Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jaki olej do wspomagania ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc.Pare dni temu kupilem Audi A4 1.8 z 1998r. i chce dolac olej do wspomagania poniewaz jest troszke ponizej minimum ale nie wiem jaki jest zalany.Slyszalem ze da sie jakos to sprawdzic,moze ktos wie jak?Czy moge dolac:mineralny G002000. Zamiennik FEBI M6162 (zielony) do tego co jest?Czy mozna mieszac plyny?

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 08-05-2007, 12:27 ]

ostatnie upomnienie i bedzie ostrzezenie jak nie zapoznasz sie z regulaminem

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 08-05-2007, 14:57 ]

odblokowany

Opublikowano

nie można mieszać, jak nie wiesz co było

A może być tylko jeden olej :smile:

mineralny G002000. Zamiennik FEBI M6162 (zielony)

to jest dobry, pisaliśmy o tym wielokrotnie już !

Ja bym zmienił całkowicie dwa razy (żeby przepłukać układ)

Gość spedyt
Opublikowano
Nie da sie tego sprawdzic jaki jest zalany

Organoleptycznie nie, dlatego zastosuj się do rad pre_pl,

Opublikowano
Nie da sie tego sprawdzic jaki jest zalany?

ale po co ? Przecież ten olej jest bardzo tani...

chyba, że Ci chodzi o robociznę w Anglii ?

Opublikowano

Tak jestem w Anglii.Musze troszke dolac oleju lub wymienic.Jesli wymienic czy potrzebny jest kanal czy moge zrobic to sam?Jaki kolor ma olej mineralny G002000 u mnie jest zalany jakis zielony i mysle ze to wlasnie ten poniewaz auto bylo serwisowane i raczej nie bawili by sie w plukanie calego ukladu zeby zalac tanszym olejem!

Opublikowano

widzę, że nie bardzo chce Ci się również poszukać :

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=766

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10358

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4812

znajdziesz tam odpowiedzi na temat :

- jaki kolor

- jaki płyn

płukanie się robi po to, żeby wypłukać stary olej (na przykład nie wiesz co było wlane).

Ale również taki olej traci swoje właściwości oraz znajdują się po jakimś czasie zanieczyszczenia, więc warto się go pozbyć.

Najpierw strzykawką wybierz wszystko ze zbiorniczka, następnie odkręca wąż ze zbiorniczka i kręcąc kierownicą wypompowujesz pozostały płyn do jakiegoś naczynia.

Rób to wszystko na nie działającym silniku.

Opublikowano

Zdecydowalem sie na wymiane plynu!

Po wykonaniu tych czynnosci

Najpierw strzykawką wybierz wszystko ze zbiorniczka, następnie odkręca wąż ze zbiorniczka i kręcąc kierownicą wypompowujesz pozostały płyn do jakiegoś naczynia.

Rób to wszystko na nie działającym silniku

zalac nowym plynem do pelna i co?Krecic kierownica i znowu powtorzyc poprzednie czynnosc?Czy do plukania potrzebny jest 1L plynu jak trzeba wybierac go strzykawka.Na koncu jak odpowietrzyc caly uklad?Prosze o dokladny opis jak to zrobic.

Sory,ze tak pisze ale szukalem na forum i nie znalazlem tego a chce miec spokoj z tym problemem.

Opublikowano

jak zalejesz zborniczek krecisz kiera w lewo na maxa przytrzymujac chwilowo w tej pozycji i potem to samo w druga strone.zrób tak ze 3 razy i juz masz oki :wink:

Opublikowano
zalac nowym plynem do pelna i co?Krecic kierownica i znowu powtorzyc poprzednie czynnosc?

tak

Czy do plukania potrzebny jest 1L plynu

to zależy, patrz co wylatuje.... Jak nie zabrudza się już szybko, to można zostawić.

Umówmy się, że z reguły robi się to tylko raz i jest to bardziej wymycie niż przepłukanie.

Wystarczy jeśli miałeś oryginalny płyn (a z tego co piszesz, tak chyba było).

ak trzeba wybierac go strzykawka

Jak jak ?

Normalnie, odkręcasz korek, wkładasz strzykawkę, pociągasz wajchę w strzykawce do siebie, automatycznie zostanie zassany płyn :twisted: Kilka razy powtórzyć, aż w zbiorniczku nie będzie płynu.

Nie ma wielkiej filozofii z tą strzykawką, naprawdę :cool:

Pamiętaj, żeby nie uruchamiać samochodu jak nie ma płynu w układzie !

Opublikowano

Z ta strzykawka chodzilo mi o to ,ze po co zalewac zbiorniczek do pelna skoro plyn trzeba wybierac strzykawka poniewaz jest za duzo.Teraz juz wiem ,ze nie trzeba lac pod korek tylko zalac tyle aby starczylo do przplukania :smile: .

Jak odpowietrzyc uklad :question:

Opublikowano

przeciez napisalem ci juz 2 posy wyzej :twisted:

Opublikowano

ja mam pytasnie jak szczykawką będę zciągał ten płyn to czy cały nawet z pompki uda się zciągnąć???

Opublikowano

A jak będę wysysał ze zbiorniczka płyn strzykawką to węże idące do zbiorniczka mają być odpięte czy nie ??? A przy skręcaniu kierownicą przy przepłukiwaniu układu te węże należy odpiąć ???

Opublikowano

Witam, moje pytanie jest takie, gdy opróżnimy zbiorniczek i będziemy chcieli wyczyścić układ ze starego płynu to którym wężem się zainteresować, bo od dołu są dwa. Tym bliżej chłodnicy czy tym dalszym?

Opublikowano

koledzy odessalem stary plyn ze zbiorniczka, wyjalem ten grubszy waz i wylecialo lacznie moze z tym co ze zbiorniczka z pol litra tylko, krecilem kiera w obie strony do maksa juz chyba z 10 razy wiec wlalem troche nowego i nawet go nie zassal o co chodzi?

Wyjalem ten cienszy waz tez, i niewiele to dalo tak samo, wiec dolalem nowego plynu odpalile fure i mi caly zzarlo i zapowietrzylo, potem to dolewalem to odsysalem oraz tez odpowietrzalem, nakrecilem sie ta kierownica na wylaczonym jak pojeb*ny i rece mi chyba zaraz odpadna ;( ciekawie bedzie jutro krecic caly dzien kolkiem w pracy echh. Ostatecznie nie wlalem nawet calego litra a jakies 0,7 troche sie jescze pieni ale nie dalem juz rady odpowietrzac, pojezdze pare dni i wtedy. Powiedzcie mi jeszcze tylko czy kiedy przepompowujemy uklad na wylaczonym silniku to pozycja kluczyka w stacyjce ma jakies znaczenie? :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...