Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie przepustnicy w A4 B5 1.8 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fotostory nr 1

Czyszczenie przepustnicy - 20.06.2009

Jedną z pierwszy rzeczy które robiłem pod maską po kupnie auta (oprócz spraw oczywistych typu wymiana filtrów itp) było czyszczenie przepustnicy. Nie miałem żadnych objawów które wskazywałyby na potrzebę takiego zabiegu, ale chciałem ją wyczyścić dla pewności (niektórzy nazywają to nadgorliwością). Poniżej krótkie fotostory z tego zabiegu.

W ADR przepustnica jest dość mocno "zbunkrowana" i jakoś nie wierze tym którzy piszą że jej wyjęcie i przeczyszczenie zajęło im 1,5h. Mi cała operacja zajęła 4h z tym że nie śpieszyłem się i miałem problemy ze znalezieniem odpowiednich kluczy.

W pierwszej kolejności trzeba niestety spuścić nieco płynu chłodzącego gdyż przepustnica posiada również obieg chłodzący (a właściwie dogrzewający) który będziemy musieli rozpiąć. Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy i przechylamy na bok, tak aby nam nie przeszkadzał.

67eee2ad0e393ebcm.jpg

No i mamy przepustnicę w pełnej krasie. Można teraz po odpinać kilka drobiazgów takich jak linkę gazu i wężyki.

51dfdba14638e198m.jpg

Nieco problemu sprawiło mi odpięcie dwóch węży układu chłodzenia które połączone są z przepustnicą. Strasznie tam mało miejsca więc trzeba się trochę pobawić.

ea133edf9cd54db7m.jpg

W tej fazie można pozdejmować wężyki jakie jeszcze zostały oraz wypiąć złącze od krokowca.

21f4027de8771105m.jpg42a2db2c77741ffcm.jpg

Teraz rzecz najtrudniejsza. Odkręcenie samej przepustnicy. Z dwiema śrubami znajdującymi się na górze nie powinno być problemu. Co innego z dwiema które znajdują się pod nią. Jeśli ktoś nie posiada specjalistycznych kluczy (ja nie miałem) to nieźle się z tym będzie bawił. Dojście jest strasznie. Dobrze że nie mam rąk jak łopaty bo nie wiem jak bym sobie z tym poradził.

e4e14b08c12e0a35m.jpg

Przepustnica po wyjęciu okazała się dość czysta w środku. Nie było jakiegoś większego nalotu, po za odrobiną oleju z odmy. Tak więc albo uchowała się w takim stanie od nowości albo jakiś czas temu była czyszczona (obstawiam 2 opcję). Przepustnica przed i po:

0057a4a46c68684fm.jpg29a8e3eb57dd2eb0m.jpgea8e0122228a3a9fm.jpg

Po zmontowaniu wszystkiego pozostało już tylko zaadaptować przepustnicę. Ja zrobiłem to metodą ręczną, czyli przekręcenie kluczyka, odczekanie 1 minuty, wyłączenie, po czym ponowne włączenie i odpalenie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyszczenie oczywiście przy użyciu standardowych środków. Ja użyłem akurat benzyny ekstrakcyjnej.

Opublikowano

W sobote mam zamiar wyczuścić przepustnicę z racji falujących obrotów. I mam pytanie czy po przeczyszczeniu wystarczy jak ją zaadaptuję ręcznie(tj. włączę zapłon, odczekam minutę itd.)? Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

W sobote mam zamiar wyczuścić przepustnicę z racji falujących obrotów. I mam pytanie czy po przeczyszczeniu wystarczy jak ją zaadaptuję ręcznie(tj. włączę zapłon, odczekam minutę itd.)? Dzięki za odpowiedź.

Nie zawsze to pomaga, najlepiej kablem. Aczkolwiek ja ostatnio znowu wyciągałem całość z racji naprawy odmy i adaptowałem ją ręcznie i wszystko jest ok. Będziesz wyciągał samą przepustnicę czy razem z kolektorem? Jeśli mogę ci doradzić, to chyba prościej jest wyciągnąć ją razem z kolektorem. Moim zdaniem jest o wiele szybciej. Cały kolektor z przepustnicą wyciągam w 30 minut. Z samą przepustnicą musiałem się nieźle nabawić żeby ją wykręcić bo dojście do śrub jest tragiczne.

