Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem z e skrzynią biegów typu multitronic - szarpanie oraz gwizd


COLIN326

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum,od wczoraj jestem posiadaczem audi a4 1.8 T Avant 2003 rok Multitronic mam maly problem z moja skrzynia tzn.przy ruszaniu z miejsca minimalnie szarpnie i slychac jakby lekki gwizd czy cos takiego ale tylko wtedy jak szybko rusze z miejsca w czasie jazdy na malych obrotach czuc delikatne szarpniecia do tego ma zapocona skrzynie na wiekszych obrotach jedzie ladnie nie czuc nawet zmiany biegow bylem na diagnostyce i nie ma zadnych bledow jestem umowiony na poniedzialek na wymiane oleju w skrzyni moze to cos pomoze. czy ktos moglby dodac swoja poinie co do przyczyny. Dziekuje i pozd.

Dodaje ze kupilem tego multitronika nie swiadomieteraz po przeczytaniu kilku postow na temat tej skrzyni to juz bym wiecej tego nie kupil :>[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 10:59_________________________________________________Chcialbym dodac ze silnik pracuje nie rowno na wolnych obrotach prawwdopodobnie cewka lub swiece czy to moze zaklucac prace skrzyni. Dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach może być także źle ustawiony kąt wtrysku.

Niestety ale masz rację, kupując multitronica trzeba mieć świadomość tego co się kupuje - podstawą jest sprawdzenie zachowania się skrzyni podczas jazdy oraz kontrola historii serwisowej (czy wcześniej coś się działo ze skrzynią, czy olej ATF był wymieniany regularnie, czy skrzynia jest po modyfikacji na 7 lamel). W przeciwnym przypadku można nadziać się na niezłą minę...

Jeśli skrzynia poci Ci się w okolicach wałka wejściowego to do wymiany będziesz miał komplet uszczelnień (przerabiałem to ostatnio, miałem wyciek na simeringu właśnie przy wałku wejściowym). Nie chce mi się wierzyć że wymiana oleju załatwi sprawę - zwykle awarie multitronica kończą się wymianą/naprawą sterownika lub podmianką na nowy zestaw tarcz ściernych (lamelek) które przenoszą napęd. Do tego dochodzi wymiana oleju i filtrów (w skrzyni masz 2 - wewnętrzny (100zł) i zewnętrzny (1200zł)). Wewnętrzny wymienia się w momencie kiedy zachodzi potrzeba rozebrania skrzyni - zewnętrzny, zależnie od aktualnego stanu - można go zdiagnozować VAG-iem.

Staram się dowiedzieć jak najwięcej o tych skrzyniach dlatego jeśli możesz - napisz coś więcej jak już będziesz po wymianie oleju. Jeśli będzie taka możliwość (kolejna diagnostyka) - prosiłbym też abyś spisał dane z modułu skrzyni biegów (nr sterownika i wersję oprogramowania):

vagmultib.jpg

Pozdrawiam i życzę szybkiego pozbycia się problemu :)

PS. Jeszcze sobie przypomniałem - sprawdź czy adaptacja jest OK. Na rozgrzanej skrzyni (70 stopni) - moduł 2, grupy 10 i 11 (odpowiednio biegi przód/tył) - na kanale 2 powinno być ADP OK, przed osiągnięciem temperatury jest ADP Run. Aktualną temperaturę widzisz na na kanale 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz,napewno napisze czy jest jakas poprawa po wymianie oleju.Dodaje ze olej byl zmieniany przy stanie licznika 38k a teraz ma 105k.Dziekuje i pozdrawiam[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 16:30_________________________________________________Jestem tez zainteresowany przerobka na manuala lub kupnem drugiej skrzyni z gwarancja jesli ktos by sie mogl podjac przerobki lub mial taka skrzynie na sprzedaz to prosze o kontakt.Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz,napewno napisze czy jest jakas poprawa po wymianie oleju.Dodaje ze olej byl zmieniany przy stanie licznika 38k a teraz ma 105k.Dziekuje i pozdrawiam[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 16:30_________________________________________________Jestem tez zainteresowany przerobka na manuala lub kupnem drugiej skrzyni z gwarancja jesli ktos by sie mogl podjac przerobki lub mial taka skrzynie na sprzedaz to prosze o kontakt.Dziekuje

pod koscierzyna jest typ ktory zmienia automaty na manuale za okolo 2tys zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz,napewno napisze czy jest jakas poprawa po wymianie oleju.Dodaje ze olej byl zmieniany przy stanie licznika 38k a teraz ma 105k.Dziekuje i pozdrawiam[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 16:30_________________________________________________Jestem tez zainteresowany przerobka na manuala lub kupnem drugiej skrzyni z gwarancja jesli ktos by sie mogl podjac przerobki lub mial taka skrzynie na sprzedaz to prosze o kontakt.Dziekuje

pod koscierzyna jest typ ktory zmienia automaty na manuale za okolo 2tys zl

I pewnie uszkodzone automaty zostawia sobie :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprowadź multi do porządku. Jak już się z nim uporasz w benzynie nie powinien sprawiać Ci problemów - komfort jazdu niezastąpiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdzalem dzis auto pod gore gdy zatrzymalem sie pod gorka i zostawilem na biegu to nie cofal sie do tylu tylko probowal pomalu ruszyc do przodu na wolnych obrotach ,a gdy to samo robilem na wstecznym to polecial do przodu jakies 20-30 cm i zaczal cofac pomalu, czy to dobrze czy zle??? dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawdzalem dzis auto pod gore gdy zatrzymalem sie pod gorka i zostawilem na biegu to nie cofal sie do tylu tylko probowal pomalu ruszyc do przodu na wolnych obrotach ,a gdy to samo robilem na wstecznym to polecial do przodu jakies 20-30 cm i zaczal cofac pomalu, czy to dobrze czy zle??? dziekuje

dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem dodac ze juz nie szarbie na wolnych obrotach tylko slychac przy ruszaniu lub nawet na postoju jak cos syczy czy cos podobnie w skrzyni tak jakby olej pod cisnieniem a jak dam na N to przestaje,co to moze byc i czy tak moze powinno byc.....[br]Dopisany: 18 Październik 2009, 13:16_________________________________________________Jeszcze jedno... jak moglbym sprawdzic czy cos bylo robione w skrzyni bo po srobach wydaje mi sie ze byla wyciagana ale nie mam pewnosci. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pojechać do ASO podać nr nadwozia i poprosić o sprawdzenie historii serwisowej swojego auta (jeśli taka istnieje) - jak trafisz na normalną obsługę to może nawet wydruk Ci zrobią.

Zastanawiam się nad wymianą oleju na którą się zdecydowałeś - przemyśl dokładnie sprawę bo wydaje mi się że wydasz 500/600zł i nic się nie zmieni. Ta kasa mogłaby pójść w przekładkę na manual lub serwis multi. Na serwis skrzyni będziesz potrzebował od 1000 do 3000zł (jeśli nic dodatkowego nie wyjdzie - aby prawidłowo ocenić stan skrzyni, trzeba ją rozebrać). Pełnych kosztów swapa na manuala nie znam (rozumiem że w Kościerzynie 2tyś to sama robocizna?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis odebralem auto z ASO i po wymianie oleju skrzynia pracuje idealnie tylko ze na wolnych obrotach cos szarpie ale mam tez do wymiany cewke lub cos innego bo na wolnych obotach ma straszne drgania silnika i moze to jest przyczyna tego szarpania. jeszcze chcialem dodac ze w ASO gdy zapytalem czy filtr oleju w skrzyni byl wymieniony a on mi na to ze w tej skrzyni nie ma filtra...Co Wy na to???? Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat filtra się nie wypowiadam - to norma że w ASO lub u innych "specjalistów" słyszymy: "nie ma filtra" i "oleju w tej skrzyni nie wymienia się"...

Cieszę się że już OK (no i wychodzi na to, że jednak się myliłem - ze skutkiem pozytywnym dla Ciebie ;)). Daj znac jak juz uporasz się telepiącą budą no i potwierdź za jakiś czas czy ze skrzynią nadal wszystko OK. Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic stan filtra zewnetrznego wagiem ?

BTW mysle ze moja skrzynia dotrwa do 200 tys -wtedy tez bedzie wymiana rozrzadu ale o to juz ktos inny sie pomartwi mam nadzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem tak przy przebiegu 140 tys i bylo to lekkie tak jakby przerwy w napedzaniu kol -przerwy te nastepowaly w bliskich odstepach i trwaly mniej niz sekunde.Pojezdzilem tydzien na sekwencji i nagle przestalo szarpac.Watpie zeby jazda na sekwencji to spowodowala ale naprawde dziwny zbieg okolicznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm a u mojego kumpla nie przestalo i napraw zamknela sie w 5k bo był do wymiany łancuch koła i mechanizm róznicowy podobno też. te poszarpywanie to podobno oznaka slizgania sie lańcucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm a u mojego kumpla nie przestalo i napraw zamknela sie w 5k bo był do wymiany łancuch koła i mechanizm róznicowy podobno też. te poszarpywanie to podobno oznaka slizgania sie lańcucha.

szarpanie o ile tak to mozna nazwac wystepowalo u mnie przy 140 tys ori przebiegu

teraz mam 178 i skrzynia chodzi bez zadnych najmniejszych zastrzezen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam niestety podobny problem ze skrzynką, czasem poszarpuje przy delikatnym przyśpieszaniu a przy mocniejszym nic się złego nie dzieje. U mnie niestety wymiana oleju na nowy nic nie dała a koszty operacji zmiany oleju niestety były ponad 500zł więc nie ma co się uśmiechać. Nie wiem czy nie zamienić skrzyni na manuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam niestety podobny problem ze skrzynką, czasem poszarpuje przy delikatnym przyśpieszaniu a przy mocniejszym nic się złego nie dzieje. U mnie niestety wymiana oleju na nowy nic nie dała a koszty operacji zmiany oleju niestety były ponad 500zł więc nie ma co się uśmiechać. Nie wiem czy nie zamienić skrzyni na manuala

Mówisz o tym aucie co masz w opisie??? bo jak tak to cos mi sie zdaje ze masz tiptronik a nie multitronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam niestety podobny problem ze skrzynką, czasem poszarpuje przy delikatnym przyśpieszaniu a przy mocniejszym nic się złego nie dzieje. U mnie niestety wymiana oleju na nowy nic nie dała a koszty operacji zmiany oleju niestety były ponad 500zł więc nie ma co się uśmiechać. Nie wiem czy nie zamienić skrzyni na manuala

Mówisz o tym aucie co masz w opisie??? bo jak tak to cos mi sie zdaje ze masz tiptronik a nie multitronik

no w 97 to na bank TIP , chyba ze kolega ma drugie auto.

a w temcie opisanego problemu, najpierw poszukałbym problemu poza skrzynią... silnik, moze jakies przeguby, zalezy jak poszarpuje. jakos takie objawy nie bardzo mi pasuja do uszkodzonego TIPa...

no chyba ze sprzeglo hydrokinetyczne popuszcza jakos dziwnie... ale tym bardzej przy agersywnym przyspieszaniu by sie slizgalo czy cos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...