Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś wie jak podłączyć się do samego sterownika skrzyni vasem lub vcds em w celu odczytania wersji softu??? Sterownik jest 25 pinowy. Skrzynia posiadala 7 lameli ale chce sie upewnić czy napewno soft zostal zmieniony. Skrzynia GEC, symbol ze sterownika 01J 927 156 JF

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Angest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Logujesz się vcds'em do skrzyni i obok nr sterownika masz aktualny nr wersji softu. Jeśli masz zapisany log przed aktualizacją softu, możesz porównać numerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ale chodzi mi o samo połączenie sie ze sterownikiem na stole. Jakis dokladny pinout i sprawdzony schemat połączenia. Sterownik mam na stole i chciałbym sie z nim połączyć bezpośrednio z kompa. Mam tylko niepelny opis gniazda 25 pin z prgramu prnd :(

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Angest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 10 - +12V po zapłonie

pin 6 - linia K

pin 8 - masa

na pinie 9 - jest +12V ( terminal 87 ) - nie wiem czy trzeba to podpiąć.

To ze schematów , czy zadziała? Nie daje gwarancji.Może być tak że bez podpięcia w aucie nie będzie komunikacji - może Bartek coś na ten temat wie.

Pamiętaj że na interfejs tez musisz dać masę i +12V.

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś udało mi się znaleźć :)

1 n/a

2 K-Line diagnosis

3 Park/Neutral position relay

4 Park/Neutral position relay

5 Vehicle speed signal

6 n/a

7 shift lock solenoid

8 Supply voltage (terminal 15)

9 Supply voltage (terminal 87)

10 CAN bus High

11 CAN bus Low

12 Tiptronic switch up

13 Tiptronic switch recognition

14 Tiptronic switxg down

15 Engine RPM signal

16-24 NA

25 Ground terminal 31

Wszystko się powiodło.

Do komunikacji potrzebne sa piny:

2 k-line

8 12v

9 12v

25 masa

Sterownik odczytany :)

81d38daae5e693dd537e26876fd121e2.jpg

A tak to wygląda po zaktualizowaniu softu :)

22a05874e3150da115f2410b9b009989.jpg

Edytowane przez Angest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem nowy wiec jak będzie coś nie tak powiedzcie . Mam problem z multitronicem a mianowicie: Ostatnio zauważyłem w granicach 50-60 km dziwny objaw podczas przyspieszania w zakresie niskich obrotów jakbym jechał po tarce. Czy miał ktoś z was takie objawy? Co to może być i jak z tym walczyć :-(. Czytałem że może to być rozciągnięty łańcuch, ale czy napewno?

Edytowane przez Pietras79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego ja nic nie rozumiem o czym ty piszesz, chyba Ci jakiś słownik pozmieniał wyrazy,

Wysłane za pomocą Commodore C64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego objawy nie ma na zimnym silniku i na manualny trybie skrzyni. Kolega mi mówił ze to jest wina łańcucha. Druga wersja dwumasa. Problem jest ze nie ma wibracji. Nie wiem co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem nowy wiec jak będzie coś nie tak powiedzcie . Mam problem z multitronicem a mianowicie: Ostatnio zauważyłem w granicach 50-60 km dziwny objaw podczas przyspieszania w zakresie niskich obrotów jakbym jechał po tarce. Czy miał ktoś z was takie objawy? Co to może być i jak z tym walczyć :-(. Czytałem że może to być rozciągnięty łańcuch, ale czy napewno?

A ten dźwięk jest cały czas czy tylko jak zdejmiesz nogę z gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak autor tego wątku ja tak mam jak zdejmuje nogę z gazu, dźwiek to Nie wiem ale trzęsie typowo jak na tarce, czego to może być objaw?

Wysłane za pomocą Commodore C64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dźwięk tylko takie uczucie jakbym jechał po tarce. Chwilowe odczucia. Jak przekroczy 1800 obrotów tego nie czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dźwięk tylko takie uczucie jakbym jechał po tarce. Chwilowe odczucia. Jak przekroczy 1800 obrotów tego nie .o.czuć.

Ani łańcuch (Boże ile razy już to słyszałem)... ani dwumas (w 3.0 nie ma dwumasowego koła zamachowego, jest za to typowy tłumik drgań skrętnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie dotyczące uszczelnienia wałka wejściowego. Na wałku znajduje się uszczelniacz pod którym jest oring i na to wchodzi docisk. Gdzie taki uszczelniacz z oringiem można kupic??? Czy wogóle jest potrzeba wymiany tego uszczelniacza czy sama wymiana docisku i tłoku załatwia sprawę? ??

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dźwięk tylko takie uczucie jakbym jechał po tarce. Chwilowe odczucia. Jak przekroczy 1800 obrotów tego nie .o.czuć.

Ani łańcuch (Boże ile razy już to słyszałem)... ani dwumas (w 3.0 nie ma dwumasowego koła zamachowego, jest za to typowy tłumik drgań skrętnych).

Bartek ale ja mam 1.8 t 150 km silnik avj

Jeśli możecie opiszcię jakie są objawy rozciagnietego bądź uszkodzonego łańcucha

Jeśli możecie opiszcię jakie są objawy rozciagnietego bądź uszkodzonego łańcucha

Jeśli możecie opiszcię jakie są objawy rozciagnietego bądź uszkodzonego łańcucha

Jak możecie napiszcie jakie są objawy uszkodzonego lub rozciagnietego łańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam od niedawna stałem się posiadaczem audi a6 c6 z multitronic 7 biegów a problem polega na tym że jak auto jest zimnie np.po nocy skrzynia chodzi idealnie,wystarczy przejechać około 30 kilometrów skrzynia zaczyna szaleć,przy wciśnięciu pedału gazu do końca skrzynia zmienia biegi 1,2, do 3 po chwili sama z rzuca do 1 i tak wkoło,powolne przyśpieszanie skrzynia chodzi normalnie,po skanowaniu skrzyni wywala 3 błędy,czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów lewa i prawa strona brak sygnału i trzeci nieprawidłowa zmiana biegów,byłem w warsztacie,sprawdzili sterownik,wyszło że sterownik dobry a błędy powodują uślizgi skrzyni,auto trafiło na warsztat,wymienili dwie pompy tarczki,filtr i coś tam jeszcze,dostałem tel.że skrzynia naprawiona,po jeździe próbnej po około 20km skrzynia przestaje ciągnąć jak by wyrzucała na luz,po zatrzymaniu i próbie szybkiego ruszenia dalej to samo, po woli rusza normalnie,oczywiście auto zostało w warsztacie,ręce opadają normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy warsztat... dzwoń do Bartka..

mam 500km w jedną stronę,boję się że nie dojadę,jak nie dadzą rady do końca roku,dzwonię i szukam hotelu w pobliżu warsztatu Bartka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia na paletę, zamawiasz kuriera za 100-120zł a Bartek robi resztę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia na paletę, zamawiasz kuriera za 100-120zł a Bartek robi resztę ;)

nie wiedziałam że tak można,myślałem że musi być auto,szkoła kosztuje,dzięki za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo... trafiliście w okres gdzie mam mega młyn w pracy :/ Zapoznam się z ostatnimi wpisami dopiero 25 grudnia. Proszę o wyrozumiałość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...