Bart-S Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2017 22 godziny temu, seniety napisał: Cześć, niedawno kupiłem seata exeo w Niemczech. Nie jest to audi ale ma dużo wspólnego z A4 B7. Skrzynia multitronic podczas powrotu do Polski (jakieś 1400 km) działała super, żadnych drgań, czy szarpnięć. Ostatni serwis w ASO przy 121 tys. wymieniony olej ATF (aktualnie ma 146 tys. przebiegu). W Polsce zrobiłem po przyjeździe wymianę oleju w silniku. Samochodem przejechałem dosłownie 2 tys. km, a od jakiś 300 km zaczęło do mnie dobiegać dziwne jakby buczenie podczas jazdy po mieście, słyszalne przy prędkościach do 50 km/h. Dźwięk podobny do buczenia pompy wspomagania ale to nie jest ona bo przestaje być słyszalny gdy auto się zupełnie zatrzyma. Nie słuchać tego przy wstecznym. Przyśpieszał prawidłowo, nic się nie podświetlało na desce. Sam delikatnie rusza po wrzuceniu D lu R i puszczeniu hamulca. W niedzielę auto zaparkowałem i stało do dzisiaj. Po odpaleniu i wrzuceniu D sam delikatnie ruszył i się zaczęło ...., strasznie szarpie przy przyśpieszaniu od 5 do 50 km i później, normalnie rzuca całym autem. Jak wrzuciłem S także szarpało przy przyśpieszaniu a gdy chciałem się zatrzymać zgasł mi silnik. Po odpaleniu i wrzuceniu D ciągle szarpie dosłownie już przy ruszaniu, rozpędza się do max około 130 km/h - widać jakby chciał zmienić kolejny bieg ale zaczyna zwalniać niezależnie od tego czy dodaje gazu czy nie. Aby móc jechać muszę wyhamować do zera, wrzucić P lub R i dopiero D pozwala na jazdę i przyśpieszanie, oczywiście z szarpnięciami do przodu. Czy to możliwe aby tak bez żadnych oznak zwaliła się skrzynia? Czeka mnie długa trasa (800 km) za dwa tygodnie. Bart-S proszę pomoc. Czy na wyświetlaczu komputera pokładowego wskaźnik biegów wskazuje tryb awaryjny skrzyni biegów? Możesz podłączyć się do sterowników silnika, skrzyni oraz ABS aby odczytać błędy?
seniety Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Nie, wyświetlacz na zegarach nic nie pokazuje. Zauważyłem, że jak jest zimny, po nocy to jest wszystko OK, ale dosłownie po przejechaniu 2 km objawy się zaczynają pojawiać znowu. W zasadzie coraz gorzej jest mu ruszyć z miejsca lub rozpędzić się do tych 70 km, potem już sobie jakoś radzi. Jak byłem wczoraj u mechanika aby zczytać błędy, komputer nie pokazał żadnych błędów w silniku, w skrzyni był błąd wysokiej temperatury oleju w przekładni. Czujnik sprawny bo zmieniał wartość po wyłączeniu silnika z 90 st. C do 75 dosłownie w oczach. Mechanik u którego byłem na diagnostyce wykluczył zdecydowanie koło dwumasowe. Powiedział, że gdyby to był manual to by powiedział, że sprzęgło się ślizga ale on automatów nie robi i najlepiej aby zdiagnozował go ktoś od skrzyń. Mechanik zczytywał błędy jakimś serwisowym komputerem bodajże BOSCHa, nie był to VAG-COM.
