Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Odma, uszczelka chłodnicy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fotostory nr 3

Wyjmowanie kolektora ssącego - 19.09.2009

Przyszła sobota, dzień wolny tak więc postanowiłem wyjąć cały kolektor ssący aby dostać się do odmy oraz zlikwidować drobny wyciek oleju gdzieś w okolicach filtra oleju. Niestety bez wyciągania całego kolektora ssącego ciężko było nawet zobaczyć skąd to leci.

Pierwsze co trzeba było zrobić to spuścić płyn chłodzący. Jest to konieczne ponieważ przy wyciąganiu kolektora ssącego wraz z przepustnicą będzie trzeba odpiąć kilka węży wodnych.

993fa44c77fc6fdam.jpg

Po spuszczeniu płynu odłączamy wąż idący do zbiornika wyrównawczego a potem odkręcamy trzy śruby trzymające sam zbiornik. Po odpięciu wtyczki czujnika poziomu płynu która znajduje się pod zbiornikiem można odchylić całość na bok, tak aby nam nie zawadzała.

Opis rzeczy które należy odłączyć od samej przepustnicy pomijam, ponieważ jest to w pierwszym moim fotostory. Samej przepustnicy oczywiście nie odkręcamy. Wyjmiemy ją razem z całym kolektorem ssącym. Trzeba jedynie odłączyć od niej wtyczkę, węże wodne i podciśnienia i opaskę łączącą ją z dolotem. Wszystko już wcześniej opisywałem.

Od zaworku zaznaczonego niebieskim kółkiem pomiędzy rurami kolektora idzie wąż który łączy się z rurą dolotu w miejscu zaznaczonym strzałką. Trzeba go tam odpiąć aby wyjęcie kolektora było możliwe. Dojście jest dość ciężkie.

f6c285aeb02c1baem.jpg

Teraz pozostaje już tylko zająć się samym kolektorem ssącym. Należy zdjąć opaski z gumowych łączników przy głowicy, oraz odkręcić dwie śruby na łącznikach które podpierają cały kolektor od spodu. Dojście do nich z kanału jest dość dobre, więc nie powinno być z tym dużych problemów.

Po wyjęciu całego kolektora ssącego mamy teraz super dojście do odmy (czerwona strzałka) i chłodniczy oleju (niebieska strzałka) spod której zlokalizowałem wyciek.

950fdfe15446cf0bm.jpg

Na początek zająłem się odmą. Aby ją wyjąć należy wyciągnąć zabezpieczenie a następnie nieco pociągnąć (tylko ostrożnie) i odmę powinnyśmy mieć na wierzchu. Z tego co czytałem to częstym problemem w tych silnikach jest pękanie tej odmy. Chyba jakaś wada fabryczna. Niestety po wyjęciu i wyczyszczeniu mojej odmy również zauważyłem drobną nieszczelność w miejscu łączenia się jej dwóch kawałków.

0afff4e478bbf270m.jpg

Ponieważ nie miałem możliwości kupna w tym momencie nowej odmy, po za tym z tego co pisali chłopacy z Forum A4 ciężko to dostać a ASO cenie sobie to na 150 zł (za taki kawałek plastikowej rurki :evil: ) postanowiłem na razie ją skleić klejem z pistoletu. Oczyściłem wszystko dobrze. Klej podgrzałem dość mocno aby dobrze przyległ i ostrożnie nałożyłem go dość grubo. Nie wiem czy to wytrzyma, a jeśli wytrzyma to na jak długo, ale na razie będzie musiało wystarczyć. Nieszczelność nie była duża, nie miałem jeszcze żadnych negatywnych tego skutków typu falowanie obrotów, więc póki co tak pozostanie.

18d400592806473am.jpg

Następnie mogłem zająć się tym wyciekiem oleju. Olej leciał mi na o-ringu pomiędzy podstawą filtra oleju a chłodnicą oleju. Aby zdjąć chłodnicę oleju, należy wykręcić filtr oleju, a następie odkręcić śrubę zaznaczoną strzałką (śruba na klucz 26). Wtedy całość ładnie zejdzie.

