jola0905 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Cześć Czy ktoś może mi pomóc? Mam audi a4 b5 1.8 benz 97 r ADR i strasznie dużo pali, 14 l przy delikatniej jeździe. Czy to sonda lambda czy przepustnica jak to wszystko sprawdzić, może jest jakiś tani warsztat w wawie, jakiś namiar i co to jest sprawdzenie VAGiem ? Co mam sprawdzić na początek?? Wielkie dzięki za podpowiedzi;)
Dev Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 najpierw Vag temperatura pracy silnika i działanie sondy lambda podjedz na najbliższy spot, tam na pewno Ci pomogą
rafi_a4 Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 witam najlepiej podjec na spocik w swoim regionie tam ci ktos podlaczy pod komputer i bedzie wszystko wiadomo bo w warsztacie cie skroja
Grzegorz33 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Prośba o pomoc a4 125km avant 1999 po lifcie pali jak smok 13l przy 2200obr. povagu błędy 17524 16518 17924 napiszcie co to i gdzie się to znajduje
Gość oskaritto Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 16518 obwod czujnika o2 nie wykryto aktywnosci... 17524 - uszkodzona bądź odłączona grzałka sondy lambda (integralna całość sondy) 17924-Zawór N156 wielogardzielowego przełącznika kolektora ssącego Sonda padla kolego...zbieraj na nowa
tomek86a Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 A więc: 17524 uszkodzona bądź odłączona grzałka sondy lambda (integralna całość sondy) 16518 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) 17924 Zawór N156 wielogardzielowego przełącznika kolektora ssącego Pierwsze 2 błędy dotyczą sądy lambda najprawdopodobniej uszkodzona. Jak masz vaga podłącz i zloguj pracę sądy będzie wtedy coś więcej wiadomo na ten temat. Dostęp do sądy jest od komory silnika, znajduje sie ona zaraz z początku na kolektorze wydechowym. Co do drugiego błędu to znalazłem na wiki ross-tech cos takiego: możliwe przyczyny: 1) uszkodzenie okablowania do zawora N156 2) uszkodzony zawór N156 Co do zaworka to jest chyba on: Apropo wysokiego spalania jak ci sonda padła to niestety tak będzie bo ECU nie będzie mógł sobie płynnie regulować składu mieszanki paliwo-powietrze, będzie pracował w trybie awaryjnym podstawi sobie stałą wartość lambda. Napisz czy masz swoją A4 zagazowaną i jakie oznaczenie silnika.
ROBERT Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ewidentnie uszkodzona sonda 1 ( przed katem) sprawdź jeszcze wtyczkę i przewód , a co do zaworka sprawdź wtyczkę, jeżeli ok, odepnij ten elektrozaworek i podepnij bezpośrednio do niego 12V, po podaniu napięcia powinien tykać, przełączać się.
obrus1 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jeśli chodzi o silnik ADR to do oszczędnych on nie należy, ale to chyba przypadłość wszystkich "wolnosaków". Niemniej jednak porównując spalanie u mnie i u ciebie, to twoja niunia zżera o około 1,5 l zupy więcej od mojej (mowa tu o jeździe po mieście). Proponowałbym jak inni podpiąć samochodzik pod vaga.
Grzegorz33 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 tomek86a niedawno kupiłem audiczka i niewiem jakie oznaczenie silnika mam gazu niema najpierw musze dojść doładu z bęzynką a potem gaz wsadze bo jak tak będzie palił to niedam rady Martwi mnie ten N156 ten przełącznik kolektora,a propo morze to być spowodowane tą lambdą dzięki wszystkim za pomoc jestem umuwiony na środę do mechanika piszcie więcej żeby niezdarł ze mnie skóry
ROBERT Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 W kodach wyposażenia masz typ silnika. Zaworek N156-"Zawór wielogardzielowego przełączania kolektora ssącego" odpowiada za przełączanie, zmienianie długości/geometrii kolektora ssącego. Przełącza się on tylko przy dużej prędkości obrotowej silnika. Proponuję sprawdzić to co pisałem wcześniej+szczelność dolotu. Według mnie nie ma on nic wspólnego z sondą.
