bakuś Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Hej. Jak w temacie: kilka dni temu montowałem nowo zakupiony wskaźnik doładowania i według zaleceń z forum przeprowadziłem wężyk do kabiny przez skrzynkę komputera. Co się okazało, mam naklejoną naklejkę jak na zdjęciu - http://img34.imageshack.us/i/20090907060.jpg/ Przepraszam za jakość, ale zdjęcie robione kalkulatorem - nie noszę ze sobą cyfrówki hehe ;-) I jak można zauważyć na zdjęciu są takie oto napisy: nadruk ABT i do tego jakieś seryjne oznaczenia plus czarnym pisakiem AEB i czerwonym 000687 (chyba ). I teraz pytanie pierwsze: wydaje mi się, że naklejka ta może świadczyć o ingerencji firmy ABT w mój ECU, czy tak?! No i kolejne z tym związane: po zamontowaniu wskaźnika okazało się, że turbo daje ciśnienie max 0,3 bara. Z tym, że auto jeździ jak inne (seria z doładowaniem 0,6 bara). Uznałem, że coś jest nie tak i zacząłem od szukania nieszczelności w dolocie - nie znalazłem. Potem (wedle rad znalezionych na forum) odłączyłem N75 (chyba taka kosta z trzema krućcami) i zaślepiłem wszystkie wężyki - bez wpływu na pracę silnika i turbo. Ale potem dojrzałem, że sztanga gruszki(?) WG(?) nie rusza się w ogóle w momencie kiedy dodaję gazu mało/dużo/popuszczam/itd. Pytanie drugie: czy to, że ten pręt idący do tego ustrojstwa gruszka/WG/aktuator czy jak się to tam nazywa nie reaguje na nic ma wpływ na zbyt małe ciśnienie doładowania? Oraz pytanie trzecie: dzwoniłem do wojtekce i doradził mi żebym zrobił logi, wrzucił na forum i koledzy udzielą mi pomocy, ale nie wiem które grupy zlogować - proszę o podpowiedź. Logi dynamicznie i statyczne jak mniemam. Dzięki wszystkim za pomoc!!!
Buba Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Sztanga bez obciazenia silnika sie nie ruszy. musisz wyjac turbo zeby gruszke sprawdzic, ewentualnie dmuchnac cisnienie 0,6 i sprawdzic czy wtedy sie ruszy. Co do logow to w twoim roczniku nie sprawdzisz turbiny za ich pomoca. mozesz przeplywke i lambde sprawdzic. ktore kanaly to nie pamietam, muszisz poszukac (chyba 03 i 011). Po czym poznajesz ze jezdzi jak inne?
bakuś Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 Bo widziałem... hehe ;-) Nie no... Po tym, że miałem możliwość osobiście przejechać się i porównać z inną AEB. Przepływka daje ponad 120mg/s przy ok. 6000 obr./min. więc jest tak jak być powinno. Kurde no... Nie mam teraz kompletnie czasu. Konieczne jest wyjmowanie turbo? Tak czy siak będę je wyjmował, bo już DP czeka, ale to w późniejszym terminie... :/
Buba Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 ja zrobilem tak. Zwylka pompka do samochodu ale taka nozna, podlaczylem sie pod gruszke WG i w uklad wpialem manometr. delikatnie naciskajac na pompke sprawdzasz przy jakiej wartosci przesunie sie sztanga. nie jest to jakis rewelacyjny sposob ale przynajmniej mam jakies odzwierciedlenie. Zeby dokladnie sprawdzis trzeba wyjac turbo. podmien u siebie DV i N75 i wtedy sprawdz doladowanie bo czesto to jest przyczyna.
bakuś Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 N75 sprawdzałem, ale może będzie trzeba do tego wrócić... Dv to ten pierwszy osprzęt na rurze dolotu łączącej turbo z puszką filtra powietrza, tak? Potem jest podłączony N75 i jeszcze kolejne COŚ Co to to ostatnie? Robiłeś ten test na załączonym silniku czy da się to zrobić na "sucho"? Jeśli mam już zamontowany wskaźnik ciśnienia to manometr nie będzie potrzebny chyba.
