Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyje pompa wspomagania, w gumie końcówki drążka był płyn


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zaczęła mi wyć pompa wspomagania (chyba) gdy kręcę kierą na parkingu, najgorzej gdy kręce z lewej w prawą stronę.

Gdy ustawiali mi zbierzność ulało się trochę płynu z gumowej osłony drążka kierownicy.

Ubytków płynu nie mam, mechanik powiedział mi wtedy że maglownicę mam do wymiany.

Pytanie teraz czy to maglownica czy pompa wspomagania, a może płyn wystarczy zmienic?

Płyn nie był chyba wogóle wymieniany, jest już czarny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli płyn był w gumowych osłonach drążków to 100% maglownica cieknie i do wymiany, bo prędzej czy później wycieknie cały płyn i uszkodzeniu może zostać pompa. Co do czarnego płynu to magik od magli powiedział mi kiedyś że to przez zużywającą się pompę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Njalepsze wyjście to zregenerować maglownice, bądź kupić zregenerowaną. Koszt regeneracji to ok 700 zł netto ( warszawa ). Jeśli wyje pompa to też trzeba zregenetować bo znowu padnie przekładnie ( bez zregenerowania pompy nie dostaniesz gwarancji na maglownice ponieważ opiłki z pompy uszkadzają ją ). Koszt regeneracji pompy to ok 350 zł. netto. Z robocizną powinieneś sie zmieścić w 500zł razem z geometrią po wymontowaniu przekładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zrobię to, pierw wymienię płyn i zobaczę co będzie.

Gdzieś wyczytałem, że jak jest za niskie ciśnienie przez puszczający magiel to pompa może wyć, czy ktoś to potwierdzi?

Geometria nie jest potrzebna a zbierzość :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwał tak zwał :wink4:. [br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 21:52_________________________________________________

Sam zrobię to, pierw wymienię płyn i zobaczę co będzie.

Gdzieś wyczytałem, że jak jest za niskie ciśnienie przez puszczający magiel to pompa może wyć, czy ktoś to potwierdzi?

Geometria nie jest potrzebna a zbierzość :wink4:

Zregeneruj magiel i zobacz jak bedzie chodzic pompa. Zaryzykuje stwierdzenie z bedzie wyc jak wyje. :confused4: Ale moge sie mylic :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zregeneruj magiel i bedzie ok.pompa wyje bo jest za male cisnienie tez tak mialem najpierw cieklo malo pompa wyla przy wiekszym skrecie potem jak uciekalo wiecej plynu juz zaczela zgrzytac nawet przy malych skretach,po regeneracji magla i przeplukaniu wszystko ok.a plyn moj byl brazowy,raczej nigdy nie wymieniany...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.

Jak pompa wyje to pewnie niskie ciśnienie płynu.

Jeśli pod gumowymi osłonami miałeś płyn to maglownica przepuszcza.

Ja miesiąc temu miałem podobnie. Nie miałem gdzie podjechać do mechanika i po dwóch dniach pompa już strasznie buczała, choć jeździłem tylko w ostateczności.

Szkoda pompy. Ja zregenerowałem maglownicę, znaczy dokładnie oddałem swoją, która podobno byłą bardzo zniszczona, a założyłem regenerowaną bodajże ZF. Koszt to 500 zł, miało być 400, ale jak zobaczył maglownicę to chciał 500, bo dużo musi przy niej zrobić. Gwarancja rok czasu.

Teraz wszystko pięknie chodzi, ja miałem jeszcze stuki na kierownicy, teraz jest elegancko.

Jeśli chcesz to dam Ci nr do gościa, on jest z Radomia.

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_wymiana_przekladni_kierowniczej_maglownicy_fotostory-t23007.0.html

ja regenerowalem w tamtej firmie tez z allegro i jezdze juz 2 lata nie zapeszajac(ok.35tys.km)i narazie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pilnuj warunków gwarancji przy regenerowaniu bo takie regeneratki lubią się czasem..zesrac :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem płynu i wycie ustąpiło.

Pompa zapowietrzała się trochę z powodu zbyt niskiego poziomu płynu, aż bąbelki było widać w zbiorniku.

Zaczęło się to od zrobienia zbierzności. Nie mogli odkręcić końcówek drążków kierowniczych więc odkręcili drążki i zdjęli gumy.

Wtedy z jednej polał się płyn od wspomagania - cieknie z magla.

Skręcili to i zabezpieczyli gumy opaskami zaciskowymi plastikowymi - wcześniej były ori metalowe.

Teraz płyn jak zbiera się w gumie to wydostaje się poprzez nieszczelność gumy, przed zmianą opaski guma była uszczelniona i płyn gdy się zebrał wypełniając całą gumę od środka nie wydostawał się i więcej nie zlatywał bo ciśnienie było w gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz co ci to dalo plynu i tak musisz dolewac,a przez nieszczelnosc uszczelki masz i tak mniejsze cisnienie w ukladzie po krotkim czasie bedziesz dolewal wiecej i wiecej plynu przy wiekszym skrecie pompa i tak bedzie wyla i mozesz ja doprowadzic do agoni...bez regeneracji magla to nic nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że magla nie ruszę :wink4:

Na razie chciałem się pozbyć wycia pompy, idzie zima więc pompa się nie napracuje tak jak w lato.

Pewnie w okolicach marca wymienię magiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...