Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usunięcie ochrony komponentu w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zacznę od tego że sprawa w moim przypadku tyczy się A6 C6 ( B7 poszła do ludzi ale sentyment do klubu A4 pozostał :wink4:) i chcę w niej wyrezać klimatronik z wersji podstawowej (bez wyświetlaczy) na wersję tzw. de lux przypominającą powiedzmy wyglądem tą z naszych B6 i B7 ale dużo bardziej napasioną bo steruje się nią m.in poprzez system MMI.

Mój problem polega na tym iż w A6 C6 podobnie jak i w A4 B8 (tak słyszałem) panowie inżynierowie z Ingolstadt wymyślili sprytny patent z tzw. ochroną komponentu ( Komponentschutz und Geheimnis ).

Chodzi o to że nie da się założyć niektórych podzespołów elektroń. ( tych droższych :naughty:) z innego auta bo każdy taki element ma w sobie zainstalowany chip z pamięcią w której są zapisane dane z jakiego auta pochodziło (VIN) i po włożeniu do innego po porównaniu VIN-ów jeśli są różne to nie funkuje a w VAG-u zgłasza błąd "ochrona komponentu" albo "główny bezpiecznik podzespołu".

Jak to dokładnie działa? z tego co udało mi się dowiedzieć to każdy z tych elementów ma w sobie system (niestety różne) porównywania VIN auta z VIN-em zapisanym w sobie. Generalnie każdy element można "nauczyć" nowego VINu jedyna metoda nauki jeśli chodzi o A6 C6 polegała na podpięciu auta pod VAS-a w Audi ASO. VAS łączył się kabelkiem telefonicznym z GEKO Ingolstadt, dostawał serię komend do zmiany VIN elementu (elementy programowane w QNX z nieznanym descramblerem) i dopiero wtedy element który sobie zmieniliśmy zaczął działać i można go było adaptować itp tak było do niedawna. No chyba że w GEKO VIN elementu został zidentyfikowany jako VIN z auta które którejś nocy odjechało sprzed domu właściciela (a kierowcą właściciel nie był ... ) - wtedy zamiast działającego "nowego" podzespołu w aucie - mamy w domu Policję z podejrzeniem paserki lub gorzej więc zakup takich części musi być z pewnego miejsca i zawsze z jakimś "papierkiem" tak żeby sobie smrodu nie narobić. Pewnie jest u nas na forum za mało B8 żeby już były rezane ale ostrzegam przed kłopotami z kupowaniem gratków z niewiadomego źródła bo w serwisie mogą nas zadenuncjować :disgust:.

Wcześniej napisałem "do niedawna" - bo słyszałem że podobno od niedawna udało się namierzyć niektóre elementy w poszczególnych podzespołach przechowujące info o VIN tzn. jeśli np. znamy jaka kość (scalak) w danym podzespole przechowuje te dane to podobno wystarczy wylutować z naszego ori. i wlutować w miejsce odpowiednika w nowym i wtedy mamy po problemie z odwiedzaniem ASO. Rozpisałem się ale chciałem aby było jasne o co mi chodzi a dokładnie:

Czy ktoś może wie coś w tym temacie i może dać info na temat tego jak i gdzie szukać tego scalaka w klimatroniku w A6 C6 będę wdzięczny może być na PW żeby nie było że zakładam poradnik dla Robin Hood-ów :hi:

Opublikowano

co ci po scalaku jak vin jest zapisany w crypto.

żeby przekładać "scalaki" to muszą być takie same komponenty z takimi samymi funkcjami.

Wówczas robi się tzw metodą klonowania :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

co ci po scalaku jak vin jest zapisany w crypto.

żeby przekładać "scalaki" to muszą być takie same komponenty z takimi samymi funkcjami.

Wówczas robi się tzw metodą klonowania :)

Ale wiesz to na pewno czy tylko tak się domyślasz bo mnie właśnie poniekąd o to chodzi. Chcę zamienić praktycznie ten sam komponent jeśli chodzi o jego funkcjonowanie w aucie. Słyszałem o tym że różne komponenty (np. liczniki , klimatronik, zmieniarki, wzmacniacze audio, MMI 2G, bordnetz, can-gateway , moduł kessy, sterowniki siedzeń, komputery silnika, sterowniki skrzyń , MMI 3G) mają różne softy (o czym już pisałem) ale jeśli jest to ten sam "typ" (w moim przypadku chodzi o klimatronik) to ta pamięć jest podobno ta sama i trzeba ją wylutować i wlutować do drugiego bo chodzi tylko o to że musi mieć zapisany w sobie VIN naszego auta i to wystarczy i komunikować z kompem w "kanale dla klimatronika" bo problem polega na tym że nikt nie ma sprzętu którym można by przeprogramować VIN nawet serwis tym nie dysponuje tzn. musi się łączyć VAS-em z centralą w Niemczech i dopiero z tamtąd przychodzą odpowiednie komendy dla VAS-a więc bez autoryzacji z Ingolstad nawet serwis nic nie poradzi.

