Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Sterownik, który masz uszkodzony znajduje się przy skrzyni. Przy jego demontażu trzeba opuścić skrzynię i zlać z niej olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozumie, czyli z usterek ktore opisalem i bledow z komputera jasno wynika ze sterownik do naprawy? Nie ma co sie łudzić ze to cos innego?

Się ciesz że to tylko sterownik który można jeszcze naprawić, nie musisz od razu kupować nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie tylko półtora tysiaca w plecy wraz z wymiana oleju i robocizną :(

Czy moge sprawdzic numer sterownika bez jego wyciagania?

Tak, VAGiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie, czyli z usterek ktore opisalem i bledow z komputera jasno wynika ze sterownik do naprawy? Nie ma co sie łudzić ze to cos innego?

Sterownik do naprawy - przyjedź to się go postawi na nogi. Olej przy zlewaniu ocenimy czy do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy, jestem tu nowy i z chęcią przeczytałem tą "Encyklopedie Multitroniców". Ponieważ też mam multi chciałem zapytać o coś co już od dawna mnie zastanawia ale nie miałem okazji nigdy o to nikogo zapytać ani porównac z kimś innym. Otóż czy u Was też tak jest, że podczas zatrzymywania się, obroty silnika są cały czas na poziomie 1400 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają do tych swoich 800 obr. Czy tak samo jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieńcie "napęd" w profilu na FWD, bo w oczy kuje :decayed:

btw. jak by każdy tak podchodził do klienta jak Bartek to życie byłoby piękniejsze :wink:

Będę na bieżąco informował jak się spisuje skrzynia, ale już zauważyłem poprawę przez wymianę dwumasu. Zobaczmy jak się zachowuje gdy jest zimna. Poza tym na wstecznym jak toczę się 1-2km/h (czyli z wciśniętym hamulcem) zauważyłem większe drgania budy :eusathink: Chyba, że nie powinienem się tym przejmować, ale wcześniej tego nie było jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem lewarka w położeniu S?

Lewarek może być na D ale sprawdź czy komputer pokładowy nie pokazuje S (1400 to za dużo rpm).

---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Zmieńcie "napęd" w profilu na FWD, bo w oczy kuje :decayed:

btw. jak by każdy tak podchodził do klienta jak Bartek to życie byłoby piękniejsze :wink:

Będę na bieżąco informował jak się spisuje skrzynia, ale już zauważyłem poprawę przez wymianę dwumasu. Zobaczmy jak się zachowuje gdy jest zimna. Poza tym na wstecznym jak toczę się 1-2km/h (czyli z wciśniętym hamulcem) zauważyłem większe drgania budy :eusathink: Chyba, że nie powinienem się tym przejmować, ale wcześniej tego nie było jakby co.

Jak zdecydujesz się na naprawę tulei to musimy jednak wymienić też pokrywę sprzęgła na nową. Możesz tak jeździć - nic mu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieńcie "napęd" w profilu na FWD, bo w oczy kuje :decayed:

btw. jak by każdy tak podchodził do klienta jak Bartek to życie byłoby piękniejsze :wink:

Będę na bieżąco informował jak się spisuje skrzynia, ale już zauważyłem poprawę przez wymianę dwumasu. Zobaczmy jak się zachowuje gdy jest zimna. Poza tym na wstecznym jak toczę się 1-2km/h (czyli z wciśniętym hamulcem) zauważyłem większe drgania budy :eusathink: Chyba, że nie powinienem się tym przejmować, ale wcześniej tego nie było jakby co.

Jak zdecydujesz się na naprawę tulei to musimy jednak wymienić też pokrywę sprzęgła na nową. Możesz tak jeździć - nic mu nie będzie.

Czyli nie przejmować się tym "drżeniem" na R? Bo to tylko jest jak jadę te 1-2km/h a jak całkiem puszczę hamulec to tego nie ma :wink:

Co do tulei to pewnie się zdecyduje na jej naprawę jak będę miał trochę więcej siana i czasu żeby móc zostawić samochód u Ciebie, ale na tym etapie zostawiamy jak jest :decayed:

Jeszcze raz za wszystko dziękuję a no i ta klema akumulatora... Nie wypłacę się chyba za nią :polew::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz za wszystko dziękuję a no i ta klema akumulatora... Nie wypłacę się chyba za nią :polew::decayed:

No ścierwo nie chciało trzymać po ponownym zamocowaniu - podkładeczki rozwiązały Twój problem (ciesz się, że nie na trytytkę :grin:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem lewarka w położeniu S?

Lewarek może być na D ale sprawdź czy komputer pokładowy nie pokazuje S (1400 to za dużo rpm).

Ja nie mam S ani na lewarku ani na komputerze. Mam star wersje z 6 lamelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz za wszystko dziękuję a no i ta klema akumulatora... Nie wypłacę się chyba za nią :polew::decayed:

No ścierwo nie chciało trzymać po ponownym zamocowaniu - podkładeczki rozwiązały Twój problem (ciesz się, że nie na trytytkę :grin:).

