Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62


Tobi110

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moje Audi to A4 1.9TDI Avant z 05.2003r. Po podpięciu VAGa znalazłem błąd:

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 038 906 019 JQ

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1570

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 63251

Additional Info: WAUZZZ8E............. .......................

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Po przejrzeniu forum stwierdziłem, że trzeba go wymienić na oryginalny :-). U znajomego zamówiłem czujnik temperatury płynu chłodzącego. W celu doboru prawidłowego podałem nr nadwozia. Ściągnął mi to z ASO. Chłopaki z ASO podesłali zielony czujnik z nr katalogowym 059 919 501 A. Po wyjęciu starego okazało się, że czarny czujnik ma nr 078 919 501 C.

Czy w ASO dobrali mi dobry czujnik? Jaki powinien być prawidłowy nr katalogowy tego elementu do mojego samochodu?

Po wymianie czujnika niestety nie mogę nadal ujrzeć na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego wartości 90 st. C. Wskazówka zatrzymuje mi się jakieś 2mm przed wskazaniem 90 :-( .

Błąd wykasowałem wczoraj więc dzisiaj zobaczę czy się już nie pojawia. Coś czuję, że jeszcze czeka mnie wymiana termostatu :-( .

Czy po wymianie tego czujnika trzeba VAGiem robić jakieś nastawy podstawowe (basic settings)?

uff.. trochę dużo tego wyszło ;-)

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO dobrze dobrali, wg ETKI zielony czujnik z nr. 059 919 501 A jest prawidłowy, jest zamiennikiem 078 919 501 C. dziwne ze miałeś go w samochodzie został wycofany w 2000r. :gwizdanie: wymień termostat tez ori . Po wymianie czujnika niczego nie musisz ustawiać VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, uspokoiłeś mnie.

Czy wiesz może jaki nr katalogowy ma termostat w moim roczniku?

Po tym co piszesz o tych ustawieniach podstawowych (że nic się nie ustawia), chyba jego też będę musiał wymienić.

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że ten poniżej z aukcji będzie dobry?

http://www.allegro.pl/item788782230_termostat_oryginalny_vw_audi_skoda_seat_diesel.html

W sklepie powiedzieli mi że będzie kosztował ok 120zł, tu jest za 70 z przesyłką :-)

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO dobrze dobrali, wg ETKI zielony czujnik z nr. 059 919 501 A jest prawidłowy, jest zamiennikiem 078 919 501 C. dziwne ze miałeś go w samochodzie został wycofany w 2000r. :gwizdanie: wymień termostat tez ori . Po wymianie czujnika niczego nie musisz ustawiać VAG-iem.

Czyli który powinien być, ten zielony 059 919 501 A? Bo też mam do wymiany. A jak wymieniam czujnik to termostat też wymienić czy nie koniecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zielony.

Ja ten zamontowałem i jest ok. Nie mam już problemu z wahającymi się obrotami i na VAG'u też już wszystko OK z tym błędem, tzn. brak błędu czujnika :-)

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli to muszę kupić : http://www.allegro.pl/item831566772_czujnik_temepratury_vw_skoda_059919501a_krakow.html

A Termostat też się powinno wymienić czy nie koniecznie?

(mam błąd tylko czujnika) wskazówka pokazuje normalnie 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw wymieniłem czujnik i błąd faktycznie zniknął. Jednak u mnie wskazówka temperatury nie dochodziła juz do 90 st. C tylko pokazywała max 75-80 st.C dlatego ja później wymieniłem termostat i teraz mam jak w mordę strzelił 90 st. C :-)

Co ciekawe ja z oryginalnym termostatem z ASO nr 044 121 113 (120zł) chciałem wymienić uszczelkę pod nim i też zamówiłem w ASO podając nr nadwozia. Dobrali uszczelkę nr 038 121 119 (15zł). Co się okazało? Po zdemontowaniu starego termostatu oryginalna uszczelka kupiona w ASO była za dużej średnicy i musiałem założyć starą. Nie wiem co było tego przyczyną bo na forum i w programie ETKA jest podany ten nr uszczelki i termostatu :-(

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Termostat też się powinno wymienić czy nie koniecznie?

