Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARJ] Ściąga w lewo podczas hamowania.


daavidoff

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Od około 3 tygodni boryam sie z takim problemem, otóż podczas hamowania auto ściąga mi w lewą strone. Jeśli jest to delikatne hamowanie ściąga słabiej, jeśli gwałtowne ściąga bardziej. Podczas jazdy auto jedzie prosto. Jakiś miesiąc temu wymieniłem opony z letnich na zimowe. Opony nowe 205/55/16, na letnich jeździłem 225/45/17. I po wymianie zauważyłem że podczas hamowania ciągnie mnie w lewo. Pomyślałem ze to opony i wróciłem do letnich na których przed wymianą nie było czuć zadnego ściągania. Okazało się ze na letnich też teraz ściąga przy hamowaniu. Na wiosne wymieniany miałem komplet hamuclów tarcze + klocki, wiec pojechałem do serwisu na gwarancji żeby mi to sprawdzili, pomyślałem ze moze któreś koło słabiej hamuje i dlatego to ściąganie występuje...przeczyścili mi wszystko, wymienili płyn hamulcowy a ściąganie nie zniknęło. Mowią że moze geometria albo pompa ABS-u ale sami nie wiedzą. Geometrie miałem robioną poźną wiosną, po dziurach nie jezdziłem wiec raczej sie nie rozregulowała. Poza tym na letnich oponach wcześniej nie ściągało. Dodam tylko że opony letnie też nowe, kupione wiosną. Sam nie wiem co mam zrobić: czy ustawiać tą geometrie jeszcze raz?? bo jeśli nie pomoże to 200zł w plecy, czy to może coś z hamulcami ( choć serwis twierdzi ze wszytsko jest ok ). Czy może problem tkwi w czymś innym?? Prosze o jakieś sugestie bo juz nie wiem co mam robić i co sprawdzać. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź ciśnienie we wszystkich oponach.

2. Sprawdź czy równo łapią wszystkie zaciski (możesz podjechać na stację obsługi, myślę ,że za jakieś 20-30zł Ci to sprawdzą)

3. Geometrię sprawdź na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw geometrie jeszcze raz :) wystarczy mała dziura lub wjazd na krawężnik

Jak by z geometią było coś nie tak , to ściągał by także przy jeździe bez użycia hamulca :naughty:

Sprawdź zawieszenia (przód i tył)

pod kątem wszelkiej maści luzów , jeżeli kontrola skuteczności hamulców na rolkach nic nie wykaże.

Jeżeli na rolkach będą różnice w skuteczności hamulców między stronami to szukaj przyczyny w zestawach tarcza-klocki-zacisk tam gdzie słabiej hamuje. :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie wymieniałem na nowe kompletne firmy LEMFORDER latem. Wiec nie jest możliwe żeby już były luzy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź ciśnienie we wszystkich oponach.

2. Sprawdź czy równo łapią wszystkie zaciski (możesz podjechać na stację obsługi, myślę ,że za jakieś 20-30zł Ci to sprawdzą)

3. Geometrię sprawdź na końcu.

dokładnie ciśnienie jest ważne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź ciśnienie we wszystkich oponach.

2. Sprawdź czy równo łapią wszystkie zaciski (możesz podjechać na stację obsługi, myślę ,że za jakieś 20-30zł Ci to sprawdzą)

3. Geometrię sprawdź na końcu.

Jak kolega pisze ...

Sprawdz te zaciski.

Przydało by się zmienić płyn hamulcowy i odpowietrzyc układ.

Jęsli to nie pomoże to o ile przednie zawieszenie wyeliminowałas sprawdz drążki kierownicze jak i końcówki drażków choć to powinno już się objawiać i bez hamowania.

Może nie o tyle sprawdzić geometrię bo nie sądze by było coś przestawione (auto odrazu żle by się prowadziło) ale zbieżność by się przydało - generalnie kosztuje to 60-80zł przy ustawianiu, sprawdzenie jak dobrze trafisz można by nawet gratis, ostatecznie parę złoty zapłacisz. Nie trzymanie zbierzności może byc wynikiem m.in: uszkodzenia końcówki drążka kierowniczego, drążka kierowniczego, zużycie lożyska (luz), wybiecie piasty łożyska, czy też kiepskiej jakości wahacze które minimalnie nie trzymają geometri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, nie znam sie na tyle ale czym objawia się luzy w drążkach kierowniczych?? bo końcówki drążków wymieniane były wraz z zawieszeniem?? Ogólnie to układ kierowniczy mam taki delikatnie gumowy...tzn tak mi sie wydaje ze kiedyś był bardziej precyzyjny. Czego to moze być objaw??? zużytyk drążków kierowniczych czy moze to też wina amortyzatorów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki nie są metal na metal jak w starszych autach ale elementem pośrednim jest zawulkanizowana guma stąd ważne jest by "luzować" naprężenia na skręcie kół przy ustawianiu zbieżności - zabieg konieczny w przypadku wymiany końcówek mam nadzieje że ustawiałeś - jak tak jedź na reklamacyjne sprawdzenie bedzie gratis.

Luzy na drążkach i końcówkach drążka objawiają się stukami lub/i ściąganiem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat ponieważ sprawdziłem juz chyba wszystko co mogłem i nadal problem występuje.

Zgodnie z zaleceniami sprawdziłem hamulce: klocki, tarcze, zaciski, płyn hamulcowy, luzy w zawieszeniu (brak z racji tego ze wymieniałem w lipcu), oraz ustawiłem geometrie.

Auto zachowuje sie tak samo...ściąga podczas hamowania w lewo.

Czy to może być wina opon zimowych??? kupiłem nowy komplet opon Nokian z opony.com i tak sie zastanawiam że może to od tych opon auto zachowuje sie w taki sposób??? Czy to jest możliwe???

Może ktoś jeszcze ma jakis pomysł co może być przyczyną??[br]Dopisany: 01 Grudzień 2009, 14:45_________________________________________________A i ciśnienie w oponach również sprawdzone i kontrolowane na bieżąco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mam kierunkowe wiec moge przełożyć jedynie tył z przodem co też uczyniłem. Niestety to nic nie pomogło :mysli: sam już nie wiem co jeszcze można sprawdzić żeby dojść do przyczyny tego ściągania :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na zaciski! :mysli:

Spróbuj odpowietrzyć zaciski może masz zapowietrzone?

sprawdz jeszcze prawy zacisk czy nie jest rozerwana guma na tłoczku i może dostał sie syf i troche sie zaciera przez co siła hamowania jest slabsza

i może ściągać w lewo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...juz nie mam siły.

Sprawdziłem ostatnio zaciski i stan klocków i wszystko niby działa bez zarzutu. Opony zamienione lewe z prawymi, wszystko przeczyszczone, płyn wymieniony a auto jak ściągało tak ściąga. Nie zawsze bo czasami hamuje prosto ale w wiekszości przypadków ściąga w lewą strone. Juz mi ręce opadły i w akcie desperacji nauczyłem się z tym jeździć ale tak sie nie da bo to ściąganie jest bardzo odczuwalne.

Czy ma ktoś z waś albo zna jakiś dobry zakład który ogarnia konpleksowo hamlulce w wawie albo okolicach??? tylko nie taki co postuka w zaciski i powie ze wszystko powinno działać ok :) Dajcie znac bo wykończe się nerwowo :) Może macie jakieś miejsca w których serwisujecie swoje niunie. zaprzyjaźnionych mechaników albo zakłady?? dajcie jakis kontakt bo byłem u trzech i nic nie stwierdzili.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...