szarastrzała Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Witam, mam pytanie dotyczące jak sądzę skrzyni. Posiadam autko od 2 miesięcy i zaobserwowałem, że zawsze po jeździe do tyłu (cofaniu), kiedy ruszam do przodu przy prędkości ok 15 km/h słyszę i czuję na pedale gazu lekkie tyknięcie ( takie jak by np. zaskoczył bieg po niepełnym jego wbiciu). Czasami ( bardzo rzadko, ale jednak) mam wrażenie, że tyknięciu temu towarzyszy także delikatny zgrzyt. Czytałem o podobnym objawie, koledzy z forum pisali, że jest to jakaś adaptacja abs-u, ale pisali jednocześnie, że zjawisko to jest tylko po pierwszym uruchomieniu auta. Ja jak napisałem mam to za każdym razem kiedy załączam D po cofaniu. Czy ktoś ma podobny objaw w swoim aucie? Dla informacji, auto ma przejechane 186 000 i w tamtym tygodniu został wymieniony olej w skrzyni ( wcześniej na 60 i 120 w ADO w de) i objaw ten nie ustąpił. Skrzynia pracuje idealnie, mechanik zmieniający olej (nie ASO) nie wykrył żadnych błędów w skrzyni, zalał 7 l oleju FEBI ATF CVT MULTITRONIC G052180A2 oraz wynienił filtr zewnętrzny na przewodach olejowych, a całą tę procedurę wykonał idealnie zgodnie z opisami z forum ( 12 lat pracował w ASO i jeździ do niego większość użytkowników aut grupy VW/Audi z regionu ). Niestety zapomniałem mu wspomnieć o tym przypadku, stąd moje pytanie.
niekrasz Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 (edytowane) ... Edytowane 2 Czerwca 2017 przez niekrasz
niekrasz Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 widze ze Bart-S jest tutaj najwiekszym specjalista, moglbys spojrzec na to mam juz po wymianie GJA - 8E2 910 155 B (7 lamel) V30 01J 1.9L PD RdW 3271 Czyli niby te lepsza wersje, ale ostatnio zdazylo mi sie z 2x w ciagu tygodnia ze szarpnal przy ruszaniu. Adaptacje sprawdzilem jest ADP OK w vagu. Co jest najwieksza przypadloscia 7lamelek? olej wymieniony 50kkm temu jakby wymieniac olej to tylko ten z ASO wersja CVF? ktos poratuje tez numerkiem do zamowienia EDIT: rocznik 2004 to G 052 180 A2 ?
Bart-S Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 17 godzin temu, seniety napisał: Nie, wyświetlacz na zegarach nic nie pokazuje. Zauważyłem, że jak jest zimny, po nocy to jest wszystko OK, ale dosłownie po przejechaniu 2 km objawy się zaczynają pojawiać znowu. W zasadzie coraz gorzej jest mu ruszyć z miejsca lub rozpędzić się do tych 70 km, potem już sobie jakoś radzi. Jak byłem wczoraj u mechanika aby zczytać błędy, komputer nie pokazał żadnych błędów w silniku, w skrzyni był błąd wysokiej temperatury oleju w przekładni. Czujnik sprawny bo zmieniał wartość po wyłączeniu silnika z 90 st. C do 75 dosłownie w oczach. Mechanik u którego byłem na diagnostyce wykluczył zdecydowanie koło dwumasowe. Powiedział, że gdyby to był manual to by powiedział, że sprzęgło się ślizga ale on automatów nie robi i najlepiej aby zdiagnozował go ktoś od skrzyń. Mechanik zczytywał błędy jakimś serwisowym komputerem bodajże BOSCHa, nie był to VAG-COM. Dobra jak podłączycie kompa to zadzwoń.
