predki74 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 witam pytanko jaka jest średnica gwintu korka kontrolnego skrzyni multi GAC ? 23mm czy 21 mm
MarekWMarecki Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Witam. W kilku zdaniach opiszę problem w moim audi a4 b6 2.5 BDG 163km. Mianowicie, w tamtym roku naprawiłem multitronica. Po naprawie niby wszystko ok, w mrozy -20 odpalam wrzucam D i auto płynnie rusza bez szarpnięć, na rozgrzanym to samo. Ale brakowało mi jednej rzeczy.... pełzania. Czyli wrzucam D i nie dotykając gazu auto powinno zacząć się poruszać a u mnie tego nie było. Stwierdziłem że może wykasuję zapamiętane ustawienia na kanale zero i wykonam adaptacje od nowa...... tak też zrobiłem. Po adaptacji wrzucam D puszczam hamulec i bez dotykania gazu auto rusza nawet pod górkę, banan na ustach w końcu jest tak jak powinno być. Ale przyszedł drugi dzień, poranek jadę do pracy..... odpadam wrzucam D puszczam hamulec a auto stoi. O co chodzi....? Daję gazu 1000 obr, auto stoi, jeszcze trochę gazu i w końcu skokami ruszyłem do pracy. Po rozganiu wszystko wraca do normy. Tak samo było przed remontem że na zimnym szarpało a po rozgrzani ok. Nie mogę tylko jednego pojąć że przez rok na pierwszej adaptacji wykonanej po remoncie auto płynnie ruszało a teraz jest masakra. Wykonałem już ze 30 adaptacji przy różnych temp oleju i różnych wartościach prądu sprzęgła do jazdy w przód od 0.24 do 0.27 i zauważyłem że im wyższa wartość tym lepiej zachowuje się rano. A najlepiej na wykasowanej adaptacji jak wartość osiągnie 0.29 ale wtedy za bardzo ciągnie. Zwracam się w prośbą do znawców tematu o jakąś wskazówkę co może być przyczyną takiego zachowania i co mogłoby ten problem rozwiązać. Pozdrawiam serdecznie Marek.
Bart-S Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Dnia 3.04.2017 o 23:46, MarekWMarecki napisał: Witam. W kilku zdaniach opiszę problem w moim audi a4 b6 2.5 BDG 163km. Mianowicie, w tamtym roku naprawiłem multitronica. Po naprawie niby wszystko ok, w mrozy -20 odpalam wrzucam D i auto płynnie rusza bez szarpnięć, na rozgrzanym to samo. Ale brakowało mi jednej rzeczy.... pełzania. Czyli wrzucam D i nie dotykając gazu auto powinno zacząć się poruszać a u mnie tego nie było. Stwierdziłem że może wykasuję zapamiętane ustawienia na kanale zero i wykonam adaptacje od nowa...... tak też zrobiłem. Po adaptacji wrzucam D puszczam hamulec i bez dotykania gazu auto rusza nawet pod górkę, banan na ustach w końcu jest tak jak powinno być. Ale przyszedł drugi dzień, poranek jadę do pracy..... odpadam wrzucam D puszczam hamulec a auto stoi. O co chodzi....? Daję gazu 1000 obr, auto stoi, jeszcze trochę gazu i w końcu skokami ruszyłem do pracy. Po rozganiu wszystko wraca do normy. Tak samo było przed remontem że na zimnym szarpało a po rozgrzani ok. Nie mogę tylko jednego pojąć że przez rok na pierwszej adaptacji wykonanej po remoncie auto płynnie ruszało a teraz jest masakra. Wykonałem już ze 30 adaptacji przy różnych temp oleju i różnych wartościach prądu sprzęgła do jazdy w przód od 0.24 do 0.27 i zauważyłem że im wyższa wartość tym lepiej zachowuje się rano. A najlepiej na wykasowanej adaptacji jak wartość osiągnie 0.29 ale wtedy za bardzo ciągnie. Zwracam się w prośbą do znawców tematu o jakąś wskazówkę co może być przyczyną takiego zachowania i co mogłoby ten problem rozwiązać. Pozdrawiam serdecznie Marek. Mam troszkę napięty plan działań w najbliższych dniach... Spróbuj dodzwonić się do mnie w sobotę i powalczymy (dobrze gdybyś miał pod ręką vcdsa).
silnik Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Witam panowie Czy skrzynię multitronik GWX można zamienić bez problemu na HPP. Wg tabelki są takie same, rocznik i silnik ten sam. Potrzebuję takiej porady. Z góry dzięki
Bart-S Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Podane w wykazie skrzynie nie są takie same ale akurat GWX z HPP możesz zamienić.
silnik Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 16 minut temu, Bart-S napisał: Podane w wykazie skrzynie nie są takie same ale akurat GWX z HPP możesz zamienić. A czy te FSK FZH GJA są też zamienne czy nie? Nic nie trzeba zmieniać w sterowniku? Przekładam skrzynię i jazda, na 100 %
Bart-S Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Adaptację tylko musisz zrobić.
silnik Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 31 minut temu, Bart-S napisał: Adaptację tylko musisz zrobić. O to chodzi czy vagiem jakoś? Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób: - należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut - wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył - po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona.
