Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 1,9 TDI AJM 2000 r Jakie koszty ekspoatacji


gzrybol

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli autko ma naprawdę tyle przejechane, to z tych rzeczy które wymieniłeś nic nie powinno się psuć. Te rzeczy nie należą do awaryjnych szczególnie przy tak niskim przebiegu, no oczywiście zależy jak się użytkowało A4.Jak chcesz być naprawdę pewny to podepnij pod VAG-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Goodspit

Ja kupiłem swój jak miał 180k km przebiegu i jak na razie (odpukać) poza zwykłymi elementami eksploatacyjnymi jak paski płyny nie robiłem nic więcej. Tylko tankowanie i jazda - która z resztą przy 1,9 TDI jest również mało kosztowna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie jakich wydatków moge sie spodziewać przy autku które ma nastukane 160 tys? czy moze sie sypac juz koło dwumasowe i pompowrtski?

wszsytko moze sie sypac .... przebieg nie jest odzwierciedleniem stanu technicznego autka .... porzadna diagnoza powinna wyeliminowac niektóre przyszłe wydatki ale tak naprawde nigdy nie bedziesz pewien na 100 % ...

co do samej eksploatacji to jak kazde 1.9 TDI .... jest stosunkowo tanie w utzrymaniu .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przebieg nic nie mówi - trzeba się przyjrzeć stanowi technicznemu auta. Zwracam uwagę że przy 180 tyś trzeba rozrząd robić a to nie mały wydatek.

Koszty eksploatacji - paliwo trasa w PL ok. 6,4 autbahn szybko 6,8 minimum na trasie PL ok 5,5 na autbahnie ok 5, miasto od 6,8 do 8,2 litra (zależy czy klima czy zima, jakie odcinki do przejechaniaitp itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowia koledzy sprawdz dokladnie autko Vag-iem sprawdz zawieszenie i ogulnie caloksztalt auta.A nóz okaze sie ze nic nie bedzie sie psuc przez długi czas i tego zyczymy :a4fan: A poza tym AJM to bardzo dobre zwawe autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AJM palił tyle ile ktoś wcześniej podał. Uległem czarowi zawirusowania i teraz pali o 1 litr mniej przy normalnej jeździe. Czyli 5,6l/100. Najniższe zużycie miałem 5,12l/100 (autostrada do Włoch). Wgrano mi program 14o kucyków. Wg hamowni wykazało 138. Wszystko jest OK. Zastanawia mnie tylko dlaczego między zmianami muszę dolewać olej do silnika. Poprzedni AFN powyżej 200t km tego nie wymagał. Ten zbliża się do 140 t km. Może ktos ma jakieś doświadczenie w tym zakresie?

dział Newbie najpierw

[pre_pl]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego AJM pije sobie olej normalne moj tez pije teraz zminilem olej na z norma 505.01 i zobacze czy pije.A ile dolewasz na przestrzeni wymian???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pd'ki poprostu pija tak 200ml na 15k km to norma

Moj na castrolu 505.00 pil 1L na 15 tys,teraz mam inny i sie sprawdzi co i jak :a4fan:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co macie do oleju. Dla PD i tak najczęściej olej jest w bańkach 5 litrowych a to wystarcza na te 15 tyś. choć dobrze jest zmienić troszkę wcześniej (np. 12 tyś.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno nabyłem AJM (z Niemiec). Książka do końca, przebieg 230k km. Wymieniłem tylko filtr powietrza(Bosch-24PLN) i śmigam! Normalnie mówię Wam - pszczółka.

A tak nawiasem mówiąc gzrybol, czy norma do AJM to nie 505.01?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Goodspit

Tylko filtr powietrza? A paliwa? Przeciwpyłkowy to już jak chcesz bo to już Twój komfort ale o silnik trzeba dbać. Filtr bosha to żeś też słabo wymyślił, akurat jak o filtry chodzi to ta firma wcale taka dobra nie jest - KNECHT to są porządne filtry a różnica w cenie śmieszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym powiedzieć, że Filtron to badziewie, ale Bosch? Nie podzielam tego zdania. Według mnie to dobry i tani filtr do AJM. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Goodspit

No to niewiele wiesz o filtrach :wink: Pracuję w serwisie samochodowym, co prawda w biurze, ale wiem co mechanicy proszą aby zamawiać. Jeśli chodzi o Audi to właśnie KNECHT jest podstawową firmą jeśli chodzi o filtry. O Filtronie tez za dużo złego nie słyszałem, a dal mnie jest to jego atutem że w Polsce właśnie produkowany! Znak jakości Q i Teraz Polska też świadczą o jakości tych produktów. A BOSH... no cóż, firma działa na tak wielu frontach i produkuje tyle różnych podzespołów że to naturalne że jeden rzeczy są bardzo dobrej jakości a inne mają rywali o znacznie lepszych parametrach i wykonaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...