krzysiekml Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 nie zrozum mnie zle to się tyczyło tego bynajmniej ja tak zrozumiałem ( nie olej tylko płyn a w momencie w którym wymieniasz klocki i tarcze postepujesz w nastepujacy sposób: jedna osoba naciska dzwignie hamulca noznego i trzyma go wcisniety, druga odkręca odpowietrznik i wciska tłoczek zuzyty płyn hamulcowy nie wraca do układu, tylko jest usuwany z układu, zakładamy nowy zestaw, dla pewnosci dodatkowo odpowietrzamy układ, dolewamy do stanu płynu i po temacie) a tak ode mnie,jeżeli były cienkie klocki i było minimum w zbiorniczku to było oki. ale jeżeli dolałeś płynu przed wymianą klocków to nie potrzebnie,bo przy wymianie klocków wciskając tłoczki płyn się cofnie do zbiorniczka i dlatego go przybędzie,odciągnij nadmiar strzykawką i będzie git.
pepik Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 nie zrozum mnie zle to się tyczyło tego bynajmniej ja tak zrozumiałem ( nie olej tylko płyn a w momencie w którym wymieniasz klocki i tarcze postepujesz w nastepujacy sposób: jedna osoba naciska dzwignie hamulca noznego i trzyma go wcisniety, druga odkręca odpowietrznik i wciska tłoczek zuzyty płyn hamulcowy nie wraca do układu, tylko jest usuwany z układu, zakładamy nowy zestaw, dla pewnosci dodatkowo odpowietrzamy układ, dolewamy do stanu płynu i po temacie) a tak ode mnie,jeżeli były cienkie klocki i było minimum w zbiorniczku to było oki. ale jeżeli dolałeś płynu przed wymianą klocków to nie potrzebnie,bo przy wymianie klocków wciskając tłoczki płyn się cofnie do zbiorniczka i dlatego go przybędzie,odciągnij nadmiar strzykawką i będzie git. A gdzie ja napisałem olej zamiast płyn? Czyli krótko mówiąc koleś zj***ł mi wymianę, bo nikt nie trzymał pedału hamulca podczas odkręcania odpowietrznika i wciskania tłoczka, autko było na podnośniku zdjął stare założył nowe i tyle, no jeszcze na koniec powiedział żebym nacisnął kilka razy hamulec i po temacie...
krzysiekml Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 akurat nie Ty. A gdzie ja napisałem olej zamiast płyn?.wymiany nie zj..ali choć powinni sprawdzić poziom płynu przed i po wymianie.
Dev Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 a kto odkręca odpowietrzniki przy wymianie klocków czy tarcz hamulcowych? przednie wkręcasz,tył natomiast wciskasz i wkręcasz i w zbiorniczku full normalna sprawa,jeżeli nie wiesz kiedy był zmieniany płyn dot4 to zmień. dla mnie nie jest to normalne ze płyn podczas wymiany klocków wraca do zbiorniczka gratuluje Kolego, widze ze masz codziennie doczynienia z tym zagadnieniem :wallbash: :wallbash: ale jak chcesz to chetnie z Toba go przedyskutuje
krzysiekml Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 gratulacji to nie brak bo to nie żadne odkrycie,że płyn wraca do zbiorniczka po wciśnięciu tłoczków.
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Czy to normalne, że po wymianie klocków i tarcz na nowe auto słabiej hamuje? Rozumiem, że hamulce muszą się dotrzeć, ale wydaje mi się że mam zapowietrzony układ
mariob29 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Po wymianie hamulce muszą się dotrzeć z tego co ja wiem nigdy po wymianie tarcz i klocków na nowe (pod warunkiem że tarcze zostały dobrze oczyszczone z zabezpieczenia antykorozyjnego) hamulce zazwyczaj hamują lepiej. Czasami spotkałem się z tym, że kiepskiej jakości klocki lub tarcze mogły powodować taki efekt... Co do zapowietrzenia układu pedał hamulca jest tak samo twardy jak przed wymianą, czy lekko może sprężynuje. Jeśli sprężynuje to masz zapowietrzone hamulce:(
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Pedał zachowuje się tak samo jak przed wymianą Po wymianie hamulce muszą się dotrzeć z tego co ja wiem nigdy po wymianie tarcz i klocków na nowe (pod warunkiem że tarcze zostały dobrze oczyszczone z zabezpieczenia antykorozyjnego) hamulce zazwyczaj hamują lepiej. Czasami spotkałem się z tym, że kiepskiej jakości klocki lub tarcze mogły powodować taki efekt... Co do zapowietrzenia układu pedał hamulca jest tak samo twardy jak przed wymianą, czy lekko może sprężynuje. Jeśli sprężynuje to masz zapowietrzone hamulce:( To tarcze mają zostać oczyszczone przed założeniem z zabezpieczenia antykorozyjnego? Nie rozumiem sensu pierwszego zdania z Twojego posta
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 czasami jest farba a czasami tarcza jest pokryta specjalnym preparatem do tarcz aby nie korodowały farby sie nie zmywa, zakładamy nowe klocki i jazda tarcze myjemy rozpuszczalnikiem, denaturatem, chlorkiem lub jakimś innym świnstwem Kolego musisz troche pojezdzic zanim sie wszystko ułozy
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 czasami jest farba a czasami tarcza jest pokryta specjalnym preparatem do tarcz aby nie korodowały farby sie nie zmywa, zakładamy nowe klocki i jazda tarcze myjemy rozpuszczalnikiem, denaturatem, chlorkiem lub jakimś innym świnstwem Kolego musisz troche pojezdzic zanim sie wszystko ułozy Moje tarcze nie były niczym myte
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 moze to i bład jakie to były tacze i klocki ?
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 moze to i bład jakie to były tacze i klocki ? Tarcze TRW klocki Ferodo taki wybór padł po dłuuugich dyskusjach miedzy innymi z Tobą
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 tarcze TRW mają zabezpieczenia antykorozyjne nie umyłes tarczy, mocno sie dymi (ło) ?
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 tarcze TRW mają zabezpieczenia antykorozyjne nie umyłes tarczy, mocno sie dymi (ło) ? Z czego? Nie zauważyłem
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 z kół sie dymi jak sie nagrzeja tarcze przy pierwszym hamowaniu w żebrach jest płyn antykorozyjny i to od niego jest taki efekt
pepik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 z kół sie dymi jak sie nagrzeja tarcze przy pierwszym hamowaniu w żebrach jest płyn antykorozyjny i to od niego jest taki efekt U mnie się nie dymiło, albo zwyczajnie nie zauważyłem, przejechałem 10 km, tarcze były ciepłe.
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 wiec pozostaje docieranie, jakies 500km
krzysiekml Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 wraca owszem, tylko po co ? wraca po to,że tak to działa a dokładniej jeżeli by nie wracał to pompa hamulcowa czyli tłoczki są dwa(pompa dwu sekcyjna),które blokują odpływ do zbiorniczka i co za tym idzie podczas częstych hamowań płyn się rozgrzewa i zwiększa swoją obiętość i jak nie ma odejścia do zbiorniczka to zwyczajnie blokują hamulce,i odwrotna sytuacja zużywają się klocki potrzeba więcej płynu to zaciąga wtedy ze zbiorniczka i dlatego robi się wtedy minimum.
Dev Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Kolego znam mechanizm, ale nie do tego zmierzam pomyśl dokładnie i zastanów sie po co Ci stary wyeksploatowany płyn z powrotem w zbiorniczku? dlatego tez podczas wciskania tłoczka odkręcamy odpowietrznik i sie go pozbywamy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się