20a5fadb297cc6cbm.jpg 94bdb9f9326c046am.jpg

Teraz wystarczyło wszystko poskładać i praca skończona. A tak na marginesie, gdybym miał jeszcze kiedyś wyciągać i czyścić przepustnicę na pewno wolałbym wyciągnąć ją z całym kolektorem ssącym, niż ponownie tak się męczyć i cudować żeby wyjąć ją samą. Wbrew pozorom wyjęcie całego kolektora jest czynnością dość prostą i przy sprawnym przebiegu prac jego wyjęcie nie powinno zająć więcej jak godzinę.

Opublikowano

Czy te opaski od kolektora I wezy na przepustnicy da rady zalozyc ponownie. Czy potrzebne sa jakies specjalne klucze?Jak spuscic najprosciej plyn chlodzacy?Bo chcialbym sie za to zabrac bo jak patrzylem za przepustnica pelno oleju :blink:.A dopiero sie ucze :) i nie chcialbym czegos zepsuc z gory wielkie dzieki.

Opublikowano

Czy te opaski od kolektora I wezy na przepustnicy da rady zalozyc ponownie. Czy potrzebne sa jakies specjalne klucze?Jak spuscic najprosciej plyn chlodzacy?Bo chcialbym sie za to zabrac bo jak patrzylem za przepustnica pelno oleju :blink:.A dopiero sie ucze :) i nie chcialbym czegos zepsuc z gory wielkie dzieki.

metalowe opaski na weze-kup nowe,ale jak stare sa w dobrym stanie-to załóż,kup nowe uszczelki,klucze-ja używałem do wyjecia wydechowego -o ile dobrze pamietam 12mm oczkowy-tzw offsetowy,grzechotka z koncówką łamaną-na pewno sie przyda i bedzie łatwiej,płyn najlepiej spuscić na dole chłodnicy masz wąż,odepnij i poczekaj ,az zejdzie wszystko-odkrec korek na zbiorniku...:wink4:
Opublikowano

Jak spuscic najprosciej plyn chlodzacy?Bo chcialbym sie za to zabrac bo jak patrzylem za przepustnica pelno oleju :blink:.A dopiero sie ucze :) i nie chcialbym czegos zepsuc z gory wielkie dzieki

Radzę poczytać też trochę o odpowietrzeniu ukł. chłodzenia - bywają z tym problemy gdy nie robi się tego zgodnie z instrukcją :)

Opublikowano

Co do opasek to być może dałoby radę założyć stare, ale szczerze to odradzam tracenia czasu. Kup nowe skręcane, założysz je w 2 minuty zamiast w 2 godziny.

Kluczy jakiś specjalnych nie trzeba, aczkolwiek jeśli będziesz miał to co wymienił kolega wyżej na pewno będzie łatwiej.

Co do odpowietrzenia układu - płyn wlewałem już kilka razy bo trochę lubię pogrzebać w garażu. O dziwo odpowietrzenie przebiegało bez najmniejszych problemów. W poprzednim Audi 80 faktycznie zdarzały się problemy. Tu jakoś ich uniknąłem.

Bo chcialbym sie za to zabrac bo jak patrzylem za przepustnica pelno oleju

Że trochę oleju jest na przepustnicy to normalne bo przed nią jest wejście odmy, ale nie powinno być go zbyt dużo - chyba że silnik jest już lekko dojechany, ma przedmuchy i rzyga z odmy olejem.

Opublikowano

a ten olej z nad fitra mocno leciał? bo u mnie włąśnie nad filtrem coś szię dzieje, mam wycik, ale sam filtr jest suchy a pod nim nim olej( znaczy sie na filtrem już jest ślad)...[br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 22:11_________________________________________________a moze ktoś inny by pomógł, mile widzana każda opinnia[br]Dopisany: 13 Grudzień 2009, 23:14_________________________________________________up :no:

Opublikowano

Na początku leciało słabo. Generalnie ubytków oleju nie widziałem, ale mokro od leju było. Później leciało już ciut więcej. Więc generalnie nie ma na co czekać. Jeśli już leci to lepiej nie będzie. A za ori uszczelkę zapłaciłem 14 zł.

Opublikowano

Bo akurat w tym miejscu chyba nic innego przeciekać nie może a po nocy już plamka pod samochodem robi się dokuczliwa, wczoraj wlazłem do kanału i się przeraziłem bo slinik w tym miejscu robi się ufajdany i wszystko co jest ponizej niego... mi się wydaje ze to z tamtąd musi lecieć chociaż przyznam ze ręki nie dam za to bo fitr zasłania i mało widać. W tym tygodniu pewnie będę zmieniać olej i filtr dla tego pytam zeby od razu coś pomodzić i z tym...

