Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa taśmy poduszki AIR BAG w kierownicy. Błąd 00588


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem naprawić taśmę poduszki AIR BAG. Uszkodzenie jej skutkuje świeceniem się kontrolki AIR BAG w liczniku a błąd na VAGU to:

1 Fault Found:

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)

32-10 - Resistance too High - Intermittent

Zacznę od początku. Ponieważ naprawiłem ją 4 miesiące temu i znowu się "skopała" to przy tej naprawie postanowiłem zrobić zdjęcia i umieścić je tutaj wraz z opisem i opisać co zrobić aby już nie trzeba było jej naprawiać w przyszłości. Zdjęć z demontażu taśmy z auta nie posiadam, gdyż na forum jest wątek jak zdjąć kierownicę. Taśma ta znajduje się za kierownicą i nikt nie powinien mieć problemu w jej demontażu. Oczywiście przed demontażem należy odłączyć akumulator gdyż konieczne jest odpięcie poduszki powietrznej.

Przed demontażem ważne jest aby kierownica była ustawiony do jazdy na wprost. Później wyjaśnię dlaczego?

1. Należy zdjąć taśmę z auta.

Wygląda ona następująco:

e7faf2e48f9359cfm.jpg

2. Teraz należy "spiłować" plasiki (zaznaczone na fotce wyżej) trzymające blaszkę i ją zdjąć. Do spiłowania użyłem wiertarki i wiertła o średnicy 8mm

3. Teraz należy "rozpołowić" obudowę taśmy. Jest ona zgrzana i nierozbieralna, dlatego należy ją podważać "szpikulcem" aż wkońcu pęknie i najgorsza robota będzie zrobiona. Miejsce zgrzewu znajduje się na poniższym zdjęciu. Jest to miejsce co u mnie jest klej bo jak już pisałem to wcześniej już ją rozbierałem i do złożenia użyłem kleju.

ffd8421af618673cm.jpg

Zdjęcie szpikulca znajduje się na ostatnim zdjęciu. Wziąłem normalny szpikulec, jego końcówkę zagiąłem o kąt 90 stopni i naostrzyłem. Takim przyrządem delikatnie podważałem miejsce zgrzania taśmy i wkońcu puściło.

4. Taśma w środku wygląda następująco:

669080e648829798m.jpg

5. Znalazłem uszkodzony lut który wykonałem wcześniej. Pękł on ponieważ nie chciało mi się zabezpieczyć taśmy (miejsce lutu) przed "ruchami".

5f450fcde1c68784m.jpg

6. Zlutowałem to na nowo. Wcześniej można wyciągnąć sobie ten kawałem co idzie do taśmy i mamy wtedy sporo miejsca. Występują tam dwa miejsca gdzie taśma wychodzi z obudowy i oba można na tyle wyciągnąć aby było miejsce na dogodne lutowanie. Wystarczy się temu przyjrzeć i można wyciągnąć kawałek taśmy łączący się z obudową.

3fe79515f6aa18bfm.jpg

7. Zdjęcie poniżej przedstawia drugie miejsce lutu taśmy łączącej z obudową. Jednak to miejsce gdzie wykonałem lut zabezpieczyłem przed ruchem odklejając je silikonem i to łączenie było idealne i w tym miejscu lut nie pękł po 4 miesiącach.

7efbc2bc4d007445m.jpg

8. Teraz jest ważna czynność. Jak wykonamy luty to możemy sprawdzić ich poprawność czy taśma działa poprawnie i czy jest tam "przejście". Na początku musimy wyciągnąć kawałek "pręcika" z kostki taśmy, gdyż zwiera on nam dwa "bolce" w tej taśmie. Zdjęcie poniżej.