Kriss-82 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 dzięki wszystkim za pomoc jestem umuwiony na środę do mechanika piszcie więcej żeby niezdarł ze mnie skóry Polecam zakup ori sondy (koszt ok 350zł. niestety), za samą wymianę mechanior nie powinien wziąć dużo - dość prosta i szybka robota.Po wymianie podpiąć autko pod kompa czy wszystko hula, przy zamiennikach podobno często bywają problemy, pojawiają sie jakieś dziwne błędy itp.
ROBERT Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Sondę wymienisz sam w ... 5 minut. A za tą kasę co masz zapłacić "mechanikowi" kup sobie kabelek, błąd sam wykasujesz, a kabelek zostanie na "zaś"
Pucek Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Sondę wymienisz sam w ... 5 minut. A za tą kasę co masz zapłacić "mechanikowi" kup sobie kabelek, błąd sam wykasujesz, a kabelek zostanie na "zaś" dokładnie odrobina chęci i zaoszczędzisz! ja też nie dawno wymieniałem sam sondę, kupiłem Boscha za 370 zł, starą sondę wykręcasz, odpinasz wtyczkę, wkręcasz nową, podpinasz wtyczkę, na tym polega cała wymiana na koniec podłączasz VAGa i kasujesz błędy, kabelek przydaje się non stop, w Rybniku za wykasowanie błędu pewien mechanik ceni sobie 50 zł więc odpowiedz sobie na pytanie czy warto kupić, czy warto ciągle płacić i się prosić
Raftik Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Sondę wymienisz sam w ... 5 minut. A za tą kasę co masz zapłacić "mechanikowi" kup sobie kabelek, błąd sam wykasujesz, a kabelek zostanie na "zaś" dokładnie odrobina chęci i zaoszczędzisz! ja też nie dawno wymieniałem sam sondę, kupiłem Boscha za 370 zł, starą sondę wykręcasz, odpinasz wtyczkę, wkręcasz nową, podpinasz wtyczkę, na tym polega cała wymiana na koniec podłączasz VAGa i kasujesz błędy, kabelek przydaje się non stop, w Rybniku za wykasowanie błędu pewien mechanik ceni sobie 50 zł więc odpowiedz sobie na pytanie czy warto kupić, czy warto ciągle płacić i się prosić Witam Panowie Nie chciałbym już nowego tematu zakładać, więc moje pytanie - jaki kabelek razem z programem kupić który mi w pełni obsłuży moją niunie z ADR ? Może jakiś konkretny link do aukcji lub sklepu ze sprawdzonym VAG-iem a może coś takiego w zupełności wystarczy http://www.allegro.pl/item830520496.html ? Z góry dziękuję.
Gość oskaritto Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ten jest ok jak juz bedziesz go mial odezwij sie na priv bede mial jedna sprawe do Ciebie Pozdro
grzesu3 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 SPOKS kabelek mam identyczny. Hula ja trzeba
Raftik Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 A to dziękuję za podpowiedź. Zaraz kupuję.
ROBERT Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Polecam taki (sam go osobiście używam) : http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103, a programik sobie załatwisz
Michał P Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 sorki help niech mi ktoś w końcu wytłumaczy jak kasuje się błędy na polski vag i kabelek taki z allegro. Dlaczego pytam ostatnio jak kasowałem błędy to podpiąłem kompa przekręciłem zapłon ale nie odpaliłem wykasowałem inspekcje nie odpinałem kompa i z pozycji zapłonu chciałem uruchomić i zonk. Nie dało rady musiałem wziąć lawetę i się okazało że świeczki do wymiany. Więc niech ktoś napisze krok po kroku co po kolei czy uruchamiać silnik czy nie czy włączać i wyłączać zapłon z góry dziękuje. Jak co to zmienię temat nie chciałem zakładać nowego wątku.
ROBERT Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Następnym razem http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się