Bart-S Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 (edytowane) 12 godzin temu, szarastrzała napisał: Witam, mam pytanie dotyczące jak sądzę skrzyni. Posiadam autko od 2 miesięcy i zaobserwowałem, że zawsze po jeździe do tyłu (cofaniu), kiedy ruszam do przodu przy prędkości ok 15 km/h słyszę i czuję na pedale gazu lekkie tyknięcie ( takie jak by np. zaskoczył bieg po niepełnym jego wbiciu). Czasami ( bardzo rzadko, ale jednak) mam wrażenie, że tyknięciu temu towarzyszy także delikatny zgrzyt. Czytałem o podobnym objawie, koledzy z forum pisali, że jest to jakaś adaptacja abs-u, ale pisali jednocześnie, że zjawisko to jest tylko po pierwszym uruchomieniu auta. Ja jak napisałem mam to za każdym razem kiedy załączam D po cofaniu. Czy ktoś ma podobny objaw w swoim aucie? Dla informacji, auto ma przejechane 186 000 i w tamtym tygodniu został wymieniony olej w skrzyni ( wcześniej na 60 i 120 w ADO w de) i objaw ten nie ustąpił. Skrzynia pracuje idealnie, mechanik zmieniający olej (nie ASO) nie wykrył żadnych błędów w skrzyni, zalał 7 l oleju FEBI ATF CVT MULTITRONIC G052180A2 oraz wynienił filtr zewnętrzny na przewodach olejowych, a całą tę procedurę wykonał idealnie zgodnie z opisami z forum ( 12 lat pracował w ASO i jeździ do niego większość użytkowników aut grupy VW/Audi z regionu ). Niestety zapomniałem mu wspomnieć o tym przypadku, stąd moje pytanie. Nie zdiagnozuję na podstawie tego opisu - jak dasz radę to wpadaj na diag. Edytowane 2 Czerwca 2017 przez Bart-S
Bart-S Opublikowano 2 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2017 9 godzin temu, niekrasz napisał: widze ze Bart-S jest tutaj najwiekszym specjalista, moglbys spojrzec na to mam juz po wymianie GJA - 8E2 910 155 B (7 lamel) V30 01J 1.9L PD RdW 3271 Czyli niby te lepsza wersje, ale ostatnio zdazylo mi sie z 2x w ciagu tygodnia ze szarpnal przy ruszaniu. Adaptacje sprawdzilem jest ADP OK w vagu. Co jest najwieksza przypadloscia 7lamelek? olej wymieniony 50kkm temu jakby wymieniac olej to tylko ten z ASO wersja CVF? ktos poratuje tez numerkiem do zamowienia EDIT: rocznik 2004 to G 052 180 A2 ? Soft masz najnowszy dla tej wersji sprzęgła i sterowania. Ile km temu było wymieniane sprzęgło?
niekrasz Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 (edytowane) ... Edytowane 3 Czerwca 2017 przez niekrasz
niekrasz Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 11 godzin temu, Bart-S napisał: Soft masz najnowszy dla tej wersji sprzęgła i sterowania. Ile km temu było wymieniane sprzęgło? A tego nie wiem, ale skrzynie miałem przerabianą ponad 100kkm temu, chyba pozostaje mi gdzieś podjechać do serwisu Koszt sprzęgła to mniej więcej jaki koszt? I wtedy olej od razu zmienię
Bart-S Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 9 godzin temu, niekrasz napisał: A tego nie wiem, ale skrzynie miałem przerabianą ponad 100kkm temu, chyba pozostaje mi gdzieś podjechać do serwisu Koszt sprzęgła to mniej więcej jaki koszt? I wtedy olej od razu zmienię Pytam o sprzęgło ponieważ GJA nie wyjeżdża z fabryki na 7-płytkowym a zatem przerabiane było. Natomiast czy to sprzęgło jest uszkodzone nie wiadomo. Zaznaczam jeszcze raz - aby zdiagnozować i potwierdzić usterkę MUSZĘ przejechać się autem...
niekrasz Opublikowano 4 Czerwca 2017 Opublikowano 4 Czerwca 2017 pojezdzilem na 2dni na sekwencji +-, zamiast automacie i nie bylo problemow jak bede planowal wypada w okolice poznania to na pewno sie wczesniej umowie na diagnostyke
szarastrzała Opublikowano 5 Czerwca 2017 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Dnia 2.06.2017 o 22:35, Bart-S napisał: Nie zdiagnozuję na podstawie tego opisu - jak dasz radę to wpadaj na diag. Dzięki za odpowiedź. Na razie nie wybieram się w twoje strony. Jak będę gonił gdzieś w twoim kierunku to napiszę i się zmówimy, (a może Ty zaplanujesz sobie np. weekend w Kołobrzegu?). Mam tylko nadzieję, że nie jest to nic poważnego (od tego momentu kiedy to zauważyłem, nie ma ani pogorszenia ani poprawy - a może świruje, to mój pierwszy automat i może jestem przeczulony, tyle tego jest o tych awariach multi). Żona jeździ i nic nie mówiła, a ja sam czasami, kiedy ruszę troszkę mocniej ( od razu zaznaczam, że troszkę) nie jestem w stanie określić, czy cyknęło, czy nie, ponieważ wyczuwam to kiedy ruszam delikatnie (bo w 99% przypadków tak ruszam) i tylko po równej nawierzchni.