7ac60579158fd467m.jpg

Jak już go wyciągniemy to bierzemy w rękę miernik i ustawiamy na sprawdzanie przejścia. Jedną końcówkę wkładamy do kostki co idzie bezpośrednio do poduszki powietrznej (jest tam mała dziurka i najpierw włożyłem do niej igłę a później przytkałem do niej końcówkę miernika bo on się nie mieścił w tej "dziurce") a drugi do kostki co wyciągaliśmy z niej "pręcik". Musi być przejście pomiędzy "dwoma" łączami". Jeśli nie ma przejścia w którymś z nich to przyjrzycie się taśmie czy nie jest gdzieś "pęknięta"

9. Jeśli testy sprawności są dobre to zabieramy się za zabezpieczenie miejsc lutów. Oba zabezpieczyłem silikonem. Wyżej się znajduje zdjęcie jak wygląda to "klejenie" na jednym z miejsc (pkt 7.). Drugie zabezpieczyłem w taki sposób że nałożyłem silikon między taśmę a obudowę taśmy i ścisnąłem to klamrą do wieszania ubrań i poczekałem aż wyschnie. Zdjęcie poniżej:

74e750eb1c14decam.jpg

10. Teraz bierzemy się za składanie tego. Taśmę zwijamy po okręgu jak najbliżej krawędzi obudowy. Miejsce "bliskiego" zwijania jest zaznaczone na poniższym zdjęciu.

8260297558bfe778m.jpg

11. Jak już zwiniemy taśmę to zabezpieczyłem ją taśmą izolacyjną aby się to mi nie rozpadło. Zdjęcie poniżej:

4e16c2550eabeb6bm.jpg

Jak już złożymy wszystko to można wrócić do pkt 8 i sprawdzić czy taśma działa poprawnie. Jeśli wszystko jest dobrze to kleimy miejsce gdzie używaliśmy szpikulca do rozpołowienia tego. Ja użyłem do tego kleju POXIPOL. Jest to dobry klej i ma taką właściwość że jak musiałem rozebrać ponownie taśmę to nie miałem żadnego problemu z usunięciem kleju i rozpołowieniu taśmy ponownie. Należy również założyć spowrotem te blaszkę co mowa w pkt 2. Przykleiłem ją na silikon.

12. Teraz trochę teorii. Kierownicę mamy ustawioną na wprost toru jazdy, a aby skręcić do końca w lewo lub prawo należy obrócić kierownicę o 1,5 obrotu. Zatem nasza taśma powinna się zwijać i rozwijać bez problemu o 3 pełne obroty. Przy składaniu taśmy (pkt 10) znajduje się ona w skrajnym położeniu. Teraz należy ją ustawić. Ściągamy taśmę izolacyjną którą zabezpieczaliśmy wszystko przed ruchami. Teraz należy zrobić tak aby cześć nr "1" była nieruchoma a częścią nr "2" należy wykonać minimum 2,5 obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ponieważ kierownicę mamy ustawioną na wsprost jazdy to taśma będzie się zwijać o 1,5 obrotu jak kręcimu w lewo, więc pozostaje nam cały obrót w zapasie. Jeśli przy skłądaniu okaże się że należy jeszcze ją trochę obrócić to należy to zrobić w prawo. Wg mnie minimum 2,5 obrotu powinno starczyć. Ja u siebie zrobiłem ponad 3 obroty i wszystko ładnie śmiga. Poniżej zdjęcie z "numerkami" oraz kierunek obrotu.

2b7675569bca262fm.jpg

Zdjęcie jest tylko poglądowe. Taśma izolacyjna ma być ściągnięta oraz wszystko ma być sklejone aby wszystko trzymało się razem a nie tak jak na zdjęciu. Zdjęcie tylko pokazuje którą częścią robimy obrót i w którą stronę.

13. Składamy wszystko ze sobą, zakładamy kierownicę i poduszkę powietrzną, podłączamy akumulator i ważne jest aby skasować błąd VAGIEM bo inaczej kontrolka AIR BAG nam nie zgaśnie bo nie jest to układ "samo sprawdzający się" jak np ABS.

MAŁA DYGRESJA.

