Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Kąt synchronizacji


ic3ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie.

Otóż mam koledzy problem z moim AJM. Otóż przyszły mrozy i autko zaczeło cieżko odpalać.

Zaczołem szukać dziury w wszystkim i znalazłem kilka rzeczy.

Po pierwsze uwalone 3 swiece żarowe z 4 "oczywiście już wymienione na nowe BERU szt.4"

Wymieniłem także filtr paliwa, powietrza.

I problem nie ustał otóż przy 0 st na dworze auto bardzo ciężko zapala, musze nim krecic i krecic i dopiero po chwili zapali z czego te 5 s początkowego zapalenia słychać jak nierówno pracuje, potem juz wszystko OKI.

Doszukałem sie także błedu w grupie 000. otóż kat wtrysku ma wartość 110, co jest bardzo zła wartością bo powinna byc wartość w granicy 49-59.

Jak zmienić koledzy kąt wtrysku w PD

Dodam ze nastawa synchronizacji kata w Engine 08-04 "synchro angle" jest rewelacyjna bo wacha sie w 0.6

Znalazłem jeszcze że w tym samym miejscu 08-04 "Special start of injekcjon" 2 rubryka , ze pokazuje mi tam wartość 39,4 BTDC A powinno być 1BTDC - 2ATDC.

Czy ktoś może mi wyjaśnić te nastawy co one znaczą

Dołanczam koledzy rysuneczek jak to wyglada.

dJmti.jpg

Oraz grupa 000:

169il0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie mylę to regulacja kątu wtrysku jest na wałku rozrządu.

mylisz sie :cool1: w silnikach PD nie ma mozliwosci regulacji kata wtrysku. wazny jest kat synchronizacji czyli ustawienie walka rozrzadu do walu korbowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie mylę to regulacja kątu wtrysku jest na wałku rozrządu.

mylisz sie :cool1: w silnikach PD nie ma mozliwosci regulacji kata wtrysku. wazny jest kat synchronizacji czyli ustawienie walka rozrzadu do walu korbowego

|

OK, a w polu nr 2, w grupie 000 co VAG pokazuje (kolega na fotkach ma wartość 110)? kąt wtrysku czy kąt synchronizacji??

Już znalazłem odpowiedź. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za tak długa nieobecnośc ale wysypał mi sie komp.

Dzieki koledzy za tak liczne odp.

sprawdź też obwód zasilający świece żarowe, tzn przekaźnik i bezpiecznik, być może nowe świece nie dostają napięcia

A więc obwód swiec żarowych jest na 1000% sprawny.

A wiec za to wielkie dzięki :)

Ale teraz po przeanalizowaniu tych wartości nasuwaja sie nastepne pytania.

Oczywiście synchro wałek-wał wacha sie do 0.6

-> GR. 000 - Kat początkowy wtrysku 110 "niewielka róznica ale zawsze "

Musashi - naprawde nie ma możliwości przestawienia tego konta na poprawny

- Kąt początku wtrysku rzeczywisty , jak widać na załączonym obrazku u mnie przed odpaleniem jest wartosc 39 co jest bardzo wielka roznica bo powinno być w granicy 1, po odpaleniu ta wartosć też sie nie zmienia.

Jak przestawić ta wartość i za co jest ona odpowiedzialna.

Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno.

do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

A może masz po prostu słaby akumulator, wtedy będzie słabo kręcił, zobacz ewentualnie podładuj, w dieslu aku musi być mocny bo nie dogrzeje Ci świec a nie szukasz dziury w ustawieniach.

Aku jest w 100% sprawne kreci jak złoto.

Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno.

do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury G62

Czujnik jest sprawdzony, wskazania na zimnym i ciepłym silniku sa rowne z obydwóch czujników.

Wiec wychodzi że jest sprawny.

A auto i tak odpala ciężko na zimnym silniku.

Chciałem sie jeszcze panowie zapytać czy w AJM jes pompa paliwa w baku ???

Jesli jest to czy powinna ona zacząć sie i pracować chwile w momęcie przekręcenia stacyjki aż zapalą sie kontrolki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wypoewiedziom mądrzejszych ode mnie ustawiłem kat synchronizacji na 0. Faktycznie to pływa wokół zera. Silnik ucichł i to jest jedyna rzecz którą zauważyłem. O przepraszam, zauważyłem również, że poczatkowy kąt wtrysku (odczyt VAG grupa 4 pozycja 2) jest 0,61. Wg danych zdobytych w necie powinno być 1-2. Co z tym zrobić? Czy może tak ma być? Rzeczywisty kąt wtrysku zczytany w grupie 0 jest 129 czyli dokładnie w środku zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a odpowiedzcie mi czy jak przekrecicie stacyjke tak aż zapalą sie kontrolki, to słyszycie jak pompa pompuje paliwo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...