(mam błąd tylko czujnika) wskazówka pokazuje normalnie 90 stopni

Odpowiem w ten sposób : jeżeli Vag wskazał błąd czujnika G62 to nie zawsze powodem tego błędu jest uszkodzenie czujnika, w opisie błędu jest również podane czy mamy do czynienia ze zwarciem do masy czy też przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z potencjałem plus i należy wtedy przed zakupem i wymianą nowego czujnika sprawdzić stan pinów samego czujnika jak również pinów we wtyczce a zwłaszcza najpierw spryskać je spray'em do złącz elektrycznych by wykluczyć brak dobrego styku i przewodności sygnału na styku piny czujnika - wtyczka z wiązki. Dopiero jeśli ten zabieg nie przyniesie rezultatu to wymieniamy czujnik.

Jeśli wskaźnik temperatury w zegarach po rozgrzaniu wskazuje nam ładnie 90*C to nie wymienia się termostatu bo po co skoro jest sprawny.

Termostatu nie wymienia się również od razu jeśli wskazówka na wskaźniku zegarów nie będzie nam osiągać 90*C lub będzie migrować z prawidłowego wskazania (czyli 90*C) na wartości dużo niższe podczas jazdy gdyż wtedy należy najpierw porównać Vagiem wartości temperatur wskazywanych z czujnika G2 ze wskazaniami z G62 i dopiero jeśli okaże się, że wskazówka na wskaźniku wędruje na niższe wartości lub nie osiąga nigdy 90* a wskazania temperatury obydwu czujników nie pokrywają się (zaniżone wskazanie z G2 względem G62) to wtedy mamy info, że uszkodzeniu uległ G2 a nie termostat. Jeśli zaś wskazania obydwu czujników pokrywają się to oznacza, że dopiero wtedy trzeba zabrać się za wymianę termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Taki błąd mam czyli muszę sprawdzić piny. Jest na forum opisane jak dojść do tego czujnika? Bo nie widziałem nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zamieszczałem fotki jego umiejscowienia, znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika pod pompą tantem (czyli od strony kabiny kierowcy) :

http://obrazki.elektroda.net/70_1245620543.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5f9687bf0e38824c.html

a tu wtyczka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a135baaba38e9768.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odgrzeje kotleta co do czujnika. Po wstawieniu logów na forum powiedziano mi, że termostat jest do wymiany. Czy te 'przekłamania' mogą być spowodowane niedziałającym czujnikiem g62? Bo nie wiem czy musze wymienić G62 i termostat czy co...

Jeszcze oprócz tego to czy g62 też powinno sie kupować w ASO? Znalazłem taki na ebayu:

http://cgi.ebay.ie/Audi-Seat-VW-Skoda-Temperature-Sensor-GREEN-GERMAN-OEQ_W0QQitemZ270488137143QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3efa596db7

Co myslicie? Wyda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpiąłem VAGa i tam miałem wyraźnie napisane, że mam błąd czujnika temperatury G62.

Mechanik powiedział, że najpierw wymienimy ten czujnik i jak nadal temperatura nie będzie dochodziła do 90stC to wtedy termostat (bo szkoda przepłacać). Tak zrobiłem i błędu czujnika już nie miałem, a mimo to temperatura nie wchodziła na 90stC. Dlatego później wymieniłem termostat i dopiero wtedy wszystko miałem tak jak trzeba.

Ten czujnik z aukcji z tego co piszą powinien być dobry. Ja jednak zgodnie z poradami na forum :-) zakupiłem oryginalny czujnik i termostat z ASO. Różne opinie są na forum na ten temat ale założysz oryginał i masz spokój na dłuższy czas.

