć bo z bandaża/owijki do wydechu to trudne będzie :mysli:

da rade, ja wziąłem cienki drut, grubą igłę i szyłem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...