Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Zbliża się 200 000 km, co trzeba sprawdzić/wymienić w dieslu 1,9?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy :hi: , tak jak w tytule, niedługo mi wypadnie wymiana oleju przy przebiegu 195 500 km. Olej wymieniam obecnie standardowo co 15000km. Do tego wszystkie filtry rzecz jasna. Ale na co oprócz tego zwrócić uwagę? Co proponujecie? Mam na myśli jakieś profilaktyczne badanie spalin, czy kontrolę układu kierowniczego/ zawieszenia? Może turbo trzeba sprawdzić ? Wymienić jakieś czujniki, czy przewody? Jak dotąd wszystko było naprawiane natychmiastowo, ale myślę, że trochę przezorności nie zaszkodzi. :> Czekam na sugestie i opinie. PS. w szukajce za wiele nie ma porad na ten temat. :tongue4:

Opublikowano

jak wszystko OK tylko jezdzic ..np. .mozna sprawdzic rozrzad kiedy byl wymieniany , plyn chlodzacy ,amorki

Opublikowano

rozrząd był wymieniany przy 121 000km, więc chyba jeszcze można się wstrzymać z wymianą :gwizdanie:, poprawcie mnie, jeśli się mylę. Płyn chłodniczy był wymieniany przy ostatniej wymianie oleju. Z tymi amorkami to racja, warto zwrócić uwagę :gwizdanie: , może jeszcze wahacze :gwizdanie: Bo przez ostatnie 45 000 nie był żaden z nich wymieniany. Dzięki za sugestię kolego wrclaguna

Opublikowano

Rozrząd wymieniam co 60 tys.,pewnie chcesz dociągnąć do 90.

Opublikowano

No to nad rozrządem powoli bym się zaczął rozglądać bo juz prawie 80 tys na nim nakulałeś mówią ze po 60 tys powinno się myśleć o wymianie :cool1:

Opublikowano

No to nad rozrządem powoli bym się zaczął rozglądać bo juz prawie 80 tys na nim nakulałeś mówią ze po 60 tys powinno się myśleć o wymianie :cool1:

zgadza sie ...zdejmij obudowe rozrzadu sprawdz czy nie masz nagaru (nalot kolorku braz :gwizdanie:) od pompy wody

Opublikowano

No to nad rozrządem powoli bym się zaczął rozglądać bo juz prawie 80 tys na nim nakulałeś mówią ze po 60 tys powinno się myśleć o wymianie :cool1:

zgadza sie ...zdejmij obudowe rozrzadu sprawdz czy nie masz nagaru (nalot kolorku braz :gwizdanie:) od pompy wody

Kolego, mógłbyś powiedzieć, którą obudowę odkręcić i gdzie szukać tego nalotu? :gwizdanie: Byłbym wdzięczny, gdybyś zaznaczył to na załączonym foto. Dzięki. :good:

Od razu zapytam o pompę wody, która była wymieniona razem z rozrządem. Zatem od wymiany minie 70 000, to czas na wymianę na nową, czy jeszcze nie? :gwizdanie:

Opublikowano

No to nad rozrządem powoli bym się zaczął rozglądać bo juz prawie 80 tys na nim nakulałeś mówią ze po 60 tys powinno się myśleć o wymianie :cool1:

zgadza sie ...zdejmij obudowe rozrzadu sprawdz czy nie masz nagaru (nalot kolorku braz :gwizdanie:) od pompy wody

Kolego, mógłbyś powiedzieć, którą obudowę odkręcić i gdzie szukać tego nalotu? :gwizdanie: Byłbym wdzięczny, gdybyś zaznaczył to na załączonym foto. Dzięki. :good:

Od razu zapytam o pompę wody, która była wymieniona razem z rozrządem. Zatem od wymiany minie 70 000, to czas na wymianę na nową, czy jeszcze nie? :gwizdanie:

dlugo masz auto ?? .................. z przodu masz obudowe (oslona) na takich zaciskach..sprobuj odpiac ...nie pamietam czy pas przedni trzeba odciagnac :mysli: a najlepiej podjedz do jakiegos fachury i ci wszystko powie..czy byl kompletnyrozrzad robiony

