Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

Bezpieczniki 7 (50A) i 8 (25A) obok sterownika silnika w obudowie sterownika w podszybiu z lewej strony.

bezpieczniki owszem ale również są dwa przekaźniki nimi sterujące - jeden (jak już ktoś wcześniej wspomniał) małej mocy, załączający tylko jedną świecę oraz drugi, dużej mocy włączający dwie kolejne, albo mają one oznaczenie nr 53 albo 100 i znajdują się w komorze silnikowej, usterki są wskazywane przez sterownik silnika następującymi najczęściej występującymi błędami :

01193 - przekaźnik małej mocy J359 otwarty obwód lub zwarcie z potencjałem plus

01194 - przekaźnik dużej mocy J360 jw.

dodać należy, że świece podgrzewacza występują tylko w samochodach przeznaczonych na rynki krajów o chłodnym klimacie, tych na Włochy, Hiszpanię itd. ich nie uświadczycie a głównym ich zadaniem jest szybkie odmrażanie przedniej szyby, gdyby ktoś nie wiedział gdzie ich szukać to wkleję fotkę :

c222e5c5dbd81483m.jpg

a tu macie ich lokalizację i wygląd w silniku 1Z i AFN :

http://obrazki.elektroda.net/43_1232523203.jpg

w tych silnikach w A4 będzie je zasłaniała rura powietrza doładowanego idąca do kolektora ssącego,

to jest niestety fotka z mojego silnika ALH w Golfie Mk4 ale w obojętnie jakim silniku A4, czy to AFN czy nowsze AJM te świece zawsze znajdują się na króćcu przy głowicy, z którego wychodzi bezpośrednio wąż do nagrzewnicy. Jest kilka warunków, w których te świece są podgrzewane ale zasada jest taka, że przy uruchomionym zimnym silniku trzeba ustawić nawiew powietrza na przednią szybę na max grzanie i szybkość wentylatora nagrzewnicy również na max - to tak pokrótce a resztę znajdziecie na necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky nie dokładnie praca ich dyktowana jest przez czujnik temp zewnętrznej ale przez czujnik temperatury powietrza dolotowego (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kilka warunków, w których te świece są podgrzewane ale zasada jest taka, że przy uruchomionym zimnym silniku trzeba ustawić nawiew powietrza na przednią szybę na max grzanie i szybkość wentylatora nagrzewnicy również na max

tylko wtedy wlacza sie te swiece? nawiew na szybe, max grzanie i max nawiew? nawiew na szybe czyli przycisk po lewej na gorze z symbolem szyby czy po prawej na gorze ze strzałka (nigdy nie wiem czym one sie roznia)? Przy innych ustawieniach nawiewu swiece sie nie wlacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem wlasnie przy aucie, swiece sa tak jak mowiliscie na samym poczatku weza wychodzacego z silnika do nagrzewnicy, ale gdyby nie zdjecia sztomela to nigdy bym ich nie poznal. temperatura otoczenia 4*, wszystko co mogloby pobierac prad wylaczone, nawiew na szybe, temp na max, nawiew na max i... ziiiimno :(siedzialem w aucie z 5-10 minut, probowalem roznych ustawien nawiewu, troche nawet gazowalem i nic, dalej wialo mrozem. sprawdzilem ten waz zaraz za swiecami, byl cieply ale to chyba praca silnika a nie dzialanie swieczek

po jakim czasie powinno wiać wyczuwalnie cieplejszym powietrzem przy założeniu ze swieczki działaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w V6 tez sa takie swieczki? moze ktos wie w ktorym miejscu? :decayed:

u mnie cieplo z kratek leci po ok 3-4 km jazdy po miescie. teraz jak jest kolo 0st to po 6-7km mam ok 70-80st na zegarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dmucha Cieplem po ok 2-3min jazdy a po ok 5 już na prawdę Ciepłym powietrzem :)

Temp na blacie wskakuje na ok 80*C po ok 8-9km jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do 1-Zeta da radę dołożyć takie świece?

Z tego co pamiętam to na króćcu jest tylko zaślepione miejsce na czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że świece te wyglądają dokładnie tak samo, jak świece żarowe do silników VW/Audi z komorami wirowymi 1.6/1.9 D/TD. Więcej, to te same świece, nr VAG N 102 130 02, BOSCH np. 0 250 201 032.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dziś u siebie te świece, i jestem na 100% pewny że są dobre. Problem polega na tym że na przewodach nie ma napięcia.

http://img26.imageshack.us/img26/6232/wiece.jpg

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, i na tym oznaczonym "80" nie ma napięcia (sprawdzałem wskaźnikiem napięcia)

http://img111.imageshack.us/img111/6166/bezpieczniki.jpg

Dodam że pozostałe bezpieczniki są ok (te w kabinie też)

Podpiąłem vag-a

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1 Fault Found:

00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

30-00 - Open or Short to B+

Czy ten czujnik jest uszkodzony? Czy przez to te świece nie załączają się?

Proszę o pomoc.[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 12:39_________________________________________________Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

Czy ktoś wie w którym miejscu jest ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za nic w swiecie nie moge tego w etce znalezc.. :confused4: podobnie jak samych swiec, moim zdaniem powinny byc na rysunku Water Cooling w dziale Engine, Clutch ale ich tam poprostu nie ma[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 17:12_________________________________________________znalazlem cos na forum VW.. mozliwe ze to ten czujnik?

czujniki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...