Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do znawców. Serwis podaje po numerze VIN iż olej do mojej skrzyni to ATF G052 516 A2 i trzeba zakupić 7-8 litrów. Będzie to pierwsza wymiana po 60 000 km. Stąd moje pytanie czy jest taki symbol oleju, bo nie spotkałem go na forum i ile należy kupić tego oleju ewentualnie czy coś jeszcze np. filtr czy korek spustowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mam pytankpo, moja skrzynia multitronik troszke wyje jak zdejmuje noge z gazu , mechanik powiedzial mi ze moze to byc pompa oleju ktora znajduje sie w skrzyni biegow i podaje male cisnienie oleju , prosze o rady, dziekuje

Zła diagnoza.

To co jest zazwyczaj przyczyną takiego zachowania (wycia) skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a masz sprzet do wymiany tego oleju / ? wiesz jak sie to robi ? olej tylko z ASO , sprawdz po vinie w aso czy nie masz aktualizacji sterownika skrzyni rowniez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :):wink:

Mam problem ze skrzynią multitronic w moim Audi a4 b6 z 2002r. Mianowicie od pewnego czasu pokazuje serwis i wszystkie biegi świecą się na czerwono. Na zimnym silniku nic się nie dzieje, audi elegancko jeździ, rusza przyśpiesza bezproblemowo. Problem zaczyna się dziać jak silnik się nagrzeje. Przy ruszaniu jak odpuszczam hamulec, mam wrażenie jakby próbował szarpnąć i gaśnie. Aby ruszyć na rozgrzanym silniku trzeba pulsacyjnie naciskac na gaz wtedy jak by odpuszczał hamulec?? wrzucał bieg?? (do niedawna jeździłem manualem, proszę wybaczyć) i auto rusza. Dodam również że, na rozgrzanym już silniku szaleje wskazówka od temperatury. Na wstecznym też jest ok(na zimym i ciepłym). Co to może być ?

silnik to 1.8 T (150PS) AVJ: FSD (IV.2001->VI.2002) skrzynia bez przekładni na S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem z multi, lekko szarpie przy ruszaniu, do przodu trzeba mu dodać gazu żeby ruszył a chyba powinien się lekko sam toczyć, do tyłu jest ok. Błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MatrixXXL, może adaptacja? Miałeś wymieniany akumulator albo długo stał z odłączonymi klemami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MatrixXXL, może adaptacja? Miałeś wymieniany akumulator albo długo stał z odłączonymi klemami?

Wymieniany alternator niedawno miałem. Jak tą adaptację zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do znawców. Serwis podaje po numerze VIN iż olej do mojej skrzyni to ATF G052 516 A2 i trzeba zakupić 7-8 litrów. Będzie to pierwsza wymiana po 60 000 km. Stąd moje pytanie czy jest taki symbol oleju, bo nie spotkałem go na forum i ile należy kupić tego oleju ewentualnie czy coś jeszcze np. filtr czy korek spustowy.

Sam wymiany ATF nie zrobisz. Potrzebne urządzenie do zalania oleju oraz komp do monitorowania temperatury. Olej dla Twojej jednostki to G 052516A2 (5-6L wystarczy).

---------- Post dopisany at 13:06 ---------- Poprzedni post napisany at 13:05 ----------

Witam :):wink:

Mam problem ze skrzynią multitronic w moim Audi a4 b6 z 2002r. Mianowicie od pewnego czasu pokazuje serwis i wszystkie biegi świecą się na czerwono. Na zimnym silniku nic się nie dzieje, audi elegancko jeździ, rusza przyśpiesza bezproblemowo. Problem zaczyna się dziać jak silnik się nagrzeje. Przy ruszaniu jak odpuszczam hamulec, mam wrażenie jakby próbował szarpnąć i gaśnie. Aby ruszyć na rozgrzanym silniku trzeba pulsacyjnie naciskac na gaz wtedy jak by odpuszczał hamulec?? wrzucał bieg?? (do niedawna jeździłem manualem, proszę wybaczyć) i auto rusza. Dodam również że, na rozgrzanym już silniku szaleje wskazówka od temperatury. Na wstecznym też jest ok(na zimym i ciepłym). Co to może być ?

silnik to 1.8 T (150PS) AVJ: FSD (IV.2001->VI.2002) skrzynia bez przekładni na S

Prawdopodobnie padł sterownik skrzyni - temat do dalszej analizy (skontaktuj się ze mną, telefon masz w pierwszym poście).

---------- Post dopisany at 13:06 ---------- Poprzedni post napisany at 13:06 ----------

@MatrixXXL, może adaptacja? Miałeś wymieniany akumulator albo długo stał z odłączonymi klemami?

Wymieniany alternator niedawno miałem. Jak tą adaptację zrobić?

Potrzebny interfejs i podłączenie się do skrzyni. Procedura adaptacji została opisana w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź:) chciałem zorientować się po prostu czy czeka mnie potężny wydatek na naprawę :/ Autko stoi teraz na wymianie rozrządu, a potem zajmę się skrzynią :D Później napisze co wyszło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używacie Ravenolu do CVT czy lepiej nie kombinować i kupić w aso, bo febi to na pewno odpada z tego co pamietam. Ktoś zna wmiare aktualna cene ori oleju w aso z tego co pamietam to kolo 100zl/1l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używacie Ravenolu do CVT czy lepiej nie kombinować i kupić w aso, bo febi to na pewno odpada z tego co pamietam. Ktoś zna wmiare aktualna cene ori oleju w aso z tego co pamietam to kolo 100zl/1l

Aktualna cena za 1L to 108zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w specyfikacji podają, że niby pasi do multi ale i też do kilkunastu innych skrzyń... więc moje zdanie jest takie - Ravenol śmiało możesz lać..... ale do tiptronica :guma:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup lepiej w ASO. Uwierz mi będziesz spał spokojnie.
juz wczesniej kupywalem w aso ale ostatnio w warsztacie slyszalem ze ten revanol tez jest ok wiec postanowilem zapytac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zauważyłem że czasem przy zapaleniu silnika podświetlają się wszystkie biegi na czerwono. Gdy zgaszę samochód i zapalę ponowie jest ok. Wiem że to jest tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera znalazło błąd P1744 Element obsługi Tiptrocnic (rozpoznanie) Zwarcie do masy.

