Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ilość obrotów kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie, włąsciwie to mój znajomy mnie zaciekawił pytając czy to normalne że w audi w lewą stronę kierownica obraca się jeden pełny raz i jeszcze pół obrotu (1+1/2) a w prawo obraca się dwa pełne obroty (2) :mysli:

Poszedł bym sprawdzić do siebie ale nie mam teraz mojego autka.

Jeśli tak nie powinno być to co jest zepsute, przestawione? (auto jest bezwypadkowe)

Opublikowano

ja mam 1 i 1/2 w obie strony :gwizdanie:

Opublikowano

tymczasem napisałem do żony sms ile u nas w audi jest obrotó :mysli:

Opublikowano

Na pewno powinno być tyle samo w jedną jak i druga stronę, u mnie też 1,5 w jedną 1,5 w drugą

Opublikowano

czyli co się przestawiło/rozwaliło?

Opublikowano

Moim zdaniem niemożliwe chyba, że nie idzie do końca i się nie opiera na wahaczu/kolumnie. Wydaje mi się, że teoretycznie może być tak, że jest źle ustawiona zbieżność tzn. z jednej strony za bardzo wkręca gałka a z drugiej rozkręcona i wtedy jak kręcisz jedną stronę to przytrzymuje cię na wspomaganiu, ale to tylko takie gdybanie.

Opublikowano
Moim zdaniem niemożliwe chyba

możliwe na pewno, jeszcze tego nie widziałem ale znajomy wie co gada :)

Opublikowano
Moim zdaniem niemożliwe chyba

możliwe na pewno, jeszcze tego nie widziałem ale znajomy wie co gada :)

Może ktoś wymieniał kiere i ją źle założył :decayed:

Opublikowano

no i? :cool1:

była by najwyżej przestawiona kolego[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2009, 19:10_________________________________________________sprawdziłem, faktycznie kolega ma tak jak pisał :blink: wysłałem go do mechanika.. może magiel był włożony jakoś dziwnie albo drążki są z jednej strony bardziej wkręcone niż z drugiej... dodam że w prawo dużo lepiej mu zawraca :naughty:

Opublikowano

Daj znac jak juz Ci powie co bylo przyczyna.Zawsze to jakas wiedza ktora moze pomoc innym chociaz z takim problemem spotkalem sie pierwszy raz.

Opublikowano

Nie bardzo kumpel umie mi to wytłumaczyć ale mniej więcej zrozumiałem to tak:

1. ktoś kiedyś zmieniał oba drążki (całe, długie)

2. nierówno były wkręcone

3. na to końcówki też wkręcone na różną długość

4. i na to ustawiona zbieżność

niby prosto jeździ ale długości możliwe do skręcenia były różne przez długość drążków z jednej do drugiej strony :mysli:

myślałem że tak się nie da :mysli:

Opublikowano

i to jest cala tajemnica i prawda,faktem jest wszystko co napisales, mozna sobie na zbieznosci ustawic rozny promien skretu i dalej bedzie zbieznosc ok(przewaznie ustawiaja jak kiera jest prosto dlatego tak wychodzi,bo lepiej jest przesunac koncowki drazkow na gwincie niz sciagac kiere zeby bylo idealnie).a w jedna strone bedzie mniejsza ilosc obrotow w druga wieksza,dlatego przy wymianie przegubu bez sciagania wahaczy i czegokolwiek ludzie pisza nieraz ze nie moga skrecajac na maxa wyjac przegubu(wymiana w dziale warsztat) to dlatego ze maja obie strony w rozny sposob ustawione na zbieznosci i np.lewy przegub wymienia a prawy nie lub na odwrot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...