Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

ma ma, chodzi o ten czujnik :)

Ale ten czujnik nie jest powiązany z świecami płynu chłodzącego, no chyba że czegoś nie wiem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za nic w swiecie nie moge tego w etce znalezc.podobnie jak samych swiec

ETKA: Grupa 1 - Sinik, sprzęgło, rys. nr 121-40 poz. 22 - kołnierz przy głowicy, grupa 9 - wyposażenie elektr. rys. nr 905-10 poz. 24 - świeca żarowa.

Czujnik G72 ma znaczenie, informuje sterownik siln. o temp. powietrza zasysanego, jeżeli jest on uszkodzony, sterownik wystawia wartość zastępczą i nie włączy podgrzewaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec w przypadku kolegi Piotra to chyba na dzien dobry do wymiany jest ten czujnik - 028 906 081 [br]Dopisany: 17 Październik 2009, 18:46_________________________________________________a do samego Piotra - dlaczego sprawdzales bezpiecznik 80A ? z tego co pisali poprzednicy za te swiece odpowiadaja bezpieczniki 25A i 50A.. ten 80A jest chyba od swiec zarowych silnika dlatego brak napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do samego Piotra - dlaczego sprawdzales bezpiecznik 80A ? z tego co pisali poprzednicy za te swiece odpowiadaja bezpieczniki 25A i 50A.. ten 80A jest chyba od swiec zarowych silnika dlatego brak napiecia

Sprawdzałem po prostu wszystkie bezpieczniki.

Też tak myślę że ten bezpiecznik 80A to jest od świec żarowych i nie mogło na nim być napięcia, ponieważ w chwili nagrzania świec jest rozłączany obwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do 1-Zeta da radę dołożyć takie świece?

Z tego co pamiętam to na króćcu jest tylko zaślepione miejsce na czujnik temp.

ja w 1-zet silniku też miałem te swiece
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu. Oryginalnie u mnie nie było króćca ze świecami, jednak został on wymieniony z plastikowego na aluminiowy, w którym są świece podgrzewające płyn. Czy ktoś się orientuje, jak wygląda sprawa z podłączeniem tych świec? Czy jest jakiś pin w ECU, tudzież czujnik, do którego można się podpiąć? Wiadomo, że świece nie mogą działać cały czas, więc jeżeli ECU nie ma osobnego wyjścia, to trzeba by zrobić jakiś moduł, który załączy świece w temp. poniżej 5 stopni (akurat ten sygnał można wziąć ze świec żarowych silnika, bo są włączane własnie poniżej 5 stopni) na jakieś 10 min...

Generalnie moja sugestia jest taka - prawdopodobnie auto gdzieś ma wyjście na te świece (któryś pin ECU), jeśli jednak czegoś takiego nie ma, to po prostu zrobi się prosty układ na 555 z mocnym przekaźnikiem, który włączy nam podgrzewanie, jeśli temp. otoczenia jest <5 stopni, czyli podczas załączenia świec żarowych. Proszę o porady, jeśli ktoś jest zorientowany w temacie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w 1-zet silniku też miałem te swiece

dzialajace? po jakim czasie wialo cieplym powietrzem?

po przejechaniu ok 5-6km przy temperaturze w okolicach zera było ciepło, ale czy one działały nigdy nie sprawdzałem :no:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320&page=2[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:31_________________________________________________mam jeszcze pytanie, czy jezeli odkrece kabelki od swiec to bede mogl sprawdzic czy jest podawane na nie napiecie przy spelnionych wszystkich warunkach? Z tego co wiem to powinien byc tam + , tak? wiec jeden koniec miernika do masy drugi do kabelka, uruchamiam silnik i jezeli jest napiecie tzn ze instalacja, czujniki, przekazniki i bezpieczniki sa ok a wina lezy po stronie swiec.. czy to ma sens?[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:48_________________________________________________mam kolejna wskazowke:

witam po 3 miesiacach rozwiazałem problem swiec podgrzewacza ,mianowicie:po podpieciu vaga test przekazników małej i duzej mocy ok.a swiece mimo mrozów dalej sie same nie załaczaja i nie grzeja ,na vagu nie ma błedów swiece ok przekazniki ok bezpieczniki ok czujnik temp ok. jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja .Dodaje ze na vagu zadnych błedów nie wykryto. samochód szybciej sie teraz dogrzewa pozdrawiam i zycze ciepełka w waszych niuniach.

probowac i odpinac? nie ma ku temu przeciwwskazań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej będzie jak przytkniesz końcówkę miernika do przyłącza świecy a drugą końcówkę do masy lub jak nie masz miernika możesz sprawdzić żarówką .

Obecnie temperatury okolice 5 na plusie nie gwarantują zadziałania tego układu – sam to przerabiałem w zeszłym roku po zakupie samochodu. Przy temperaturach około -1 u mnie układ się uruchamia – można to zauważyć w kilka sekund po uruchomieniu silnika ,oświetlenie wnętrza delikatnie przygasa (większy pobór prądu ) Co do skuteczności ogrzewania to po 10 minutach (odśnieżanie samochodu ) jest już ciepło w samochodzie przy temp. Zewnętrznej minus 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja .

Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU??? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja .

Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU??? :mysli:

Właśnie, czy to odłączenie nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja .

Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU??? :mysli:

Właśnie, czy to odłączenie nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia?

Nie spowoduje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slysze o tych swieczkach :shocked: u mnie po wymianie nagrzewnicy po okolo 2-3 min biegu jalowego, leci delikatnie cieple powietrze, ale nie mam pojecia czy to zasluga swieczek. Pojde jutro do auta sprawdzic to i podziele sie informacjami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...