Gość Zimny Chirurg
Opublikowano

rozrząd był wymieniany przy 121 000km, więc chyba jeszcze można się wstrzymać z wymianą :gwizdanie:, poprawcie mnie, jeśli się mylę. Płyn chłodniczy był wymieniany przy ostatniej wymianie oleju. Z tymi amorkami to racja, warto zwrócić uwagę :gwizdanie: , może jeszcze wahacze :gwizdanie: Bo przez ostatnie 45 000 nie był żaden z nich wymieniany. Dzięki za sugestię kolego wrclaguna

Sie nie zastanawiaj tylko pędz na wymiane pasków. Kwestia czasu jak powie papa i wtedy bedziesz pytał na forum gdzie mozna silnik kupić. Chciałbym mieć takie podejscie. ;)

Pozdro

ZC

Opublikowano

pewnie że lepiej wcześniej wymienić niż później, ale jak był wymieniany przy tych 121 tys w ASO to kolejna wymiana w-g ASO po następnych 120 tys :mysli: (dla AVF'a z Twojego rocznika)

Opublikowano

pewnie że lepiej wcześniej wymienić niż później, ale jak był wymieniany przy tych 121 tys w ASO to kolejna wymiana w-g ASO po następnych 120 tys :mysli: (dla AVF'a z Twojego rocznika)

No więc właśnie dlatego pytam jak to dokładnie jest. Aso przewiduje wymianę co 120 000, ale jak jest w praktyce? Wiem, że wymiana paska prędzej, czy później będzie konieczna i tylko kwestia kiedy to zrobić, by było bezpiecznie. Tyle, że to będzie druga z rzędu wymiana, zatem może trzeba go jednak wymienić wcześniej? A z drugiej strony na pieniądzach nie śpię i nie mam zamiaru wymieniać paska co kilka tys dla "bezpieczeństwa" :cool1: podjadę chyba do speców i niech obejrzy stan paska, bo sam nie wiem jak poznać czy jest mocno zużyty. A przy okazji, jak sprawdzić stan pompy wody? bo wiele osób wymienia ja razem z rozrządem :gwizdanie:

Opublikowano

dlugo masz auto ?? .................. z przodu masz obudowe (oslona) na takich zaciskach..sprobuj odpiac ...nie pamietam czy pas przedni trzeba odciagnac :mysli: a najlepiej podjedz do jakiegos fachury i ci wszystko powie..czy byl kompletnyrozrzad robiony

a ty jak dlugo masz auto skoro do ściągnięcia osłony chcesz odciągać pas przedni?? :gwizdanie:

Opublikowano

pewnie że lepiej wcześniej wymienić niż później, ale jak był wymieniany przy tych 121 tys w ASO to kolejna wymiana w-g ASO po następnych 120 tys :mysli: (dla AVF'a z Twojego rocznika)

No więc właśnie dlatego pytam jak to dokładnie jest. Aso przewiduje wymianę co 120 000, ale jak jest w praktyce? Wiem, że wymiana paska prędzej, czy później będzie konieczna i tylko kwestia kiedy to zrobić, by było bezpiecznie. Tyle, że to będzie druga z rzędu wymiana, zatem może trzeba go jednak wymienić wcześniej? A z drugiej strony na pieniądzach nie śpię i nie mam zamiaru wymieniać paska co kilka tys dla "bezpieczeństwa" :cool1: podjadę chyba do speców i niech obejrzy stan paska, bo sam nie wiem jak poznać czy jest mocno zużyty. A przy okazji, jak sprawdzić stan pompy wody? bo wiele osób wymienia ja razem z rozrządem :gwizdanie:

W pełni się zgadzam nie ma nic gorszego niż panika, poszukaj mądrego mechanika i ci coś powie. Na rozrządzie przy stosowaniu oryginalnych kompletów naprawczych śmiało można przejechać 90 tys km lub 5 lat eksploatacji. Niestety większość użytkowników jest nastawiona na zmieniki i to tanie. Przy ich stosowaniu każdy mechanik powie, że wymiana po przebiegu 60 tys km.