Powodzenia

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, że chyba nie. W opisie jest tylko że może zastąpić oryginał, a nie że jest oryginalny z Audi. Ja na swoim miałem wygrawerowany znaczek Audi. Mnie on kosztował jeśli dobrze pamiętam coś ok 80-100zł

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze, że chyba nie. W opisie jest tylko że może zastąpić oryginał, a nie że jest oryginalny z Audi. Ja na swoim miałem wygrawerowany znaczek Audi. Mnie on kosztował jeśli dobrze pamiętam coś ok 80-100zł

Pozdrawiam

Tomek

Jest w aukcji napisane, że ma również wybite logo VW i nawet kawałek widać :)

Ja zamówiłem z tej aukcji:

http://www.allegro.pl/item868007046_czujnik_temperatury_zielony_vw_skoda_octavia_audi.html

mają również termostat org. jest to firma, która importuje części do Skody od naszych południowych sąsiadów, a że w Skodzie siedzi dużo tych samych gratów to można coś taniej kupić.

A tak swoją drogą to niezły narzut ma audi na te same części. Dzwoniłem do salonu Skody zapytać o cenę termostatu i Pan się pyta czy do VW czy do Skody, mówię, że VW cena 125 pln. ( tak samo jak w serwisie AUDI). Dzwonie następnego dnia ta sama część mówię, że do Skody cena: 95,- . :) dziwne prawda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no a ja posłuchałem speców i kupiłem w ASO za 30 euro heh, termostat też kosztuje 30 euro i wszyscy mówią, że tylko w ASO więc też muszę zamówić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podepne sie pod temat a mianowicie tez mam ten sam problem , wskaznik temperatury przez dluzszy cza po odpaleniu silnika i nawet dluzszej jazdy wskazuje 50st C , czasami podniesie sie do gory zpowrotem opadnie i wkoncu pokazuje 90C , po podpieciu VAGa wyskakuje blad czujnika G2 czyli wiem ze musze go wymienic ale czytajac posty w tym temacie wyczytalem cos takiego:

Odpowiem w ten sposób : jeżeli Vag wskazał błąd czujnika G62 to nie zawsze powodem tego błędu jest uszkodzenie czujnika, w opisie błędu jest również podane czy mamy do czynienia ze zwarciem do masy czy też przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z potencjałem plus i należy wtedy przed zakupem i wymianą nowego czujnika sprawdzić stan pinów samego czujnika jak również pinów we wtyczce a zwłaszcza najpierw spryskać je spray'em do złącz elektrycznych by wykluczyć brak dobrego styku i przewodności sygnału na styku piny czujnika - wtyczka z wiązki. Dopiero jeśli ten zabieg nie przyniesie rezultatu to wymieniamy czujnik.

Jeśli wskaźnik temperatury w zegarach po rozgrzaniu wskazuje nam ładnie 90*C to nie wymienia się termostatu bo po co skoro jest sprawny.

Termostatu nie wymienia się również od razu jeśli wskazówka na wskaźniku zegarów nie będzie nam osiągać 90*C lub będzie migrować z prawidłowego wskazania (czyli 90*C) na wartości dużo niższe podczas jazdy gdyż wtedy należy najpierw porównać Vagiem wartości temperatur wskazywanych z czujnika G2 ze wskazaniami z G62 i dopiero jeśli okaże się, że wskazówka na wskaźniku wędruje na niższe wartości lub nie osiąga nigdy 90* a wskazania temperatury obydwu czujników nie pokrywają się (zaniżone wskazanie z G2 względem G62) to wtedy mamy info, że uszkodzeniu uległ G2 a nie termostat. Jeśli zaś wskazania obydwu czujników pokrywają się to oznacza, że dopiero wtedy trzeba zabrać się za wymianę termostatu.

Moje pytanie to , ktory czujnik jest odpowiedzialny za bledne wskazania i musze wymienic tylko czujnik G2 czy obydwa? a moze to jedno i to samo a ja zle temacik zrozumialem.

Wspomne tylko ze termostat wymienialem jakies 4-5 miesiecy temu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...