Tak jak dolna obudowa skrzyni i silnika :whistling::grin::decayed:

btw. dzisiaj trochę pojeździłem i nie szarpie już w trybie ręcznym :banan: Jeszcze tylko poduchy pod silnikiem wymienić i będzie hulać jak trzeba :wink:

Obroty chyba też nie spadają poniżej jałowych na sekundę przy zatrzymywaniu się na zimnej skrzyni :wink:

---------- Post dopisany at 22:05 ---------- Poprzedni post napisany at 22:04 ----------

Witam Koledzy, jestem tu nowy i z chęcią przeczytałem tą "Encyklopedie Multitroniców". Ponieważ też mam multi chciałem zapytać o coś co już od dawna mnie zastanawia ale nie miałem okazji nigdy o to nikogo zapytać ani porównac z kimś innym. Otóż czy u Was też tak jest, że podczas zatrzymywania się, obroty silnika są cały czas na poziomie 1400 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają do tych swoich 800 obr. Czy tak samo jest u Was?

U mnie 1400 trzyma gdzieś do 40km, potem to spada łagodnie do tyś i jak się kompletnie zatrzymam to do jałowych płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem lewarka w położeniu S?

Lewarek może być na D ale sprawdź czy komputer pokładowy nie pokazuje S (1400 to za dużo rpm).

Ja nie mam S ani na lewarku ani na komputerze. Mam star wersje z 6 lamelami.

No tak - zasugerowałem się tym co napisał Chemik i nie spojrzałem w profil... :facepalm:

Jak będziesz kiedyś przejeżdżał przez wlkp to wpadnij - przejadę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie własnie zakupilem audi a4 b7 2.0 tfsi multitronic z 2006 roku(7 biegowy)- wersja USA. I mam problem w postaci skrzyni - po podłaczeniu pokazuje bład p0706 i mrugaja na czerwono pola zmiany biegów PRNDS.

Prosiłbym o doradzenie w tej kwestii. Samochód zachowuje sie normalnie jezdzi normalnie. Przy lewalku zmiany biegów w polozeniu P i R nie pali się lampka, która sie pali po naciskaniu i zwalnianiu hamulca. Dopiero pali sie w pozycji N. Czy może to być wina starego lub zle dobranego oleju w skrzyni, poprzedni wlasciciel wymieniał ponad 50tys km temu, auto ma przejechan 132 tys km.

Z gory dziekuje za pomoc .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie własnie zakupilem audi a4 b7 2.0 tfsi multitronic z 2006 roku(7 biegowy)- wersja USA. I mam problem w postaci skrzyni - po podłaczeniu pokazuje bład p0706 i mrugaja na czerwono pola zmiany biegów PRNDS.

Prosiłbym o doradzenie w tej kwestii. Samochód zachowuje sie normalnie jezdzi normalnie. Przy lewalku zmiany biegów w polozeniu P i R nie pali się lampka, która sie pali po naciskaniu i zwalnianiu hamulca. Dopiero pali sie w pozycji N. Czy może to być wina starego lub zle dobranego oleju w skrzyni, poprzedni wlasciciel wymieniał ponad 50tys km temu, auto ma przejechan 132 tys km.

Z gory dziekuje za pomoc .

Pozdrawiam

Sterownik do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko zaznaczyc ze nie murga to cały czas. Przeczytałem wczesniejsza wypowiedz że można zaadoptować sterwonik poprzez jechanie na D 50m do przodu hamulec - przelaczyc na R i 50m do tyłu i tak 10 razy. Zrobiłem to przed chwila. Po skasowaniu błędu zrobiłem 3 powtórzenia po czym wywalił mi ten błąd ale postanowiłem zrobić to do konca po kolejnych 2 powtórzeniach przestało mrugać i tak do 10 powtórzen (zgasiłem silnik i odpaliłem). Zrobiłem przejażdzke po miescie zaparkowałem pod domem przelaczylem na P i wszystko wporządku- poki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko zaznaczyc ze nie murga to cały czas. Przeczytałem wczesniejsza wypowiedz że można zaadoptować sterwonik poprzez jechanie na D 50m do przodu hamulec - przelaczyc na R i 50m do tyłu i tak 10 razy. Zrobiłem to przed chwila. Po skasowaniu błędu zrobiłem 3 powtórzenia po czym wywalił mi ten błąd ale postanowiłem zrobić to do konca po kolejnych 2 powtórzeniach przestało mrugać i tak do 10 powtórzen (zgasiłem silnik i odpaliłem). Zrobiłem przejażdzke po miescie zaparkowałem pod domem przelaczylem na P i wszystko wporządku- poki co.

Masz uszkodzone połączenia do czujnika zakresu przełożeń - zależnie od tego jak ustawi się pęknięty drucik, błąd się pojawi lub nie. Adaptacja nie rozwiąże tego problemu ponieważ jest to mechaniczna usterka w elektronice skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w pierwszej kolejności chciałbym podziękować za szybkie i trafne odpowiedzi. Niestety znowu zaczęła mrugać skrzynia....;/ Czy może Pan sprecyzować gdzie dokładnie szukać aby móc usunąć tą usterkę? jakieś wskazówki mogące pomóc naprawić w/w usterkę. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...