Bart-S Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Adaptację należy przeprowadzić przy pomocy interfejsu diagnostycznego wykonując ręczny reset ECU skrzyni - odłączanie od aku to metoda awaryjna (w takim przypadku nie podejrzysz ani parametrów ani też nie potwierdzisz zapisania nowej adaptacji).
silnik Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 6 minut temu, Bart-S napisał: Adaptację należy przeprowadzić przy pomocy interfejsu diagnostycznego wykonując ręczny reset ECU skrzyni - odłączanie od aku to metoda awaryjna (w takim przypadku nie podejrzysz ani parametrów ani też nie potwierdzisz zapisania nowej adaptacji). Ok, Masz jakiś opis.
Bart-S Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Gdy olej w skrzyni rozgrzeje się do 60 stopni.... 02 Auto Trans >>> 10 Adaptation >>> Channel 00: klikasz READ i następnie SAVE (zatwierdzamy OK i można opuścić te funkcje wciskająć DONE, GO BACK). Teraz przechodzisz do bloków pomiarowych sterownika skrzyni biegów 08 MEASURING BLOCKS i odpalasz kanały 10 (adaptacja sprzęgła do jazdy w przód) i 11 (adaptacja sprzęgła do jazdy w tył). Teraz na płaskim odcinku drogi jeździsz na zmianę do przodu i do tyłu (odległość 50m wystarczy). Przy każdym zatrzymaniu auta w trakcie procedury nie zmieniamy położenia dźwigni zmiany biegów tylko czekamy kilkanaście sekund z nogą na hamulcu. Potwierdzeniem zapisania nowej adaptacji jest zmiana indeksu RUN na OK.
silnik Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 10 godzin temu, Bart-S napisał: Gdy olej w skrzyni rozgrzeje się do 60 stopni.... 02 Auto Trans >>> 10 Adaptation >>> Channel 00: klikasz READ i następnie SAVE (zatwierdzamy OK i można opuścić te funkcje wciskająć DONE, GO BACK). Teraz przechodzisz do bloków pomiarowych sterownika skrzyni biegów 08 MEASURING BLOCKS i odpalasz kanały 10 (adaptacja sprzęgła do jazdy w przód) i 11 (adaptacja sprzęgła do jazdy w tył). Teraz na płaskim odcinku drogi jeździsz na zmianę do przodu i do tyłu (odległość 50m wystarczy). Przy każdym zatrzymaniu auta w trakcie procedury nie zmieniamy położenia dźwigni zmiany biegów tylko czekamy kilkanaście sekund z nogą na hamulcu. Potwierdzeniem zapisania nowej adaptacji jest zmiana indeksu RUN na OK. Dziękuję bardzo. Czyli HPP zmieniam na GWX i będzie ok.
predki74 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Witam ostatnio zaczęła mi trochę szarpać skrzynia multi , zbliża się wymiana oleju czy to coś pomoże ? błędów brak w trasie jest oki nie szarpie nic ale w mieście przy ruszaniu najczęściej ?
Bart-S Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Jeśli zaczyna szarpać to już za późno na wymianę ATF. Wymiana oleju pomoże na krótko (dzięki polepszeniu parametrów oleju - chociaż bywa i tak, że z uwagi na stan komponentów skrzyni nie ma poprawy). Skrzynka do remontu kolego...
pejek2 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jestem świeżym użytkownikiem multitronica, ale coś jest nie tak, za późno rusza..., olej wymieniony. Chciałbym podjechać na diagnozę, może wystarczy adaptacja, jak się skontaktować - przez face ?? Zawartość dodana 1 minute later 1 minutę temu, pejek2 napisał: Jestem świeżym użytkownikiem multitronica, ale coś jest nie tak, za późno rusza..., olej wymieniony. Chciałbym podjechać na diagnozę, może wystarczy adaptacja, jak się skontaktować - przez face ?? kurde, dobra, przecież jest mail
Bart-S Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 58 minut temu, pejek2 napisał: Jestem świeżym użytkownikiem multitronica, ale coś jest nie tak, za późno rusza..., olej wymieniony. Chciałbym podjechać na diagnozę, może wystarczy adaptacja, jak się skontaktować - przez face ?? Zawartość dodana 1 minute later kurde, dobra, przecież jest mail Odpisałem...
ecobuda Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Bartek, czy mógłbym przyjechać jeszcze przed świętami chociażby na diagnozę. Chciałbym abyś sprawdził moją multi.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
Bart-S Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 2 godziny temu, ecobuda napisał: Bartek, czy mógłbym przyjechać jeszcze przed świętami chociażby na diagnozę. Chciałbym abyś sprawdził moją multi. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka No to wleć jutro wieczorem.
ecobuda Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Mogę trochę wcześniej, z Wałbrzycha jestem.Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka
Bart-S Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 2 godziny temu, ecobuda napisał: Mogę trochę wcześniej, z Wałbrzycha jestem. Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka Dostępny będę dopiero od 18:00.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się