Opublikowano

Mi to kolega będzie robił. A razem z kolektorem jak się wyciągnie to nie trzeba później nic ustawiać itd.?;) sory ale jestem trochę tępawy w tym sprawach :embarrassed:

Opublikowano

Mi to kolega będzie robił. A razem z kolektorem jak się wyciągnie to nie trzeba później nic ustawiać itd.?;) sory ale jestem trochę tępawy w tym sprawach :embarrassed:

Nic więcej nie trzeba robić. Zamiast odkręcać przepustnicę, wyciągasz cały kolektor. Kolektor od dołu trzymają dwie śruby no i od góry ściągasz opaski i tyle.

Opublikowano

Witam

Zamierzam wyczyścić przepustnice, ostatnim razem widziałem za mam uszkodzoną ta papierową uszczelkę, można ją kupić lub czymś zastąpić. Ktoś mi mówił ze można użyć jakiegoś silikonu uszczelniającego.

Proszę o radę.

Pozdrawiam

Opublikowano

Smarujesz cienko silikonem i będzie ok.

Opublikowano

Ta uszczelka kosztuje 13 zeta nowa. Po kiego się bawić w silikon.

Opublikowano

Wielki ukłon dla Labiela za ten opis. Wczoraj zająłem się składaniem mojego autka (w piątek pościągałem przepustnice i całą resztę oraz wyczyściłem). Musze tu dodać że poza czyszczeniem tych wszystkich podzespołów musiałem jeszcze wymienić odme i węża który ją łączy z wężem między przepływomieżem a przepustnicą. To wszystko do kupy sprawiło że falowanie obrotów w moim aucie to już przeszłość i mam nadzieję że będę miał teraz trochu spokoju. Jedno co mnie w tym wszystki zaskoczyło to cena węża który łączy odmę z tym grubym wężem przepustnicy, bo 60 zeta za 10 cm gumowego węża to lekka przesada...ale czego sie nie robi dla swojego samochodu...:):):)[br]Dopisany: 21 Sierpień 2011, 16:20_________________________________________________Labiel dzięki za to fotostory bo było bardzo pomocne. U mnie okazało sie że oprócz czyszczenia przepustnicy trzeba było jeszcze odme wraz z wężem wymienić bo stara... gdzieś zniknęła - rozsypała się:):););). W/w zabiegi pomogły bardzo skutecznie bo falowania obrotów juz nie ma (a były w zakresie 200-900). Dodam tylko jeszcze że zakupiony w Castoramie komplet kluczy Stahlson-a były niezastąpione w tej pracy i dzięki nim wydobycie przepustnicy było niesamowicie łatwe.

Opublikowano

Jak doma była walnięta to ssał lewe powietrze więc pewnie ogólnie auto źle chodziło. U mnie problemu z odmą już nie ma bo jest wolna :naughty:

Opublikowano

kolego czy to prawda ze trzeba używac miekkiej tkaniny do wycierania ?

Opublikowano

kolego czy to prawda ze trzeba używac miekkiej tkaniny do wycierania ?

Najlepiej.

Opublikowano

e tam ja wziąłem i wyczyściłem wszystko zwykłą szmatą następnie na sucho też jakąś zwykłą szmatą, zostawiłem na noc bo następnego dnia musiałem dokupić jeszcze odmę i węża do niej, następnie poskładałem i jest OK.

Opublikowano

e tam ja wziąłem i wyczyściłem wszystko zwykłą szmatą następnie na sucho też jakąś zwykłą szmatą, zostawiłem na noc bo następnego dnia musiałem dokupić jeszcze odmę i węża do niej, następnie poskładałem i jest OK.

Nie chodzi o to żeby to była jakaś super specjalna szmata. Najlepiej żeby była miękka, bo lepiej będzie chłonąć na przykład rozpuszczalnika i lepiej się nią czyści. Ale jakaś zwykła też może być.

Opublikowano

Wiem wiem, ja tylko żartowałem :). Przecież logiczną rzeczą jest że nie weźmiemy do czyszczenia przepustnicy papieru ściernego...:):):):) :kox:

Opublikowano

Przecież logiczną rzeczą jest że nie weźmiemy do czyszczenia przepustnicy papieru ściernego...

Dla ciebie i mnie to logiczne. Ale uwierz, są osoby które gdybyś im tak doradził to tak by zrobiły.

Odbiegając od tematu. Jakiś czas temu był mały wypadek niedaleko mojej miejscowości. Klientce popsuł się samochód. Zadzwoniła po swoją koleżankę. Obie panie podczepiły linkę do holowania, po czym wsiadły... do pierwszego auta. Co było dalej to chyba nikomu nie trzeba mówić :shocked:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...