Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Temperatura na blacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam problem z temperaturą układu chłodzenia objawy są takie temp po ok.5km dochodzi 90 stopni ale przechodzi do 120 st piszczy konntrolka zatrzymuje sie macha do gory węże zimne naczynko nie gotuje cisnienia zero poziom oki,wiatraki chodzą 2sztuki czyli wszystko git ,wsiadam jade dalej wciągu kilku sek temp spada do 60-70 stopni za chwile znowu ponad 100 i tak denerwuje.Zdarza sie ze nie skacze ale z regułu tem p wtedy nie dochodzi do 90 st stoi między 70-80 ale rzadko.POMÓZCIE czujnik czy termostat wersja 1,9 tdi z klimatronikiem

Opublikowano

Podpial bym VAG a nastepnie zabral sie za termostat. Podpinaja VAG zobaczysz jaka temp. jest na drugim czujniku (jest to jeden czujnik ktory podaje dwa rozne sygnaly - na zegarki i komp.)

Opublikowano

sprawdź te 2 grupy a vag'u:

007 [engine] (wskazanie dla silnika)

003 [instruments] (wskazanie na zegary)

Opublikowano

sprawdź te 2 grupy a vag'u:

007 [engine] (wskazanie dla silnika)

003 [instruments] (wskazanie na zegary)

hea u mnie jest w dwóch tak samo czyli 90c. a na blacie pokazuje 110c. kolego z pierwszego posta prawdopodobnie procesor w liczniku....350 naprawa

Opublikowano

Możesz też na klimatroniku sprawdzić. Po włączeniu samochodu, klawisze "obieg zamknięty" i "nawiew w górę", pojawi się "1C". Klawiszami nastawienia temperatury przejdź do kanału 51 (lub dla starszych modeli 49) i zatwierdź wybór klawiszem "obieg zamknięty". Pokaże się temperatura z czujnika temperatury płynu chłodnicy. Zobacz ile pokaże po nagrzaniu. Ja świrlandia to czujnik podwójny do wymiany. Wymieniałem też niedawno, więc jak by co proponuje kupić zestaw:

czujnik temperatury podwójny

oring do tego czujnika

zawleczka (jest z plastiku - warto wymienić)

całość wyniosła mnie coś ok 120PLN. Przy wymianie okazało się, że zawleczka złamana i znowu do ASO. Wymiana to góra pół godziny (zależy jaki silnik).

Opublikowano

Tym grzebaniem na klimatroniku nic nie rozreguluje jakbym cos zknocił, bo vaga nie mam a nakompa narazie nie mam kiedy jechac.Ten czujnik temperatury to do wszystkich silnikow taki sam, ja mam silnik AJM 115PS

Opublikowano

Tym grzebaniem na klimatroniku nic nie rozreguluje jakbym cos zknocił, bo vaga nie mam a nakompa narazie nie mam kiedy jechac.

nic nie rozregulujesz możesz śmiało sprawdzać na klimatroniku

Opublikowano

Klawiszami nastawienia temperatury przejdź do kanału 51 (lub dla starszych modeli 49)

Na odwrót bo 51 to temp nagrzewnicy, a 49 chłodnica

Opublikowano

Witam posprawdzałem na klimatroni ku ,na kanale 49 temperatura skacze tak samo jak na blacie różnica nie wielka podejrzewam ze wskazówka ma drobne opóźnienie. Na kanale 51 temp dochodzi do 90stopni i trzyma +-3 stopnie ale nie buja tak jak na blacie i kanale 49 granice nawet od 60 do 124 stopni z tego co zaobserwowałem. Z tego co piszecie wynika ze czujnik podwójny temperatury gdzie go szukac i czy sam go wymienię, a na vagu elektryk mówił, że są błędy czujnika temp, także chyba od niego zacznę.Pomóżcie z lokalizacja tego czegoś może ktoś zapodałby zdjęcie gdzie to i jak to wygląda był bym wdzięczny.

Opublikowano

Witam posprawdzałem na klimatroni ku ,na kanale 49 temperatura skacze tak samo jak na blacie różnica nie wielka podejrzewam ze wskazówka ma drobne opóźnienie. Na kanale 51 temp dochodzi do 90stopni i trzyma +-3 stopnie ale nie buja tak jak na blacie i kanale 49 granice nawet od 60 do 124 stopni z tego co zaobserwowałem. Z tego co piszecie wynika ze czujnik podwójny temperatury gdzie go szukac i czy sam go wymienię, a na vagu elektryk mówił, że są błędy czujnika temp, także chyba od niego zacznę.Pomóżcie z lokalizacja tego czegoś może ktoś zapodałby zdjęcie gdzie to i jak to wygląda był bym wdzięczny.

