Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Paliwożerność


alwo76

Rekomendowane odpowiedzi

Problem "paliwożerności" rozwiazany :radocha:.Niewielkie pękniecie na kolektorze wydechowym okazało się przyczyną nadmiernego zapotrzebowania na paliwo. Wymieniłem go pare dni temu i od tego czasu uparcie nabijam kilometrów.Wynik nie jest już dwucyfrowy. Trasa srednio do 7l/100km miasto do 9,5l/100km przy normalnej eksploatacji. Pęknięcie wydawało się nie grozne,a jednak. Ciekawe tylko jak długo się będę cieszyć "nowym" używanym kolektorem. Przynajmniej wiem juz gdzie szukać przyczyny w razie czego. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pelnych wynikow z analizatora nie pamietam, ale HC na wolnych mial <10 a przy 3 tys obrotow okolo 35. Jutro moze podjade gdzies zeby mi obejrzeli gdzies wydech bo juz mam dosc takiego spalania, bo nie wydole finansowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje ADP pali od 8 do 13 , średnia wynosi zawsze 10l/100km, ale są sytuacje ze w miescie 15l jest osiągane....

ja bym sprawdził wszytko po koleii stan kabli, świec, cewki zapłonowej, a także cały dolot (szczelość) i wydech.... po koleii :wallbash:

a co do pękniętego kolektora wydechowego to jak go sprawdzić jeśli nie widać pęknięć? wodą polewać to chyba nie dobry pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także posiadam silnik ADP, w prawdzie mam go od sierpnia ale przez ten czas trochę go poznałem. Jeśli chodzi o spalanie to mi wzrosło podczas mrozów (było przez 4 dni od -10 do - 20) i to znacznie. Ogólnie nie zgodzę się że to kiepski silnik. Tak na prawdę jak każdy potrzebuje trochę wkładu aby jeździć. Od kupna wymieniłem wszystkie filtry, rozrząd,pompa wody, termostat, olej (zmiana z jakiegoś castrola 15W40 na Mobil Super S 10W40) płyn chłodzący, świece (były pojedyncze motorcrafta są potrójne NGK) kopułka, palec i kable zapłonowe (wszystko było jeszcze oryginalne takie jak wyszło z fabryki, kable wymienione na ngk). Co prawda w pewnym momencie myślałem że utopiłem pieniądze w ten samochód i że jest jakiś felerny ( wywalało płyn chłodzący, rosłą temperatura, szarpał przy przyspieszaniu, dużo palił. W pewnym momencie myślałem że brał olej, jednak po zmianie nie bierze) Po tych wymianach, z silnikiem nie mam najmniejszego problemu, spalanie fakt wzrosło podczas niskich temperatur, ale to normalne, każde auto tak ma. Ogólnie jest to mój drugi samochód (wcześniej opel ) i jestem z niego bardzo zadowolony, więc na prawdę nie wiem co wszyscy chcą od tego ADP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przepływke może nie wiem jest tam przepustnica czy nie katalizator czy nie zabity rodzaj paliwa teraz jest zima a4 jest ciężkie jak ADR pali teraz10/11 to 1.6 ile weźmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jak sprawdzic czy katalizator nie jest zapchany ? Co myslicie nt wyciecia go i wstawienia tlumika przelotowego. Za sprawnym katem swiadczy to, ze analiza spalin jest ponoc wzorowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprowadziłem ok. 3 tyg temu z niemiec A4 z silnikiem 1.6i. 101PS . Samochód od samego wyjazdu z salonu był zalewany PB98, na trasie Hamburg- Gdańsk (770km) gdy go sprowadzałem spalił mi paliwa łącznie za 60e, czyli wychodzi ok. 7.5l/100km przy średniej prędkości 140km/h w tym jeszcze prawie 450 km polskimi drogami. Po mieście w jezdzie codziennej nie spala wiecej niż 10l. Moje zdanie jest takie, że jeżeli auto było zadbane od samego początku i właściwie użytkowane, to nie powinno kosmicznie palić. Co prawda jednostka 1.6 jest za małym silnikiem do takiego nadwozia, ale cóż ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprowadziłem ok. 3 tyg temu z niemiec A4 z silnikiem 1.6i. 101PS . Samochód od samego wyjazdu z salonu był zalewany PB98, na trasie Hamburg- Gdańsk (770km) gdy go sprowadzałem spalił mi paliwa łącznie za 60e, czyli wychodzi ok. 7.5l/100km przy średniej prędkości 140km/h w tym jeszcze prawie 450 km polskimi drogami. Po mieście w jezdzie codziennej nie spala wiecej niż 10l. Moje zdanie jest takie, że jeżeli auto było zadbane od samego początku i właściwie użytkowane, to nie powinno kosmicznie palić. Co prawda jednostka 1.6 jest za małym silnikiem do takiego nadwozia, ale cóż ; )

Chcesz powiedziec ze ta trase przejechales w 5h 30 min? Srednia predkosc 140km/h w trasie 1.6? Miejscami jechales 140km/h to rozumiem ale nie srednio 140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką prędkość utrzymywałem na niemieckiej autostradzie, w Polsce było różnie. Drogę przebyłem w 8,5 godz.

