Vaako Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Witam. Ostatnio wysiadła mi kostka stacyjki, przez tą usterkę rozwalił mi się rozrusznik (cały czas chodził jak się okazało). Kostka została wymieniona, rozrusznik zregenerowany. Problem występuje najczęściej na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu w danym dniu ( ale nie zawsze). Zapalam silnik (zaskakuje od razu) ale nie działa część elektryki. Dodam, że ten problem pojawił się kilka razy zanim wysiadła kostka w stacyjce. Dodam że po wymianie kostki kluczyk chodzi ciężko w stacyjce, chłopaki z warsztatu powiedzieli, że mogę się spodziewać za jakiś czas wymiany również stacyjki.
bolo73 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Najprawdopodobniej masz problem z przekaźnikiem J59 odciążającym kontakt X, spróbuj przeczyścić styki, lub wymień. Po wymianie kostki stacyjka powinna chodzić tak, jak przed wymianą. Chłopaki coś skopali, albo nędzny zamiennik kostki.
Picasso Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 też mam B5 ADP i u mnie np. czasami same (nagle bez przyczyny) wyłączą się długie światła (w trakcie jazdy !!! ) .... na szczęście zawsze była prosta droga i byłem w stanie dostrzec drogę po ciemku .... ale strachu co się najadłem to szok .... najlepiej jak zdażyło mi się to jak przejeżdżałem w nocy przez południowe tereny Francji (zaczynały się Alpy) .... i nie wiem czemu się tak dzieje ...
Vaako Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2010 Wiem już co się dzieje. Problem leży w zużytej stacyjce. Rozsypała się mi nie tylko kostka jak się okazuje. W momencie kiedy padła kostka nie mogłem wcale wyciągnąć klucza ze stacyjki. Wymienili mi kostkę i poskładali stacyjkę jak się dało. Problem z elektryką wynika z tego że nie odbija mi kluczyk w stacyjce czasem. Zostaje w pozycji uruchomiania rozrusznika. Wtedy chyba automatycznie odcina się część elektryki, jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe czy jakoś tak na czas zapalenia silnika. Wiem wiem chaotycznie o tym piszę ale nie jestem fachowcem W każdym razie czeka mnie za jakiś czas wymiana stacyjki. Któregoś pięknego dnia pewnie z dala od domu nie wyjmę już kluczyka ze stacyjki. Na razie działa wszystko tylko muszę zwracać uwagę czy kluczyk po zapaleniu silnika wrócił we właściwe położenie. Jeżeli nie to muszę go przekręcić dosłownie milimetr w lewo i działa wszystko ok. Dzięki za sugestie w każdym bądź razie. ps. Ile może kosztować stacyjka???[br]Dopisany: 19 Październik 2009, 17:39_________________________________________________Odświeżam temat bo nastąpiła część dalsza. Stacyjka rozwaliła mi się całkiem. Efekt był taki, że nie dało się zgasić silnika; po przekręceniu i wyjęciu kluczyka silnik dalej pracował. Jak zdusiłem silnik to w każdej pozycji kluczyk był na zapłonie (na marginesie to mogłem normalnie zapalić po przekręceniu w prawo kluczyka). Przypomnę że kostkę stacyjki mam wymienioną więc na 99,9% stacyjka do wymiany. Teraz mam 2 następujące pytania: 1. Czy będzie pasowała stacyjka z http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t109398.0.html;highlight=stacyjka lub z http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t106936.0.html;highlight=stacyjka . Dostałem info od tych sprzedawców że mogą te stacyjki pasować. 2. Czy kierownicę muszę zdjąć tak jak pokazano w tym temacie--> http://www.a4-klub.pl/smf/immobilizer-t2784.0.html czy jest szansa na dostanie się do stacyjki bez ściągania kierownicy. Dzięki z góry za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się