No to czujnik podwójny do wymiany :gwizdanie:

Opublikowano

czujnik znajduje się w króćcu z tyłu głowicy, dostęp raczej kiepski, na pewno musisz zdjąć górną osłonę silnika

Opublikowano

Siema no to czujnik podwójny wymieniony 10 min roboty jak juz wystygnie silniczek. Teraz temperatura nie wariuje,ale objawy takie się pojawiły ruszam z zimnego temperaturka dochodzi do 110-112 st i trzyma jakis czas po tym spada na ok 70 st i trzyma do konca jazdy jakies 60 km.Na kanale 51 równo jak w dym po tym jak dojdzie 90st trzyma cały czas, kanał 49 mała roznica ok(+-) 3-10st od temp na blacie. Co o tym sądzicie czyżby termostat? Jakby co to zapowietrtzony napewno nie jest ,grzanie też oki.

Opublikowano

I jak sprawa się zakończyła ?

Ja miałem podobne objawy. Mechanicy stwierdzili, że czujnik do wymiany.

Pierwsze km po wymianie ok ale w pewnym momencie temp skoczyła do 110 stopni C i nie chciała zejść nawet na postoju.

Zgasiłem silnik i po chwili znowu odpaliłem - po kilku sekundach temperatura momentalnie spadła do 90 stopni.

Czy ktoś wie co jest grane ?

Opublikowano

Witam ponownie

HEHE robiłem 2 razy czujnik ,2razy termostat(przez teorie mechaniorów)i troszke działało i dalej d*pa .Po dłuzszym obserwowaniu tej sprawy czyli juz ok roczku stwierdzam ,ze cos z tym wspólnego ma jakies sniedzenie styków a na pewno wilgoć. Latem przez jakies 6 tyg bez dłuższych opadów i wysokiej temperaturze powietrza, zadnych skoków powyzej 90st na klimatroniku i na blacie,gdy tylko troszke popadało dłuzej albo jazda w czasie deszczu odrazu lipa temp na 120 pipi po 5 sek na 90 za chwile znowu 3 sek i juz 120st. Teraz jak jest juz chłodniej to prawie co dziennie sie chrzani ale najgorsze jest to ze klimatronik wariuje jak było ciepło nie chłodziłtylko cos tam dmuchał jak było na blacie 120,a teraz nie grzeje jak se wskoczy na 120 st. sam juz tego nie kumam i troche specjalistow duzo gadaa nic nie robi,a o aso juz nie wspomne same barany tempaki.

PROŚBA

moze ktos juz z tym wygrał walke,bo czujnika i termostatu raczej juz nie bede wymieniał napewno wilgoc to przyczyna w 100%

dodam ze wszystkie kanały spustowe poczyszczone zadnych podstojów wody, woda nigdzie tam nie zalewa czujnika a ni kabli POPROSTU CZARNA MAGIA a denerwuje jak nie wiem.

Opublikowano

Sprawdź w momencie jak wskaźnik "przekłamuje" czy pomaga klepnięcie ręką od góry w deskę z zegarami.

U mnie robi się podobnie jak zrobi się bardziej wilgotno i chłodno. Swoją drogą będę musiał sprawdzić odpływy pod przednią szybą czy wilgoć się tam nie zbiera.

Opublikowano

siemka osax miałes racje klepniecie w deche

lekarstwem na skoki temperatury a swoją droga jakos trzeba tam sie dostac co by luknąc moze jakis kabelek lata ale raxczej jakas woda czy tam pocenie sie bo cos tam w kazdym razie mokro ma na to wpływ.

Opublikowano

Myślę, że wilgoć może mieć na to wpływ.

Ja mam zamiar w najbliższym czasie sprawdzić odpływy w podszybiu bo coś dużo wilgoci mam ostatnio w aucie.

Może tam zbiera mi się woda i ta wilgoć ma wpływ na jakieś styki "na cyferblacie" ... :mysli:

Jak znajdziesz przyczynę w swoim aucie to daj znać

Opublikowano

Styki sie jarają i temp skacze w przyszły weekend mam zamiar zajrzeć co tam moze byc nie teges . Kanały na podszybiu na bank przepchane,ale stała sobie woda stała swego czasu az aku pływało szczególnie po myciu autka , mysle ze to jakies pozostałosci po tym.Jak zobacze na piszę czy cosik się naprawiło.

Opublikowano

Witam :hi:

Mam taki sam problem ze skokami temp na blacie i klimatroniku (kanał 49).

Na Vagu w Engine grupa 007 pokazuje temp w granicach 90 stopni czyli jest ok,

jak wejde w Instruments grupa 003 to temp skacze tak samo jak na klimatroniku i blacie.

Wymieniany miałem czujnik na nowy. Podobno problemem mogą być źle stykające kable.

Czy ktoś znalazł już przyczynę tych wahań temp????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...