Opublikowano

Jest jeszcze jedno miejsce gdzie może lecieć. Otóż na uszczelce między blokiem a całą tą podstawą na której zamocowany jest filtr i chłodnica. Ale wtedy będzie leciało raczej jedynie po bloku. Chłodnica oleju powinna być sucha. Niestety tak jak mówisz ciężko coś tam stwierdzić. Najlepiej byłoby zdjąć kolektor ssący. Wtedy będziesz miał ładne dojście do wszystkiego.

Opublikowano

o ty też myslałem, w sobotę będę wynieniać olej to od razu tym się zajmę, a czy jak wykręcę filtr oleju i będę miał dojście od dołu czyli z kanału to dostanę się do tego ringu i tej uszczelki łączącej bez problemu?

Opublikowano

Chłodnicę oleju może ściągniesz. Ale z co do odkręcenia podstawy od bloku to już wątpię. Jest ona przykręcona na śruby imbusowe. Nie mówię że nie jest to nie możliwe bo szczerze to nie wiem. Ale jeśli nawet da się to zrobić bez ściągania kolektora ssącego to będzie to mega trudne. Szczerze to radzę ci ściągać kolektor, mniej z tym zabawy. Pierwszym razem zajmie ci to może z godzinę. Teraz ja robię to już w 20 minut :)

Opublikowano

jak ja nie mam pojęcia zielonego jak ten kolektor odkręcić co odpiąć po olei co z czym sie je;)

[br]Dopisany: 15 Grudzień 2009, 22:17_________________________________________________i u mnie chyba kolektor to nie po tej stronie jest mam silnik 1Z( czy jakoś tam) z tego co pamiętam to jakieś przewody z góry idą i pełno ich jest

Opublikowano

ok dzięki:) :good: myslę ze to ten oring i na tym się skupie:) zaglądnij do działu elektryka tam może mi coś pomożesz a chodzi o centralkę zamka. Pozdro[br]Dopisany: 15 Grudzień 2009, 22:47_________________________________________________Kolego możesz mi jeszcze pwoiedziec czy zżeby zdjąć ta chłodniczkę( ale nie w całości) tylko tak zeby wsunąc ten nowy oring) to trzeba spuszczać płyn chłodniczy tzn. odkręcać przewody idące do chłodniczki?

Opublikowano

Dokładnie ci nie powiem bo sam nie testowałem. Może być ciężko, ale powinno się udać.

Opublikowano

a może ktoś inny takie coś robił. czekam na dobre rady :) [br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 14:14_________________________________________________No i się udało :gwizdanie: więcej było przygotowań chyba niż samej roboty :> przewodów od płynu chłodzącego nie trzeba było odkręcać i łądnie wszystko zeszło, założony new oring i na razie gitara tzn sucho, zobaczymy po paru dniach co będzie

Opublikowano

No to gratuluje. Zagadka czy da się to zrobić bez odkręcania węży rozwiązana :good:

Opublikowano

witam klubowiczow mam takei pytanie ubywa mi plynu z chlodnicy a nigdzie nie moge zlokalizowac wycieku i moje pytanie w zwiazku z tym brzmi Czy z tej odmy to Tobie tez wyciekal plyn z chlodnicy :mysli: dziekuje za odpowiedz

Opublikowano

witam klubowiczow mam takei pytanie ubywa mi plynu z chlodnicy a nigdzie nie moge zlokalizowac wycieku i moje pytanie w zwiazku z tym brzmi Czy z tej odmy to Tobie tez wyciekal plyn z chlodnicy :mysli: dziekuje za odpowiedz

:no: mi płynu nie ubywało, ani nic nie wyciekało, sprawdz dokładnie wszystkie przewody, nagrzewnicę....

Opublikowano

Czy z tej odmy to Tobie tez wyciekal plyn z chlodnicy :mysli: dziekuje za odpowiedz

Odma to inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika z ubytkiem płynu nie ma związku. W celu sprawdzenia szczelności układu chłodzenia do króćca wlewu zbiornika wyrówn. należy podłączyc specjalną ręczną pompkę i wytworzyć nadciśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...