Właśnie po to zakładam ten wątek żeby uzyskać informację czy tak jest na 100% że podmiana pamięci wystarczy tylko chciałem uzyskać info. bez domysłów "chyba tak" "chyba nie" bo na takim etapie to i ja jestem. Liczę że może któryś znas miał już z czymś takim podobnym do czynienia.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wejdź na allegro.

są już magicy co przerabiają te komponenty jako VIRGIN tzn. ,jak włożysz go do auta to sam nauczy się VINu.

Podejrzewam że mają dostęp online do ASO i na lewo przeprowadzają tę procedurę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

witam, jestem b zainteresowany usunięciem CP, tzn co mam wpisać w wyszukiwarce w Allegro zeby znalezc kontakt do kogos kto potrafi to usunać? pozdrawiam

Opublikowano
witam, jestem b zainteresowany usunięciem CP, tzn co mam wpisać w wyszukiwarce w Allegro zeby znalezc kontakt do kogos kto potrafi to usunać? pozdrawiam

A jaki problem sciagnac ja w ASO ? koszt to w zaleznosci jaki sterownik 80-150 PLN

Opublikowano

co ci po scalaku jak vin jest zapisany w crypto.

żeby przekładać "scalaki" to muszą być takie same komponenty z takimi samymi funkcjami.

Wówczas robi się tzw metodą klonowania :)

Właśnie po to zakładam ten wątek żeby uzyskać informację czy tak jest na 100% że podmiana pamięci wystarczy tylko chciałem uzyskać info. bez domysłów "chyba tak" "chyba nie" bo na takim etapie to i ja jestem. Liczę że może któryś znas miał już z czymś takim podobnym do czynienia.

Tak jest niestety, pracuje w firmie automotive, i miałem okazję przy nowej platformie MQB pracować, Dużym problemem była właśnie ochrona komponentu, później w celu ominięcia problemu dostaliśmy gateway, a jako producent komponentu mogliśmy inicjalizować pamięć w której przechowywana była konfiguracja, ale i tak tylko jedna osoba w firmie po podpisaniu umowy poufności dostała kod do zaimplementowania tego.

problemem jest to, że nie tylko VIN jest istotny, gateway wysyła ramki z kodami generowanymi losowo, zabezpieczane komponenty odpowiadają innymi kodami na (generowanymi z VIN numeru seryjnego itp) jeśli te numerki się nie zgadzają, urządzenie (ECU) nie działa wcale, jest ograniczone, lub tylko sygnalizuje błąd ale pozostaje w pełni funkcjonalne. Przykładem jest Airbag w autach, jeśli go przełożysz, i zakodujesz, dalej będzie strzelał, ale będzie się permanentnie lampka świecić. Klimatronik może nie działać wcale, a np ACR (odwracalne pasy bezpieczeństwa) w mercedesach, będą działać tylko 30 razy, po czym przestaną.

Co do rewelacji typu serwis może nasłać policje, to nie wiem, całkiem prawdopodobne, w końcu cała ta zabawa została wymyślona aby ukrócić handel używkami.

A co do samego kasowania to różnie bywa jak wspomniałem VW nie podawał, żadnych możliwości wszystko tajne przez poufne, w ACR dla A8 dostaliśmy dll do programu kasującego ale ona właśnie wystarczała tylko na te 30 aktywaćji, i znów trzeba było kasować...

Opublikowano

A ile w ASO zajmuje im usuniecie tego?

