Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Świece żarowe nie działają?


zllew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie. Wyczytałem na forum, że świece żarowe powinny się włączyć przy temperaturze poniżej 5 stopni. Od kilku dni są niższe temp, dziś nawet było -2 a moje świece tylko mrugną na około pół sekundy. Dodam, że VAG nic nie wykazuje. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam Sławek

p.s. czy temperatura silnika na wskaźniku powinna wynosić równo 90 stopni? Bo u mnie jest tak poniżej 80...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 2.5 TDI AFB świece grzeją tak jak mówisz poniżej 5 stopni, skoro było -2 i się nie załączają to może jest jakiś czujnik temperatury walnięty?? :mysli:

Ja bym na to stawiał aczkolwiek nie jestem tego pewien

Silnik po odpaleniu chodzi równo jak zawsze czy troszkę inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przy niższych temp trochę się zakrztusi ale zapala.

Więc gdy świece są niesprawne to kontrolka szybko gaśnie? Czy przekaźnik dalej nimi steruje choć one same nie działają.

czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko po odpaleniu chodzi normalnie...

czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie

Skoro nie zależy od tego to czemu od razu gaśnie?

Przypominam, że VAG nic nie pokazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko po odpaleniu chodzi normalnie...

czas świecenia kontrolki nie zależy od tego czy świece są sprawne czy nie, sprawdź świece, jeśli jakaś jest przepalona wymieniasz wszystkie

Skoro nie zależy od tego to czemu od razu gaśnie?

Przypominam, że VAG nic nie pokazał.

pisałem że VAGiem nie sprawdzisz czy świece są sprawne :cool1:

cytuję kolegę Sztomel

napiszę tylko tyle, że kontrolka świec żarowych nie ma żadnego związku z tym czy świece żarowe grzeją czy nie i czy poprawnie działa ich przekaźnik;

kontrolka jest tylko i wyłącznie wizualnym potwierdzeniem samodiagnostyki sterownika silnika oraz sygnalizacją zapisanego trwałego błędu przez sterownik,

zapalając się a następnie gasnąc (podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce) sygnalizuje nam, że sterownik silnika ma zasilanie, jak nawet nie mignie a wykluczymy uszkodzoną diodę kontrolki lub jej połączenie to silnika nie uruchomimy, czas świecenia tej kontrolki zależy tylko i wyłącznie od tego jaką wartość temperatury płynu chłodzącego podał sterownikowi czujnik G62 - im jest ona niższa tym sterownik dłużej podtrzymuje świecenie tej kontrolki sygnalizując kierowcy (po jej zgaśnięciu) kiedy można uruchomić silnik z prawidłowo podgrzanymi świecami (sterownik tylko przyjmuje, że wszystkie świece są sprawne gdyż tych akurat nie jest w stanie zdiagnozować - brak czujnika temperatury elektrod świec wink4), kolejną i ostatnią rolą kontrolki jest sygnalizowanie kierującemu poprzez jej zapalanie podczas jazdy, że sterownik silnika zapisał trwały błąd krytyczny wymagający w miarę szybkiego jego odczytania np. vagiem i usunięcia przyczyny powstania usterki - tu najczęściej jej migotanie na zegarach może oznaczać uszkodzenie włącznika świateł "stop", które można sprawdzić bez stosowania vaga oraz inne, mające wpływ na prawidłową pracę silnika a wymagające już ich odczytania vagiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega bardzo dobrze to opisał. Czas świecenia kontrolki nie ma nic wspólnego z czasem grzania świec. Jak chcesz się upewnić, czy masz sprawne świece to sprawdź je, najlepiej wykręcając każdą po kolei i podłączając na krótko pod aku, oraz zobacz czy pojawia się napięcie na świecach przy niskich temperaturach.

Ogólnie jak nie masz problemów z rozruchem to nie masz się czym przejmować :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz sprawdzic czy jest podawane napiecie na swiece ale musisz miec miernik uniwersalny albo zaroweczke 12V. zdejmij fajke ze swiecy, jeden kabelek miernika (zaroweczki) do akumulatora do (-) lub obojetnie gdzie do masy a drugi do fajki. Druga osoba wlacza zaplon - jezeli pojawi sie napiecie ( (+) podawany na fajke) tzn ze uklad dziala prawidlowo. Jeżeli napiecia nie bedzie to jest problem. Zrob to najlepiej jutro z rana. Sprawdzisz z ten sposob tylko jedna fajke ale na 99,9% jezeli jedna fajka jest sprawa to i pozostale rowniez :hi:[br]Dopisany: 31 Październik 2009, 10:51_________________________________________________aha no i oczywiscie do testu jest potrzebna temperatura < 5*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz sprawdzic czy jest podawane napiecie na swiece ale musisz miec miernik uniwersalny albo zaroweczke 12V. zdejmij fajke ze swiecy, jeden kabelek miernika (zaroweczki) do akumulatora do (-) lub obojetnie gdzie do masy a drugi do fajki. Druga osoba wlacza zaplon - jezeli pojawi sie napiecie ( (+) podawany na fajke) tzn ze uklad dziala prawidlowo. Jeżeli napiecia nie bedzie to jest problem. Zrob to najlepiej jutro z rana. Sprawdzisz z ten sposob tylko jedna fajke ale na 99,9% jezeli jedna fajka jest sprawa to i pozostale rowniez :hi:[br]Dopisany: 31 Październik 2009, 10:51_________________________________________________aha no i oczywiscie do testu jest potrzebna temperatura < 5*

ewentualnie można wypiąć wtyczkę od czujnika temperatury G62, wtedy podawane jest napięcie na świece bez względu na temperaturę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała zmiana co do świec. Dzisiaj troszkę mrozem przywaliło i świece zapaliły mi się na jakieś 3 sekundy. Nie za krótko?

A co do termostatu i czujnika to wydaje mi się, że gdyby czujnik był walnięty to Vag by pokazywał inną temperaturę niż odczyt czujnika... Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kręci i kręci i nic. Na laptopie pokazało dwa błędy od świec że uszkodzone także przekaźnik walnięty i jakiś błąd inst. elektrycznej. Gościo mówił że jak świece wymienie to wszystkie te błędy znikną, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kręci i kręci i nic. Na laptopie pokazało dwa błędy od świec że uszkodzone także przekaźnik walnięty i jakiś błąd inst. elektrycznej. Gościo mówił że jak świece wymienie to wszystkie te błędy znikną, czy to prawda?

najpierw sprawdź zasilanie na świecach czy jest, wypnij G62 wtedy można sprawdzisz nawet jak temperatura silnika jest powyżej 5 st (napięcie przez ok 20 sek.), jeżeli nie będzie sprawdź bezpiecznik (czy nie jest przepalony a następnie czy jest zasilanie 12V) i przekaźnik nr 8 (czy jest główne zasilanie, a następnie czy jest zasilanie sygnału sterującego od komputera). A świec nie ma co wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...