Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Grzenie świec żarowych po zgaśnięciu lampki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy u was wszyskich w AJM jest tak ze swiece grzeja pomimo zgasniecia lampki? Dopiero pozniej słychac przełaczenie sie przekaźnika.

Czy to normalne? Bo jesli tak to naprawde idiotycznie ktos to wymyslił, w 1Z było normalnie:) Moze da sie to naprawic? Moze mam coś uszkodzone...?!

Opublikowano

U mnie w AFN jest podobnie tzn*lampka grzania świec gaśnie od razu po odpaleniu,a dopiero po około 2 min. słychać jak strzela przekaźnik.

Opublikowano

Jest to zupełnie normalny objaw zapisany w mapach sterownika silnika, grzanie silnika dzieli się na dwa etapy :

1. podgrzewanie - jeśli kluczyk przekręcimy w pozycję zapłon a temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej +5*C, ECU wysterowuje masą przekaźnik świec żarowych a ten podaje napięcie na świece rozgrzewając je, równocześnie zapala się kontrolka podgrzewania świec żarowych. Po upływie czasu podgrzewania kontrolka gaśnie sygnalizując kierowcy, że może już uruchomić silnik.

2. dogrzewanie - po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany, niezależnie od tego, czy wcześniej był podgrzewany.

Zmniejsza to hałas spalania, stabilizuje pracę silnika i (info dla ekologów :wink4:) zmniejsza emisję węglowodorów. Etap dogrzewania trwa maksymalnie (zależnie od oprogramowania sterownika) 2 do 4 minut lub jest wcześniej przerywany gdy silnik przed upływem tego czasu przekroczy 2500 RPM, u mnie dogrzewanie trwa również 2 minuty i również słychać kliknięcie przekaźnika 103. Niektórzy mogą zapytać : no dobrze ale w takim razie dlaczego przy sprawdzaniu miernikiem napięcie na świece jest podawane tylko przez 1-3 sekundy po przekręceniu kluczyka a potem jest brak napięcia ? Odpowiedź jest prosta, zakończyła się faza podgrzewania ale nie nastąpiła faza dogrzewania bo nie uruchomiliśmy silnika w tym czasie :wink4:

Myślę, że każdy połapał się w tym opisie a dla wątpiących proponuję podpiąć się miernikiem w układ pomiędzy przekaźnik świec żarowych a świece żarowe i sprawdzić od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce i uruchomienia silnika jak długo wskazuje miernik napięcie podawane na świece.

Opublikowano

Sztomel :good: :good:

Opublikowano

Wiedza Sztomela: Zawsze RESPEKT:)

Mnie chodzilo raczej o cos innego, tylko poźniej nastepny post zmienił kierunek tematu.

W sumie nawet nie wiedizałem ze jest takie cos jak dogrzewanie i nie słysząłem juz zadnego przekaźnika po starcie silnika.

Chodzi mi o to, ze zapalam silnik na mrozie np. -5st i gdy przekrece kluczyk kontrolka swiec zapala sie i za chwilke gaśnie, jednak swiece dalej grzeją i po kilku sekundach słysze przekaźnik, wtedy zapalam i start jest duzo lepszy niz gdybym zapalił zaraz po zgasnieciu kontrolki (co jest znakiem ze swiece grzeja dalej a kontrolka nie symbolizuje zakonczenia grzania)

"Po upływie czasu podgrzewania kontrolka gaśnie sygnalizując kierowcy, że może już uruchomić silnik"

Własnie tak nie jest, kontrolka gaśnie a swiece grzeja dalej az do "pyknięcia" przekaźnika.

Wydaje mi sie ze kiedys czytałem na ten temat na forum ze w AJM tak sie działo. Dla mnie to dziwne i glupie, moze poprostu cos jest uszkodzone...

Opublikowano

Kolego Mk-MateuszAutor tak poprostu w AJM jest.

Ja w swoim mam dokładnie to samo. Przy temp ponizej 5 stC przekręcam kluczyk zapala sie kontrolka od świec żarowych po chwili gaśnie ale puszczenie przekaźnika słychać jeszcze później " kontrolka gaśnie 5-10s i dopiero słychać koniec grzania."

Po odpaleniu tez automatycznie załącza sie dogrzewanie "tak jak fachowiec wyżej napisał :)"

po jakiejś minucie słychać jak przekaźnik puszcza. Musisz sie wsłuchać.

Wiec wydaje mi sie ze tak to poprostu jest w AJM więc nie szukaj w tym błędu.

Opublikowano

czyli takie strzelanie przekaźnika po odpaleniu po chwili to normalne? u mnie pyka przekaźnik tak jak by kilka razy chwilę po odpaleniu poniżej 5~C

Opublikowano

normalne zjawisko, u mnie jest to samo

poszukajcie sobie innych problemów :evil::decayed:

Opublikowano

ja nie miałem tego za problem tylko myślałem zawsze co to jest u diabła :decayed:

Opublikowano

Ja w Golfie II mam tak samo... gaśnie kontrolka a po chwili jest pyk i robię start :>

Opublikowano

Ecu gasi kontrolkę, gdy uzna, że można juz odpalić auto, świeczki natomiast grzeją dalej.

Opublikowano

Ecu gasi kontrolkę, gdy uzna, że można juz odpalić auto, świeczki natomiast grzeją dalej.

rozwijając temat dalej, czy w golfie z '91 było jakieś ECU??

Opublikowano

Ecu gasi kontrolkę, gdy uzna, że można juz odpalić auto, świeczki natomiast grzeją dalej.

rozwijając temat dalej, czy w golfie z '91 było jakieś ECU??

a masz TDI ?? Jeśli tak to ECU musi być, jeśli masz jakiegoś 1Y-ka to bez kompa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...