Mam pytanie, jak to rozumieć i jakie są możliwości rozwiązania tego problemu ? Czy możliwe jest że mam przetarty przewód i mi masuje czy raczej jest to uszkodzenie w wewnątrz skrzyni? Czy można na tym jeździć bo obawiam się żeby nie wystąpiło większe zwarcie i nie siadła coś ważnego. Problem wystąpił dwa razy w ciągu 2 tyg. Jest to skrzynia bez trybu S. Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie jakies 80 tys km wczesniej i u mnie byl sterownik do naprawy.

Zrobil mi to Bart-S i jak narazie zero klopoty ze skrzynia.

Sprobuj u niego zasiegnac wiecej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zauważyłem że czasem przy zapaleniu silnika podświetlają się wszystkie biegi na czerwono. Gdy zgaszę samochód i zapalę ponowie jest ok. Wiem że to jest tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera znalazło błąd P1744 Element obsługi Tiptrocnic (rozpoznanie) Zwarcie do masy.

Mam pytanie, jak to rozumieć i jakie są możliwości rozwiązania tego problemu ? Czy możliwe jest że mam przetarty przewód i mi masuje czy raczej jest to uszkodzenie w wewnątrz skrzyni? Czy można na tym jeździć bo obawiam się żeby nie wystąpiło większe zwarcie i nie siadła coś ważnego. Problem wystąpił dwa razy w ciągu 2 tyg. Jest to skrzynia bez trybu S. Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc.

Jak widzę te polskie tłumaczenia dla danych kodów błędów to mnie krew zalewa... Jacek, ruszy tyłek i podjedź - przez internet Ci tego prawidłowo nie zdiagnozuję/naprawię (chociaż mam podejrzenie że to pierdoła ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zauważyłem że czasem przy zapaleniu silnika podświetlają się wszystkie biegi na czerwono. Gdy zgaszę samochód i zapalę ponowie jest ok. Wiem że to jest tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera znalazło błąd P1744 Element obsługi Tiptrocnic (rozpoznanie) Zwarcie do masy.

Mam pytanie, jak to rozumieć i jakie są możliwości rozwiązania tego problemu ? Czy możliwe jest że mam przetarty przewód i mi masuje czy raczej jest to uszkodzenie w wewnątrz skrzyni? Czy można na tym jeździć bo obawiam się żeby nie wystąpiło większe zwarcie i nie siadła coś ważnego. Problem wystąpił dwa razy w ciągu 2 tyg. Jest to skrzynia bez trybu S. Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc.

Jak widzę te polskie tłumaczenia dla danych kodów błędów to mnie krew zalewa... Jacek, ruszy tyłek i podjedź - przez internet Ci tego prawidłowo nie zdiagnozuję/naprawię (chociaż mam podejrzenie że to pierdoła ;)).

Z chęcią bym usłyszał Twoje zdanie na temat skrzyni jednak na chwile obecną nie mam możliwości wyprawy (500 km). Na razie będę obserwował czy coś złego się dalej nie dzieje, jak coś będę się kontaktował i umawiał na wizytę.

W sumie trochę się dziwię bo skrzynia ma przejechane 80 tys. i coś zaczyna doskwierać. Olej wymieniony, stan prawidłowy a tu taka niemiła niespodzianka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zauważyłem że czasem przy zapaleniu silnika podświetlają się wszystkie biegi na czerwono. Gdy zgaszę samochód i zapalę ponowie jest ok. Wiem że to jest tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera znalazło błąd P1744 Element obsługi Tiptrocnic (rozpoznanie) Zwarcie do masy.

Mam pytanie, jak to rozumieć i jakie są możliwości rozwiązania tego problemu ? Czy możliwe jest że mam przetarty przewód i mi masuje czy raczej jest to uszkodzenie w wewnątrz skrzyni? Czy można na tym jeździć bo obawiam się żeby nie wystąpiło większe zwarcie i nie siadła coś ważnego. Problem wystąpił dwa razy w ciągu 2 tyg. Jest to skrzynia bez trybu S. Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc.

Jak widzę te polskie tłumaczenia dla danych kodów błędów to mnie krew zalewa... Jacek, ruszy tyłek i podjedź - przez internet Ci tego prawidłowo nie zdiagnozuję/naprawię (chociaż mam podejrzenie że to pierdoła ;)).

Z chęcią bym usłyszał Twoje zdanie na temat skrzyni jednak na chwile obecną nie mam możliwości wyprawy (500 km). Na razie będę obserwował czy coś złego się dalej nie dzieje, jak coś będę się kontaktował i umawiał na wizytę.

W sumie trochę się dziwię bo skrzynia ma przejechane 80 tys. i coś zaczyna doskwierać. Olej wymieniony, stan prawidłowy a tu taka niemiła niespodzianka.

Pozdrawiam

Zadzwoń do mnie w sobotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...