Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Co dobrego i złego można powiedzieć o tym motorze


kamil2803

Rekomendowane odpowiedzi

mój najwiecej mi spalił 9 litrów w miescie na krótkich dystansach na nie rozgrzanym silniku :disgust:

średnio to 7.5 litra w miescie

trasa to bajka :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie są objawy jeśli sie tego nie zrobi??

Hmm,silnik zaczyna klepać robi się za duży luz miedzy dźwignia pompo-wtryskiwacza a pompowtryskiem.Nastepnie wybija sie sruba regulacyjna pompowtryskiwacza i powstają takie kwiatki:

7c07abbe894f2425.jpg

Aby tego uniknąć,stosuje się nowszy typ śruby regulacyjnej i nowy typ popychacza.

Sruba 14zl /ASO popychacz 50zl ASO lub zestaw uszczelek z popychaczem za okolo 30zl.

Mógłby ktoś rozwinąć ten temat ?

Jakie są konkretne objawy, głośne klepanie jak w starym dieslu/metaliczny stukot ?

Przy jakim przebiegu może pojawić się luz ?

Jaki jest koszt wymiany np. w ASO ?

Jak można sprawdzić ewentualny luz ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent nie przewiduje regulacji szczeliny trzpienia pompowtryskiwaczy, ponieważ w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie ulega ona większej zmianie.

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

ponieważ wielu mechaników składa silnik, pomijając regulacje luzu trzpienia PD i pozostawia to zupełnemu przypadkowi, lub też regulując luz na oko, czy też dokrecając połączenia gwintowane na oko (wymagany jak zawsze, klucz dynamometryczny).[br]Dopisany: 30 Październik 2009, 08:40_________________________________________________problemy te moga dotyczyc kazdego silinka z pompowtryskiwaczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

jest to mało prawdopodobne aby samo z siebie się rozregulowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy pojawiają się po demontażu pompowtryskiwaczy, a więc po ich wymianie, głowicy, wałka rozrzadu popychaczy itd.

Czyli jeśli ani głowica ani pompowtryskiwacze nie były od nowości demontowane to problem nie powinien wystąpić ?

tak, samo sie nie rozreguluje, natomiast zuzycie jest nieznaczace.

niestety nigdy nie masz gwarancji czy nie byly prowadzone prace ktore wymagaly pozniej regulacji szczeliny :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...