wiciux6 Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post i bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc. Posiadam Audi A4 1.9 tdi 116km avant z 2000 roku po lifcie o symbolu silnika AJM i mam z nim pewien, dość dziwny do zdiagnozowania problem. Mianowicie po odpalenia auta (zimny silnik) skaczą strasznie obroty, tzn tylko w dół co 2 sekundy tak że autko prawie chce zgasnąć. Rzecz się dzieje na zimnym silniku przy odłączonej klimatyzacji. Kolejno jak już autko złapie temperaturę i włączę klimę sytuacja się powtarza ale kiedy wyłączę klimę jest ok. Auto sprawdziłem VAGiem i wszystko ok w silniku i w klimie. Aby się upewnić pojechałem do "speca" który sprawdził go jeszcze raz komputerowo "GUTMANN-em" i nie znalazł żadnych błędów. Zrobił dodatkowo synchronizację obrotów silnika z kompresorem klimy. Na 30 minut pomogło. "Spec" stwierdził, że zaciera się kompresor klimy i należy do wymienić bo przytrzymuje silnik. Byłoby to zrozumiałe i oczywiste gdyby nie skakały obroty na zimnym silniku kiedy wyłączę klimę na OFF. Proszę o pomoc i sugestie.
Musashi Opublikowano 30 Września 2009 Opublikowano 30 Września 2009 bez przesady kompresor klimy? gdyby sie zacieral bylby hals stosowny do stopnia zatarcia. gdybys mial watpliwosci wystarczy zdjac pasek klinowy napedzajacy kompresor klimatyzacji podlacz VAG, sprawdz bledy, zrob logi statyczne, sprawdz klape gaszaca.
wiciux6 Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 tak zrobię i napiszę jaki jest efekt[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2009, 20:58_________________________________________________Oto moje logi i nadal problem nie zniknął. http://img15.imageshack.us/img15/7985/log01000001003.jpg http://img18.imageshack.us/img18/717/log01000xxxxxx.jpg http://img41.imageshack.us/img41/5493/log01003xxxxxx.jpg http://img30.imageshack.us/img30/3286/log01004007013.jpg http://img14.imageshack.us/img14/7447/log01011xxxxxx.jpg http://img190.imageshack.us/img190/5853/log01018023014.jpg
8153 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Jak dla mnie to w grupie 004 masz kiepskie synchro. Ale niech wypowiedza się inni.
bolo73 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Możesz mieć problem z wydatkiem pompy wstępnej paliwa. Przy wzroście obciążenia silnika, jeżeli pompa nie nadąża, paliwa zaczyna brakować i silnik reaguje szarpnięciami. Podobnie przy zimnym silniku dawka jest wzbogacana i efekt j.w. Błędów żadnych nie będzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się