1. Jeśli zauważyłeś że masz błąd taki jak napisałem wyżej można łatwo sprawdzić czy przyczyna tkwi w taśmie. Otóż należy odłączyć akumulator, ściągnąć poduszkę z kierownicy i dostać się do kostek taśmy. Teraz należy wykonać test taśmy. Jest opisany w pkt 8.

2. Na poniższym zdjęciu pokazuję odłamki taśmy jakie wyciąłem z taśmy oraz jak wyglądał mój "szpikulec". Taśma była połamana i wyciąłem jej w sumie około 30cm. Jeśli chodzi o zakup używanej taśmy to nigdy nie mamy pewności jaki jest jej stan w środku i było już parę wątków na forum że ludzie kupowali używane taśmy i okazywało się że w niedługim czasie padła albo nie działała od razu, gdyż niegdy nie wiemy czy nie była ona "kręcona" za bardzo (pkt 12). Wg mnie jak już komuś padnie taśma to warto spróbować ją naprawić (koszt to jedynie 10zł na klej POXIPOL + ewentualnie 30zł na miernik, choć pewnie jakiś kolega by pożyczył + posiadanie VAG-a).

bf2bbc1e9e69f6dem.jpg

Opublikowano

Witam :hi::a4fan::audi: dobra robota, mam nie raz problem z AIR BAG`iem ale nie wiem czy to jest problem z taśmą czy też z fotelami .Już wcześniej pisałem gdzieś na ten temat na forum ale na razie jest spokój.Pewnie jak się zdenerwuję :) to w końcu poszukam gdzie jest przyczyna błędu co jakiś czas. A taśma niby jest dobra bo sprawdzałem .

Pozdrawiam ogólnie dobra robota z opisem :good: .

Opublikowano

jutro zabieram sie do pracy bo mam ten sam bład

Opublikowano

Ostatnio zabrałem się za sprawdzenie tej taśmy, bo błąd poduchy juz 3 raz mnie nęka.

Co mogę doradzić :

Zestaw dobrych torx bo u mnie było naprawdę dobrze dokręcone (2 śruby od tyłu w kierownicy), a inni opisywali że poszło lekko kluczem imbusowym :decayed:

Wczesniej zrzuciłem kleme minusową. No i odpiolem wtyczke poduszki.

Zdąłem plastik pod licznikami i rozpiołem czerwona wtyczke.

Uwaga! Za pierwszym razem się nacąłem ponieważ wtyczka ma zabezpieczenie zamykajace obwód. W czasie odpinania zamyka obwód(pewnie po to żeby odpiac gdy aku. jest podpiety). Jeżeli sprawdzamy to musimy usunąc tą "sprężynke, drucik" bo ona spina te 2 przewody w taśmie i np. multimetr pokaże nam że kabel jest cały a tu może okazac sie że jeden lut odpadł.

Ja u siebie sprawdziłem i obydaw przewodzą prad i oporność na taśmie jest minimalna.

Sprawdziłem jeszcze wtyczke pod fotelrm kierowcy. Nie miałem żeadnego środka kontaktowego ale rozebrałem je i wyczyściłem - opornosc też sprawdzona na wtyczce i w chyba w normie.

Podjade na skasowanie błędu i zobaczymy czy tym razem sie uda. Ostatnio skasował sie tylko na minute i wrócił a ta czerwona kontrolka wypala mi oczy :wallbash:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Odgrzeje kotleta. Z racji tego, że dotarł do mnie nie ten typ taśmy, który potrzebowalem, spróbowałem swoich sił i zabrałem się za naprawę starej.

Z odszukaniem uszkodzenia nie było problemu ;-) .

dd5e4adbb3752a5f9a9717d50c011a55.jpg

Rozebranie, naprawa (zlutowanie oraz zaizolowanie wiązki), złożenie i sprawdzenie przewodzenia zajęło jakieś 1,5h. Bez instrukcji nie poszloby tak sprawnie więc, Dzięki Wielkie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...