Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie pali na zimnym silniku brak grzania świec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

opisze problemik moze od czego sie zaczelo i co zostalo do tej pory zrobione.

wszydko zaczelo sie od kupna nowego licznika z fisem,

jadac po wiosce 40 kmh nagle mi auto zgaslo. myslalem ze nowy licznik zle pokazuje stan paliwa, zaciaglem auto na sznurku na stacje

zalalem pol baku i niestety nie odpalil.

nastepnego dnia auto zaciaglem do warsztatu, po odpieciu czujnika temp. od silnika swiece grzaly i auto normalnie palilo.

powiedziano mi ze rozrzad nie jest idealnei ustawiony wiec wymienilem caly na nowy ustawili kat wtrysku na pompie. auto palilo do puki bylo cieple.

rano wsiadajac do bryczki niestety nie pali. gdy odlacze czujnik temp silnika swiece grzeja i auto pali normalnie.

elektryk sprawdzil caly uklad powiedzial ze wszysdko jest na 100% elektrycznei sprawne.

a to wszydko dzieje sie w audi 1.9 tdi 110 koni AFN automat

ma ktos moze jakis pomysl co moze byc przyczyna bo wydalem juz 1500 zl a auto nie chodzi jak nalezy

a nie hcem jezdzic bez podlaczonego czujnika bo niedajborze zatre silnik jak sie przegrzeje.

jeszcze tak na marginesie czujnik jest wstawiony nowy ale to niestety nie pomoglo.

rozrzad jest nowy kat wtrysku na pompie jest ustawiony idealnie.

nie pali jak swiece nie podgrzeja .. mechanicy rece rozkladaja boje sie jechac do innych bo u kazdego trzeba zostawic z 100 zl za diagnoze.

ma ktos moze jakis pomysl ??? vag niestety nie pokazuje zadnego bledu.

jedyny blad jaki wyczytal po zgasnieciu silnika podczas jazdy to :

Steuergerät Teilenummer: 028 906 021 CE

Bauteil oder Version: 1.9l R4 EDC G00AG 0803

Software Codierung: 00001

Werkstatt Code: WSC 06325

1Fehler gefunden:

00575 - Saugrohrdruck

17-10 - Regeldifferenz - Unterbrochen

czekam na pomysly i z gory dziekuje.

Opublikowano

1. Nie wiem jak jest w twoim regionie temperatura nie spadnie chyba do 5 stopni pamiętaj że w A4 świece zaczynają grzać właśnie jeżeli temperatura spadnie do tych stopni.

2. Kąt wtrysku powinien byćw granicach 049-053 i tu bym szukał przyczyny

3. sprawdź czy ci się paliwo nie cofa np: przy filtrze paliwa masz taką blaszkę u góry może łapie lewe powietrze

4. Sprawdź dokładnie ten czujnik w tym trujniku co odpinasz kostkę może też być walnięty ale bardzie j skłaniam się na 2 punkcie

jeżeli chodzi o błąd 00575 jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym

sprawdzić zawór magnetyczny N75

połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone)

Opublikowano

elektryk sprawdzal wlasnie i oszukiwal caly uklad potencjometrem ustawial temp na 16.5 stopni i to byla wlasnie granica ponizej swiece grzaly i powyzej swiece nie grzaly. jak grzeja silnik pali jak nie grzeja niestety nie.

na kompie czujnik pokazuje wlasnie temperature o 2° mniejsza niz temp powietrza wiec jest ok raczej nie wina czujnika.

po odpiecu czujnika pokazuje temp -1 ° swiece grzeja i pali bez problemu.

kat wtrysku miesci sie idealnei w normie na zimnym jak i na cieplym silniku wiec to juz wykluczam.

zadzwonilem do serwisu vweja do niemiec powiedzieli mi ze w pompie jest jeszcze jakis uklad elektroniczny chlodzony paliwem, ze on mogl

przy braku ropy sie podgrzac i nie wlasciwie wskazuje.

slyszal cos ktos kiedys o takim czyms ?

elektryk wyslal mnie jezscze na sprawdzenie cisnienia ale w niemieckim vweju powiedzieli mi ze jak by cisnienia nie bylo to by wogole nie palil

a w najleprzy przypadku by jedynie chodzil jak stara prostytutka

i ze swiece jak grzeja nie sa w stanie tak podgrzac silnika by zapobiec przedmuchom i braku cisnienia.

cofanie paliwa i ciagniecie lewego powietrza odpada bo tylko gdy odlacze czujnik na zimnym silniku swiece zagrzeje i pali bez problemu.

a podgrzanie swiec razcej niema nic do czynienia z zasysem powietrza na filtrze czy tez cofaniem sie paliwa.

mimo to dzieki za rade i za kolejne pomysly jetsem oczywiscie rad

Opublikowano

Najlepiej jak zapodasz logi statyczne...

Opublikowano

zapnij vaga zrób logi ewentalnie polecam ci spot podjedź to na pewno ci pomogą na spocie w twojej okolicy

Opublikowano

Kolego może powiem i banał ale często mi się zdarza taka robota po kimś że ustawiają ludzię kąt wtrysku patrząc na wartości mierzone a nie przełączając na nastawy podstawowe a wtedy otrzymuje się zupełnie inne wartości. Więc jak możesz zrób log kanału 000 BS wtedy się wyjaśni. Jeśli chodzi o świece to to autko z dobrym kątem wtrysku powiano palić bez nich nawet do -10C

Opublikowano

rano wstane to podlacze vaga i d am wam znac, a teraz ide spac.

pozdro [br]Dopisany: 26 Wrzesień 2009, 01:18_________________________________________________oto logi sorry ze w takiej formie ale nic innego wymodzic w pracy nie moge

www.republika.pl/mackoa4/000.xls

www.republika.pl/mackoa4/003.xls

www.republika.pl/mackoa4/004.xls

www.republika.pl/mackoa4/011.xls

za kazda dalsza rade oraz analize jestem wdzieczny.

pozdr.

Opublikowano

a robiłeś to na gorącym silniku :mysli:

Opublikowano

tak wskaznik pokazywal na 90 ![br]Dopisany: 26 Wrzesień 2009, 12:06_________________________________________________UWAGA

problem rozwiazany.

ustawili rozrzad na nowo i pompe zdejmujac jedynie pokrywe od klawiatory trwalo to 30 minut i kosztowalo 0 zl :)

po wystudzeniu auta wsadzam kluczyk i odrazu krece nie czekajac na swiece i odpala jak benzynka nie potrzeba nawet pol obrotu silnika.

dzieki wszydkim za rady :hi:

pozdrawiam

Opublikowano

U mnie też jest problem z odpaleniem rano :confused4: muszę kręcić z 3-4 sek za nim załapie a jak będą mrozy to już nie chcę myśleć. Mechanik kazał mi założyć taki zaworek zwrotny do paliwa bo może stary ori nie trzymać ale to nie to dalej ciężko palił. Dzisiaj rano odpiąłem kostkę od czujnika co jest przy głowicy na foto widać o co mi chodzi.

http://w476.wrzuta.pl/obraz/powieksz/379YmN3FN8l

Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, widzę że kontrolka ze spiralą świeci się to po około 2sek od tego momentu przekręcam kluczyk i auto zapaliło po hmmmm 3 obrotach rozrusznika. Teraz pytanie, czy to wina tego czujnika? i kolejne, bo cieknie mi woda z tego króćca i czy idzie to jakoś uszczelnić czy muszę kupić nowy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...