Opublikowano

co ci po scalaku jak vin jest zapisany w crypto.żeby przekładać "scalaki" to muszą być takie same komponenty z takimi samymi funkcjami.Wówczas robi się tzw metodą klonowania :)

Właśnie po to zakładam ten wątek żeby uzyskać informację czy tak jest na 100% że podmiana pamięci wystarczy tylko chciałem uzyskać info. bez domysłów "chyba tak" "chyba nie" bo na takim etapie to i ja jestem. Liczę że może któryś znas miał już z czymś takim podobnym do czynienia.
Tak jest niestety, pracuje w firmie automotive, i miałem okazję przy nowej platformie MQB pracować, Dużym problemem była właśnie ochrona komponentu, później w celu ominięcia problemu dostaliśmy gateway, a jako producent komponentu mogliśmy inicjalizować pamięć w której przechowywana była konfiguracja, ale i tak tylko jedna osoba w firmie po podpisaniu umowy poufności dostała kod do zaimplementowania tego.problemem jest to, że nie tylko VIN jest istotny, gateway wysyła ramki z kodami generowanymi losowo, zabezpieczane komponenty odpowiadają innymi kodami na (generowanymi z VIN numeru seryjnego itp) jeśli te numerki się nie zgadzają, urządzenie (ECU) nie działa wcale, jest ograniczone, lub tylko sygnalizuje błąd ale pozostaje w pełni funkcjonalne. Przykładem jest Airbag w autach, jeśli go przełożysz, i zakodujesz, dalej będzie strzelał, ale będzie się permanentnie lampka świecić. Klimatronik może nie działać wcale, a np ACR (odwracalne pasy bezpieczeństwa) w mercedesach, będą działać tylko 30 razy, po czym przestaną.Co do rewelacji typu serwis może nasłać policje, to nie wiem, całkiem prawdopodobne, w końcu cała ta zabawa została wymyślona aby ukrócić handel używkami.A co do samego kasowania to różnie bywa jak wspomniałem VW nie podawał, żadnych możliwości wszystko tajne przez poufne, w ACR dla A8 dostaliśmy dll do programu kasującego ale ona właśnie wystarczała tylko na te 30 aktywaćji, i znów trzeba było kasować...

Witam, bywasz jeszcze na forum?

Opublikowano

Witam ostatnio w NL pojechałem do warsztatu w którym zajmuja się doposażaniem audi vw i właściciel powiedział mi żeby ściągnąć CP najlepiej jechać do Audi serwisu powiedzieć że mi mrugają kontrolki że coś się dzieje z autem żeby podpieli kompa i nie mówić że coś wymieniałem ?Czy to zadziała samo podpięcie kompa w aso?

Opublikowano

Witam Znalazłem firmę zajmującą Się ściąganiem CP bez online / zdalnie http://tuning-chip.pl/

ktoś już może robił w tej firmie?


 
Opublikowano

A czy ktoś wie jak ASO traktuje auta które miały przyznaną szkodę całkowitą ( w Niemczech ) ? Chodzi mi o to czy nie robi problemów jak przyjeżdża klient takim autem w Polsce i chce zdjąć CP.

Opublikowano

Znajomy miał jakieś urządzenie z rozbitego auta pojechał do Niemiec na ochronę komponentu rzekomo system od razu poinformował policję 

Opublikowano

Jeżeli była taka akcja to część była nie z rozbitego samochodu ale z kradzionego i tak to wygląda faktycznie policja itp.

Opublikowano

Przy szkodzie całkowitej oraz autach testowych czasem w aso zdarza się, że nie można ściągnąć cp, ale jest to okazjonalne. Policja wzywana jest tylko w przypadku, gdy dana rzecz ma vin auta, które faktycznie figuruje jako skradzione.

W Gdańsku moge zdjąć CP jeśli ktos potrzebuje.

 

Opublikowano
W dniu 13.04.2018 o 13:21, shaqal napisał:

Przy szkodzie całkowitej oraz autach testowych czasem w aso zdarza się, że nie można ściągnąć cp, ale jest to okazjonalne. Policja wzywana jest tylko w przypadku, gdy dana rzecz ma vin auta, które faktycznie figuruje jako skradzione.

W Gdańsku moge zdjąć CP jeśli ktos potrzebuje.

 

Jestem w trakcie szukania modułu airbag do swojej b8(2008r) jak znajdę to mogę do Ciebie jakiegoś maila lub numer na priv? Bo chciałbym taka ochronę zdjąć. Pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 13.04.2018 o 13:21, shaqal napisał(a):

Przy szkodzie całkowitej oraz autach testowych czasem w aso zdarza się, że nie można ściągnąć cp, ale jest to okazjonalne. Policja wzywana jest tylko w przypadku, gdy dana rzecz ma vin auta, które faktycznie figuruje jako skradzione.

W Gdańsku moge zdjąć CP jeśli ktos potrzebuje.

 

Hej, wymieniłem sterownik od air baga w a6c6, sterownik jest używany ale o takich samych numerach. Początkowo kontrolka zgasla ale później włączyła się ochrona komponentów i po odpaleniu auta włączyły się wszystkie kontrolki… Dasz radę mi tu pomóc na terenie Gdańska??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...