Opublikowano

a na 121 tys gdzie był wymieniony :?: W Polsce, Niemczech, ASO, stodoła :?: Od jakiego przebiegu masz auto :?:

Opublikowano

a na 121 tys gdzie był wymieniony :?: W Polsce, Niemczech, ASO, stodoła :?: Od jakiego przebiegu masz auto :?:

Kolego, na początku dziękuję za zainteresowanie moim tematem :good: . Auto mam od czerwca ubiegłego roku, przy zakupie miało 147 000 km, sprowadzone z DE od dużej firmy ( AUTOHUS AG), zresztą polecanej na forum jako firmy uczciwej. Auto jeździło we Włoszech w firmie. Niestety jak to z historią po VIN w autach z Włoch, nie mam jej wcale. Za to mam książkę serwisową, regularnie prowadzoną przez właściciela. Wszystkie naprawy przeprowadzane w ASO, rozrząd również. Auto sprawdzałem VAG-iem, przebieg oryginalny. Zaraz po sprowadzeniu auto dałem do ASO Sieńko i Syn w Białymstoku, wymienione filtry, olej , a przy okazji poprosiłem ich wtedy, aby ocenili przynajmniej na oko, czy wpisy w książce zgadzają się ze stanem faktycznym. Mówili, że jak najbardziej tak. Przedostatnia wymiana oleju była robiona w ASO VW, a ostatnia w ASO w skodzie. Bo ASO Audi przynajmniej ten jedyny w mojej okolicy jest zbyt drogi. Na taką wymianę oleju+ filtry i jakies drobnostki trzeba szykować przynajmniej 2 000 PLN.

Opublikowano

widzę że nie ma 100% pewności co do tej poprzedniej wymiany rozrządu - brak historii w systemie (niby wszystko cacy ale nigdy nic nie wiadomo), IMO zrobił bym teraz rozrząd i masz spokój na 100 tys km, koszt w ASO to około 1500 PLN (chyba że planujesz w najbliższym czasie sprzedawć auto - to bym nie inwestował)

Opublikowano

Według ASO rozrząd wymienia sie co 120tys km. Wiekszość mechanikow radzi jednak żeby wymieniać go częściej co 90 tys jeśli auto jest ekspaltowane w wiekszości do jazdy po mieści. A tak naprawde ori pasek spokojnie wytrzymuje nawet do 150tyś km. Wiec nie słuchoaj oponi żeby wymieniąc co 60tyś bo za niedługo beda ci radzić żeby rorząd wymieniąć razem z olejem co 15 :polew:. Wymień olej i filtry i spokojnie przejedź nastepne 12-15tys km a wtedy wymienisz wszystko czyli kompletny rozrząd z wszystkimi paskami i pompą oraz filtry i olej. Wahaczy jak nie mają luzów i nie stukaja to nie ruszaj.

Opublikowano

Ja robiłem rozrząd przy 200 tyś a wcześniej miał w ASO robiony przy 120 paru w DE i wszystko było w bardzo dobrym stanie. Niektórych rolek mógłbym równie dobrze nie zmieniać ale nie uśmiechało mi się później za 50 tyś robić znowu.

Zapomniałem o kółku pasowym alternatora no i się rozleciało przy 220 tys. :decayed:

Także wg mnie jak ktoś jest pewny przy jakich km był robiony rozdząd i kontroluje stan pasków to spokojnie można robić przy 100 tyś o ile wcześniej jakaś rolka nie padnie.

Opublikowano

Według ASO rozrząd wymienia sie co 120tys km...

W przypadku Filipa ASO poradzi zrobić po 120 tys , jednak np. w Twoim i moim już po 90 tys (z tego co pamiętam chodzi o rodzaj zastosowanego napinacza, który zmienił się na przełomie 2003/2004), w razie jakichkolwiek wątpliwości najlepiej kontaktować się z ASO

Także wg mnie jak ktoś jest pewny przy jakich km był robiony rozrząd i kontroluje stan pasków to spokojnie można robić przy 100 tyś o ile wcześniej jakaś rolka nie padnie.

Dokładnie, ale musisz mieć 100% pewność a w tym przypadku jej nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...