Buba Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 DV jest nizej, od kolektora ssacego przy oslonie rozrzadu idzie cienki przewod do niego. zeby sie do niego dostac musisz rozebrac dolot i wsunac reke albo od spodu zdejmujac oslone silnika. Wez zwykly manometr przemyslowy i przy okazji sprawdzisz czy czasem twoj cie nie oklamuje. robisz na wylaczonym silniku. chodzi tylko o wytworzenie cisnienia za pomoca pompki. mozesz tez opryskiwacz uzyc jak niektorzy pisali
bakuś Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 W takim razie co to jest to pierwsze na rurze dolotu zaczynając od puszki filtra? Jak wyciągałem N75 to jeden z przewodów, który był podpięty pod niego był też podpięty pod DV (na to wychodzi), ale bardzo lekko - praktycznie w ogóle się nie trzymał - ruszyłem N75 i spadł. Założyłem, ale nic się nie zmieniło... Chociaż... Wydawało mi się, jak teraz jechałem autem, że wskazówka wskaźnika doładowania nie dochodzi teraz do 0.3 bara, a zatrzymuje się zaraz przed, minimalnie. Może jednak miało/ma to jakiś wpływ? Pod jaką nazwą szukać DV w sklepach/na Allegro? Jak się to inaczej nazywa?
Buba Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 twoj problem byl poruszony milion pincset razy poszukaj na forum bo zaraz i tak do smietnika ten temat pojdzie
bakuś Opublikowano 10 Września 2009 Autor Opublikowano 10 Września 2009 A mogę prosić o pomoc? Szukałem i naprawdę przykładałem się do tego...
arek87 Opublikowano 10 Września 2009 Opublikowano 10 Września 2009 Jak wyciągałem N75 to jeden z przewodów, który był podpięty pod niego był też podpięty pod DV (na to wychodzi), ale bardzo lekko - praktycznie w ogóle się nie trzymał - ruszyłem N75 i spadł.wymień te paskudne ori wężyki i podłącz poprawnie dv i n75 . 0,3 bara jest jak sie jeżdzi z ciągle otwartym wg
bakuś Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Jak wyciągałem N75 to jeden z przewodów, który był podpięty pod niego był też podpięty pod DV (na to wychodzi), ale bardzo lekko - praktycznie w ogóle się nie trzymał - ruszyłem N75 i spadł.wymień te paskudne ori wężyki i podłącz poprawnie dv i n75 . 0,3 bara jest jak sie jeżdzi z ciągle otwartym wg Na jakie konkretnie byś mi polecił wymienić?
arek87 Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 jeden od sterowania dv, 3 przy n75, 1 od regulatora paliwa
Buba Opublikowano 11 Września 2009 Opublikowano 11 Września 2009 kup sobie samco i masz problem z glowy, wyjmij caly dolot, sprawdz czy nigdzie nie jest dziurawy
bakuś Opublikowano 11 Września 2009 Autor Opublikowano 11 Września 2009 Dzięki za pomoc. Poszukam, zamówię, zamontuję i zobaczymy czy coś pomoże.
platiniumm Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Jak wyciągałem N75 to jeden z przewodów, który był podpięty pod niego był też podpięty pod DV (na to wychodzi) ale to jest bzdura nie ma takiego prawa zeby n75 byl podlaczony pod dv. dv jest podlaczony cienkim przewodem pod kolektor dolotowy. n75 dlugi koniec wlozony jest do dolotu jeden podlaczony do WG a trzeci do turbo zimnej czesci.
bakuś Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Zrobię zdjęcie później jak to u mnie wygląda.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2009, 14:32_________________________________________________http://img3.imageshack.us/gal.php?g=img5025u.jpg Na zdjeciu nr 2 krotki opis - prosze o pomoc(?)
arek87 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 Podłączenie Sajgon zaraz wkleje łopatologiczny schemat
bakuś Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Bardzo prosze, bo wrzucilem wiekszy felunek i doskwiera mi brak pelnego doladowania (czyt. pelnej mocy w wyzszym zakresie obrotow).
arek87 Opublikowano 12 Września 2009 Opublikowano 12 Września 2009 prosze się nie śmiać http://w770.wrzuta.pl/obraz/aXz4AxPFdNE/schemat
bakuś Opublikowano 12 Września 2009 Autor Opublikowano 12 Września 2009 Dobre! Czyli N75 mam podpiety pod DV, a WG pod co? Pod kolektor chyba? Ladny misz-masz. Szkoda, ze jest ciemno, bo bym do auta polecial i juz w tym grzebal... :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się