Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Alternatywa dla chip/remappingu w silnikach benzynowych - porady i doświadczenia


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Ta taśma która jest do izolacji koletorów/wydechów, przynajmniej nie ta najdroższa to się po około roku czasu sama rozpada, wystarczy dotknąć. Staje się sztywna i pęka jak ceramika. Ja mam już 3 raz owinięty Dp, a na Dp jest to ciasno. Więc przypuszczam jakby było luźniej to na muszli turbo to jeszcze szybciej się rozpadnie. Testowałem taką najtańszą za 70zł i taką za 130 bodajże. Jedna ta droższa była wzmacniania niby nitkami stalowymi, to stali po jakiś czasie już nie było korozja ją doszczętnie zjadła. Ta tańsza rozpadła się sama, wystarczyło ją lekko dotknąć. A o odwinięciu takiej taśmy po kilku miesiącach już można zapomnieć, bo jest jak by się miało gips na nodze taka sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to nie wiem jak sie teraz ma ten bandaz ale sprawdze przy nastepnej okazji

dodatkowo takim grubszym drutem owinąłem całosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na DP mam Thermoteca i to zawiniętego daleko pod auto - po pół roku i zimie na razie jest OK - ciagle elastyczny..Gregory są takie specjalne lakiery do bandaży -może musisz takim czymś zapryskac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba jak się trzyma to lepiej nie dotykaj :naughty:

Też miałem drutem owinięte, takim o grubości coś około 1mm i ten drut cały go rdza zjadła. Nic tam nie wytrzyma bo jest taka temp. że od razu taki drut jest przegrzany i 10x szybciej go korozja łapie. Chyba, że nierdzewny to tak. A spryskać nawet nie próbuje, bo pewnie będzie smród w aucie, a się jeszcze coś zapali. Producent tych bandaży chyba nie przewidział pryskania ich czymś, bo to może się szybko i tak wypali. Tak czy siak bandaż po roku czasu się rozpada i nic mu nie pomoże. Dobra izolacja to podstawa i warto o to walczyć, opłaca się wyizolować nawet dolot, folią alu i taką taśmą:

p4140231.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro wielkosciowo sa identyczne to jaki sens ma wymiana?

nie wymiana,tylko dołożenie :wink4: w BEXie są dwa a u mnie tylko jeden,z lewej strony-dorzucam drugiego z prawej i bardziej chłodzi-ale takich rzeczy w tym temacie nie trzeba tłumaczyć :cool1::wink4::tongue4:

a w B5 da rade zamontowac drugiego takiego malucha?

jak bardzo wplynie to na poprawienie osiagow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy sie trzyma bo juz nie mam auta, trzeba by Kolkova zapyta, żeby sprawdził :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A montował ktoś jakis inny ICek zamiast oryginalnego w 1.8T ?? Jako półśrodek zamiast FMICA przy seryjnej turbinie na przykład..do tdi montował ktoś od alfy v6 turbo - jest większy od tego seryjnego ale czy podejdzie do 1.8t..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A montował ktoś jakis inny ICek zamiast oryginalnego w 1.8T ?? Jako półśrodek zamiast FMICA przy seryjnej turbinie na przykład..do tdi montował ktoś od alfy v6 turbo - jest większy od tego seryjnego ale czy podejdzie do 1.8t..

o tototototo

dobre pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregory mysle że się nie zapali bo by tego nie sprzedawali pod dobrą marką

http://www.thermotec.com/products/category/5/coatings-adhesives.html

Po opisie wygląda mi to na farbę wysokotemperaturową. Thermotec to na pewno jedna z czołowych firm i ma dobre produkty raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkminiłem sobie że można by wykorzystać wariator zapłonu stosowany w instalacjach lpg do tuningu. Urządzenie domyślnie służy do wyprzedzania kąta zapłonu aby wykorzystać w pełni oktanowość lpg. Produkuje je polska firma ac (ta sama co robi sterowniki stag), koszt tego urządzonka to niecałe 200 zł. Wariator można ustawić w kilka sekund za pomocą przełączników (wyprzedzenie zapłonu o 6,8,10 lub 12 stopni), bądź też przez komputer (wtedy mamy dostęp do pełnej mapy 3d w zależności od obciążenia i obrotów i możemy dowolnie wyprzedzić zapłon dla każdego punktu). W starszych sterownikach nie ma możliwości zmiany wyprzedzenia kąta zapłonu za pomocą lemmiwinksa tak więc uważam że fajna sprawa jeśli chcemy jeździć na różnych paliwach (np na codzień jeździć na 95 a czasem ustawić sobie np na 100 oktanową albo na lotniczą) . Podpięcie urządzenia jest bardzo proste, wystarczy się wpiąć w akumulator, stacyjkę i czujnik położenia wału korobowego co dokładnie opisane jest w instrukcji (http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Stag%20TAP%2001%2002/PL-STAG-TAP-01_02instrukcja.pdf). Dobre również oczywiście jeśli jeździmy na lpg :wink4: a wy co o tym myślicie ?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że to urządzenie działałoby równie mało inteligentnie jak piggy back. Oszukiwałoby ECU silnika. A takie urządzenia co oszukują są dobre tylko wtedy jak w silniku jest wszystko 100% sprawne. Jak coś zaczyna niedomagać w osprzęcie silnika lub samym silniku wtedy jest bajzel bo podobnie jak piggy back takie urządzenie leci na sztywno z danymi aby osiągnąć zadaną wartość, nie zważa na nic i nie dopasowuje się jak sztuczna inteligencja do warunków pracy silnika jak to robi ECU-Engine. Może komuś to urządzenie by się przydało do dłubania lub zabawy, ale moim zdaniem do jazdy na co dzień się to nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy sie trzyma bo juz nie mam auta, trzeba by Kolkova zapyta, żeby sprawdził :)

u mnie wszystko cacy się trzyma :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregory mysle że się nie zapali bo by tego nie sprzedawali pod dobrą marką

http://www.thermotec.com/products/category/5/coatings-adhesives.html

Po opisie wygląda mi to na farbę wysokotemperaturową. Thermotec to na pewno jedna z czołowych firm i ma dobre produkty raczej.

Na forum Subaru polecali firmę Swaintech. Podobno robi dobre bandaże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po zakupie wtrysków 0280 156 061

-jak przyjda-dam znać co z tego wyszło... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po zakupie wtrysków 0280 156 061

-jak przyjda-dam znać co z tego wyszło... :wink4:

ale co ma wyjść ? :P Jakiś przyrostów się spodziewasz poza zwiększonym spalaniem ?? :naughty: :naughty: :naughty::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ma wyjść ? :P Jakiś przyrostów się spodziewasz poza zwiększonym spalaniem ?? :naughty: :naughty: :naughty::kox:

delikatnych :gwizdanie: a spalanie-no cóż,coś za coś :decayed::wink4: kolejny eksperyment z MBC i wtryskami :wink4:[br]Dopisany: 12 Luty 2011, 10:13_________________________________________________wtryski włożyłem,teraz potrzeba czasu,żeby to poustawiać-na razie patrzyłem na wynik z przepływki-141g/s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemyślę opcję z owinięciem wydechowego :wink4:

Widzialem to juz ale nigdy sie nie zastanawialem co to daje... :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...