Jump to content

[B6 AYM] Problemy z odpaleniem


kazimierzm
 Share

Recommended Posts

nieststy nie mormalne ,pompa jest ok ? nie mruga ci w czasie jazdy kontorlka od swiec? sprawdz świece, :vaglogi:

Link to comment
Share on other sites

Witam mam praktycznie ten sam silnik i ten sam problem. Mianowicie po regeneracji pompy tzn tylko samego sterownik odpala jak twój. Byłem u mechanika i stwierdził ze leja wtryski i pompa jest do regeneracji nmechanicznie lub mozna ja jeszcze ustawic. Zobacz czy przy zapalaniu nie ma supre klebów dymu z wydechu i czy nie klekocza ci wtryski jak jest zimny. Podejrzewam ze do ustaiwenia bedzie poczatek kata wtrysku oraz dawka.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... moim zdaniem akumulator masz już kiepski. Słychać, że wolniej kręci oraz Ci się kontrolki zapalają od esp i abs podczas kręcenia rozrusznikiem, co sygnalizuje właśnie za niskie napięcie w sterownikach. Po podpięciu do vaga zapewne będą błędy 'supply voltage too low'. Do sprawdzenia aku jak i ładowanie. Statyczny log grupy 018 pokazałby napięcie na pracującym silniku.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie

Odpaliłem auto 2 razy od ostatniego postu i za każdym razem od razu zapalił (nie wiem czy to ma coś wspólnego ze dłużej przytrzymałem na świecach bądź załączyłem świece 2x).

Sprawdzałem akumlator - normalnie jest 12volt, przy załączonym silniku 14volt.

co o tym sądzicie ? samo się naprawiło czy zawsze trzeba 2 razy na świece dawać ?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie trzeba grzać świec dwa razy, bo one i tak grzeją poniżej 5*C

OGO4J.gif

Link to comment
Share on other sites

No to świece nie grzały, czy je przekręciłeś 2 czy 5 razy.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... moim zdaniem akumulator masz już kiepski. Słychać, że wolniej kręci oraz Ci się kontrolki zapalają od esp i abs podczas kręcenia rozrusznikiem, co sygnalizuje właśnie za niskie napięcie w sterownikach. Po podpięciu do vaga zapewne będą błędy 'supply voltage too low'. Do sprawdzenia aku jak i ładowanie. Statyczny log grupy 018 pokazałby napięcie na pracującym silniku.

Moim zdaniem kolega dobrze mówi i to będzie zbyt słaby akumulator

Sprawdzałem akumlator - normalnie jest 12volt, przy załączonym silniku 14volt.

No dobrze sprawdzałeś pewnie na nieodpalonym silniku (mowisz 12V) albo już po odpaleniu (14 V) ale czy sprawdzałeś jakie jest napięcie w momęcie kręcenia rozrusznika, może wtedy już spadać nawet do 9 volt a to oznacza zbyt niską sprawność AQ i będą takie cyrki (mówie tu o pojawianiu się kontrolek ESP i ABS )

Link to comment
Share on other sites

Ja bym nie bagatelizował tego co napisałem. Miałem dokładnie to samo, kiedy załatwiłem akumulator poprzez błędne podłączenie RNS-E. Sterownik pompy VP44 jest bardzo wrażliwy na spadki napięcia i może się w pewnym momencie okazać, że go trafi i już w ogóle nie odpalisz.

Oprócz samego akumulatora, problem może być również tak prozaiczny jak brudne klemy. Czyszczenie nie trwa długo, więc możesz od tego zacząć.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem kąt wtrysku ale mogę sie mylić, kolega proton2 ma rację czyszczenie klem nie zajmie Ci dużo czasu, a może sporo pomóc. Mój AVF odpalał tak przy -23 stopniach.

Daj znać jak coś zdziałasz. Sprawdź aku. bo słyszałem tak jakby wolno też kręcił.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam taką prośbę żeby ktoś z podobnym silnikiem wrzucił filmik z poprawnym odpaleniem z tej samej pozycji???

Link to comment
Share on other sites

Witam ja ma taki sam silnik jak kolaga AYM i powiem tak u mnie odpala zdecydowanie lepiej niema znaczenia jaka jest temp. +15,- 5 pali tak samo. Czyli od kopa. Dodam tylko że w maju wymieniłem aku na nowy a w listopadzie wszystkie świece bo były spalone. Mi tak ciężko właśnie palił jak miałem te świece spalone. Ale odczuwalne to było dopiero przy temp. ok +4. Po wymianie świec problem znikł. Zrób tak jak koledzy radzą sprawdź akumulator, możesz również zajrzeć do świec bo jak przyjdą większe mrozy to już nie odpalisz. Pozdrawiam i powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Milem ten sam problem, okazalo sie ze kont wtrysku jest lekko przestawiony. Po korekcji wszystko wrocilo do normy czyli pali od kopa.

Link to comment
Share on other sites

Nie powinno spadać poniżej 10 - 11 V a u Ciebie ile jest ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie z tego co dzisiaj zaobserwowałem to chyba akumlator jest kiepski

Przychodze dzisiaj sprawdzam 11,7 V, odpalam 2-3sek, podczas odpalania spada do 9,5V

gdy już go troszke podładuje gasze silnik ma 12.5V i spada w duł, odpalam, pali odrazu przy odpalaniu 10.5

sprawa rozwiązana

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...