Bart-S Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 12 godzin temu, szarastrzała napisał: Dzięki za odpowiedź. Na razie nie wybieram się w twoje strony. Jak będę gonił gdzieś w twoim kierunku to napiszę i się zmówimy, (a może Ty zaplanujesz sobie np. weekend w Kołobrzegu?). Mam tylko nadzieję, że nie jest to nic poważnego (od tego momentu kiedy to zauważyłem, nie ma ani pogorszenia ani poprawy - a może świruje, to mój pierwszy automat i może jestem przeczulony, tyle tego jest o tych awariach multi). Żona jeździ i nic nie mówiła, a ja sam czasami, kiedy ruszę troszkę mocniej ( od razu zaznaczam, że troszkę) nie jestem w stanie określić, czy cyknęło, czy nie, ponieważ wyczuwam to kiedy ruszam delikatnie (bo w 99% przypadków tak ruszam) i tylko po równej nawierzchni. Hmm... Będę na Open'erze to już masz bliżej
piotrekb_tt Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Panowie miał ktoś problem z działaniem sprzęgła przy ruszaniu? Konkretnie to zmieniliśmy skrzynie w 3.0 V6 w B6 na drugą, sprawną bo jeździliśmy dawcą przed demontażem. Niestety po włożeniu do naszego auta skrzynia nie potrafi płynnie ruszyć do przodu. Sprzeglo sprzęgla dopiero koło 1900obr z dużym szarpnięciem. Do tyłu wszystko jest ok. Sama adaptacja pogorszyła sprawe, teraz auto rusza jak kangur [emoji6]
Bart-S Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 6 godzin temu, piotrekb_tt napisał: Panowie miał ktoś problem z działaniem sprzęgła przy ruszaniu? Konkretnie to zmieniliśmy skrzynie w 3.0 V6 w B6 na drugą, sprawną bo jeździliśmy dawcą przed demontażem. Niestety po włożeniu do naszego auta skrzynia nie potrafi płynnie ruszyć do przodu. Sprzeglo sprzęgla dopiero koło 1900obr z dużym szarpnięciem. Do tyłu wszystko jest ok. Sama adaptacja pogorszyła sprawe, teraz auto rusza jak kangur Zadzwoń jutro w ciągu dnia - potrzebuję więcej informacji...
piotrekb_tt Opublikowano 10 Czerwca 2017 Opublikowano 10 Czerwca 2017 Zadzwoń jutro w ciągu dnia - potrzebuję więcej informacji... Bart-S wysłałem Ci pw żebyś podesłał numer do siebie.
sylwia4x4 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Dnia 10.06.2017 o 16:38, piotrekb_tt napisał: Witam Potrzebuje informacji czy w modelu a4b6 2004 1.9.TDI w Multitroniku (auto ma 315 000 km zrobione ) wymienić filtry? Nie wiem czy poprzedni własciciel na ok 260 000km wymieniał którykolwiek z 2 .Na ok 265 000 byla statyczna wymiana oleju sprzyni. Prosze o pomoc, Gdzie w Poznaniu najlepiej udać się z wymiana oleju w Multitroniku? Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2017 18 minut temu, sylwia4x4 napisał: Filtry w Multitroniku są filtrami lifetime - nie podlegają okresowej wymianie. Wymienia się je tylko w przypadku remontu skrzyni. Z Poznania nie masz do mnie daleko - 50km więc zapraszam 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się