Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 1,9TDI 98r.] Problemy z przegrzewaniem silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj koleś wracał z weekendu A6 1,9TDI 98r. Wcześniej odebrał auto po wymianie płynów oleju płynu chłodniczego i w tamtą stronę oko 250km coś zaczęło sie dziać ale dopiero wracając powstały poważne problemy auto zaczęło się grzać na 120stC i zapalała sie czerwona kontrolka. Na odległośc nie wiedziałem co jest grane ale na trasie poradziłem by odpowietrzyli auto i potrwało to trochę czasu ale się udalo. jadąc dalej auto znowu za jakiś czas się zagrzało, dodatkowo ubywało płynu chłodniczego i dolewali początkowo płyn potem wodę. Jakoś dojechali po kawałku by nie przegrzać auta ale nie wiadomo czy już tego nie zrobili.

Może macie pomysł jakie były przyczyny ubytku płynu, zapowietrzanie się oraz zagrzanie auta. Jeśli mechanik przed wyjazdem nie spiedzielił coś od strony mechanicznej to może jakiś wentylator się nie włączał. Czekam na sugestie?

Opublikowano

moze nie był odpowietrzony,moze wlali za mało płynu ,moze cos z termostatem ..... a moze zupełnie cos innego ...

czym predzej zaciagnal bym furke do tych mechanikow ... :wink:

Opublikowano

Nie no jest umówiony na dzisiaj, ale zanim tam się pojawi sprawdzę na VAGu czy nie ma jakiś błędów może coś pokaże. Inaczej jak to w 90% przypadków bywa winny mechanik.Ale co dziwne ubywało im płynu i zapowietrzał się.

Opublikowano

jeżeli nie zostawiali po sobie kałuży to nie widzę inaczej jak:

mechanior wlał za mało płynu, zakręcił korek i w drogę

ciśnienie ( powietrze ) wydmuchało przez zawór bezp. i płyn opadł

w układzie było za mało płynu, to nic dziwnego że się grzał

pompa dostała w d... :evil:

mechanikowi należy się :bicz:

opisz co wykoncypowali po wizycie u mechanika :a4fan:

Opublikowano

A ja bym się nie zdziwił , jeżeli się okaże że poszla uszczelka pod głowicą lub jest pęknięta głowica . A nie wierzę w to że mechanik nie odpowietrzył układu lub wlał za mało płynu.Częstą przyczyną wydmuchania uszczelki jest gaszenie silnika zaraz po dłuższej jeździe.

Lepiej chwilę zaczekać aż się unormuje temperatura silnika a kto ma diesla to napewno wie że turbo musi spaść z obrotów.

Opublikowano

Chyba wlał mało płynu i może być że ten ubytek płynu jest spowodowany awarią głowicy albo uszczelki. A ciekawe czy zbiorniczek z płynem jest tłusty ???

Opublikowano

Dziś będę wiedział wiecej.

Ale wczoraj podpieliśmy VAGa bez odpalania bo nawet w wyrównawczym nie było śladu płynu a na zbiorniczku zrdzawe zacieki. Dodatkowo odrazu zapaliła się czerwona kontrolka i sygnał dzwiękowy. Raczej mało prawdopodobne by termostat się nie otwierał (zaciął) i nie puszczał na chłodnice poczym auto sie zagrzało - no ale co z płynem bo wycieków brak. Podobnie z wentylatorami pewnie chodziły ale dalej kwestia co z płynem - możliwe by tyle go odparowało i częściowo wypluło?

Wczoraj dowiedziałem się jeszcze innej kwestii otóż przed usterką był problem z klimą tzn. ustawiona na 23st.C chłodziła jak by była na LO. Paski nie były zerwane.

Jakie moga byc objawy jak pójdzie pompa wody?[br]Dopisany: 15 Maj 2007, 10:14 _________________________________________________ROZWIĄZANIE PROBLEMU:

Otóż przyczyna okazała taka że zepsuta pompa wody.

Opublikowano

Może tak być , że w aucie już jest po uszczelce pod głowicą , może zbieg okoliczności , a może fuszera mechaniora który robił wymiane płynu. Jak jest ciepły silnik i wykipi ci płyn przez korek to nawet jak cały zbiornik wypchni w momencie odparuje i niema wielkiego śladu. Ja tak miałem w A6 też na trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...