Ogólnie samochodzik serwisowany do końca, przebieg 146 000 km. Chodzi jak marzenie, narazie niema z nim żadnych problemów ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w to ze 1.6 w trasie spali poniżej 7 jestem w stanie uwierzyć ale w to ze na mieście spali poniżej 10l...to słabo..... chyba ze ktos rozumie jazde po miescie odpalenia rano i dojazd do pracy 10km i tyle...to tak...miasto to jest jazda w krokach bez przerwy światła podjazdy.... itd.... moje jedno 1.6 pali po miescie 12-13l , mialem wczesniej inne auta i paliły zawsze wiecej niż 10l, a nawet jedno z nich ważące 700kg i mocy 100KM (Citroen AX Gti) tez po miescie brał powyzej 10l, a w trasie jak muszka lekka po 5-6l, wiec w to ze w tasie pali 1.6 mało jestem w stanie uwierzyć (ale nie na podkarpaciu :-) ) ale w miescie sorry nie ma szans chyba ze ktoś cyka po 1400obr/min....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie licznika spalania nie mam, ale naprawdę, za 50 zł zrobiłem przed świętami 120 km jeżdząc po Gdańsku, zakupy itp. . ; )

To tak mniej więcej wyszlo ze ok 10l/100km.

a takie orientacyjne jest mocno... ja jak chciałem ocenić spalanie to tankowałem do pełna jazda ..... i potem po powrocie z trasy o tej samej porze na tą samą stacje ... i tak 3 razy w ciągu miesiąca ... i wyszły mi średnie bo tak to na oko to mi pali moze 10 moze 14 :-) po miescie przy odcinkach po 2km na zimnym w zimie:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wycialem katalizator. Efektow brak. Ostatnie pomiary to : trasa 10 miasto okolo 14/100. Pozostaje tylko serwis albo gielda......od kilku dni mam pojawil sie problem: wystepuje odczuwalnie na 2ce i 3 ce. Np ruszam, wbijam 2ke, dodaje gazu i czuje lekkie szarpniecia. To samo na 3ce- dzieje sie to tylko po zmianie biegu i dodaniu gazu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wycialem katalizator. Efektow brak. Ostatnie pomiary to : trasa 10 miasto okolo 14/100. Pozostaje tylko serwis albo gielda......od kilku dni mam pojawil sie problem: wystepuje odczuwalnie na 2ce i 3 ce. Np ruszam, wbijam 2ke, dodaje gazu i czuje lekkie szarpniecia. To samo na 3ce- dzieje sie to tylko po zmianie biegu i dodaniu gazu....

mam tak samo, czuje szarpniecia przy zmianie biegow, najbardziej na 2 i 3.. wymienilem kable, swiece, filtry, aparat zaplonowy i caly czas to samo.. na trasie autko ostatnio spalilo 6.9L ( torun - gdansk i spowrotem ) a w miescie 12-13L ! ;/

Zaluje ze od razu nie kupilem 1.8, albo nawet 1.8T, w wiekszosci jezdze po miescie, a frajda z jazdy i spalanie na poziomie litra wiecej... dla mnie 1.6 przy a4 to porazka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podlaczylem lapka i ku zdziwieniu znalazlem blad, pospisywalem wyniki dla wolnych i dla 3 tys obr, wyniki wklepie pozniej:

bład

00282 throttle position activator (v60), 4410 short circuit intermittend

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tyle pala,w lecie 12-13 w zimie 15.

nigdy.! mój bierze max 10 przy krótkich trasach w lato przy klimie to 8-9.

zgodze sie z faktem iż motor nietrafiony konstruktora na drzewo i powiesić ale żeby 15l spalał to przesada.

moim zdanie to problem z przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tyle pala,w lecie 12-13 w zimie 15.

nigdy.! mój bierze max 10 przy krótkich trasach w lato przy klimie to 8-9.

zgodze sie z faktem iż motor nietrafiony konstruktora na drzewo i powiesić ale żeby 15l spalał to przesada.

moim zdanie to problem z przepustnicą.

czujnik wody, termostat, sonda, przepływka

do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czunik wody = temp 90stopni (wszystko z vag z 001 engine)

termostat nowy i trzyma 90stopni, szybko sie nagrzewa silnik

sonda chodzi szybko w zakresie 02-09

przeplywka, chyba oki (na wolnych mass air 108mg/str, mass flow 2,84 g/s przy 3 tys obrotow 76 mg/str), czyli przynajmniej wolne ksiazkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...