Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nie działający FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem dziś A4 b5 AHU i w wyposażeniu ma FIS tzn. w liście kodów w bagażniku nie ma ani słowa na ten temat ale licznik ma 6 zegarów i duży wyświetlacz LCD na środku oraz manetkę z przyciskami do sterowania FISem. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka nic się nie zapala na tym wyświetlaczu i jedyne co mi miga to service INSP na wyświetlaczu kilometrów (z tego co czytałem to oznacza to wycieczkę na przegląd i można to wyłączyć). Martwi mnie ten FIS :( Co się mogło stać, że się nie świeci ? Wciskałem i puszczałem a także trzymałęm ten przycisk na dole manetki (chyba to jest RESET) ale nic nie reagowało, podobnie klikanie sobie strzałeczkami też bez rezultatów :( Dodam, że mam tzw. mała navi bo przy ręcznym mam jej sterowanie a w bagażniku skrzyneczkę na CD i do tego 2 płyty. Gość powiedział, że jak kupie oryginalne radio to zadziała mi navi i komputer ale jakoś nie bardzo mi się to widzi. Paaany ratujcie bo chce żeby moje maleństwo pokazywało mi co ją boli i czy cieplutko na dworze ;(

Czy może to być kwestia braku oryginalnego radia, takie auto kupiłem ?

Pozdrawiam.

Milczar

Opublikowano

Fotę samochodu czy licznika ? Samochodu niestety nie mam bo było już zbyt ciemno na robienie zdjęć nawet z zewnętrzną lampą a foto licznika przed chwilą zrobiłem.

img6510a.jpg

img6503a.jpg

img6509a.jpg

Myślałem, że może po prostu podświetlenie padło ale wygląda na to, że nic się tam nie świeci chociaż podziałkę LCD na 2 części widać.

Opublikowano

U mnie jak na krotko nacisne reset to wylacza fisa. Ale pewnie to probowales. Moze jak podepniesz pod kompa to jakies bledy beda. Ja bym sprawdzil jeszcze kostki licznika czy wszystko laczy.

Opublikowano

Wciśnij i przytrzymaj guzik od zegara (ten po lewej stronie, wtedy fis przeprowadzi "auto-test").

Jeżeli nic się nie pojawi, to problem z elektroniką w zegarach.

Na drugim zdjęciu widać, jakby jedną linię. Pokręć też lewym pokrętłem w prawą stronę. Może masz podświetlanie zmniejszone i dlatego nie widać.

Opublikowano

Ta linia która widać to tylko przegroda pod wyświetlaczem oddzielająca czerwone podświetlanie od pomarańczowego, poprawienie wtyczek raczej nic nie da ponieważ fis niema oddzielnego zasilania (nie działał by cały licznik) ale możesz wyjąc zegary o zobaczyć czy nikt tam przypadkiem nie grzebał, no ale w pierwszej kolejności sprawdź opcje które koledzy wyżej podpowiedzieli (reset tylko naciśnij nie przytrzymuj)

Opublikowano

Niestety żadna z metod nie dała rezultatu :( Licznik też wygląda na nieodkręcany bo śrubki nie mają nawet 1min zarysowanej farby a nie mam niestety takiego torxa w tej chwili żeby samemu odkręcić licznik. Wygląda na to, że będzie trzeba szukać licznika i robić podmianę. Przełożyć mogę bez problemów sam tylko nie trzeba potem nic programować itp. ? Jeśli trzeba to czy elektryk to ogarnie ?

Opublikowano

Masz rocznik 98 czyli immo w zegarach i musisz znać PIN immo wtedy wystarczy sam VAG ale pozostaje przebieg do ustawienia, jeżeli masz dostęp do vag tacho to nie będzie problemu (ale też nie ze wszytkimi licznikami się łąćzy)można zczytać pin, ustawić przebieg albo zgrać cały wsad licznika.

Ale znim zdecydujesz się wymieniać licznik zdiagnozuj dokładnie usterkę bo może się okazać że to pierdoła choćby na przykład niedziałające podświetlanie lub fis jest wyłaczony resetem a nastąpiła przerwa w połaczeniu manetka licznik lub mikrostyk w manetce nie łaczy i po prostu nieda się włączyć wyświetlacza.

Opublikowano

Vagiem zrob test zegarow i tam jest test wyswietlacza

Dziś dotarła paczka z VAGiem więc od razu ogarnąłem błędy. VAG nie pokazał żadnego błędu w teście zegarów zarówno gdy zrobiłem Auto-Scan jak i konkretny test zegarów. Jedyne 3 błędy jakie wywaliło są od immo, centralnego i alarmu ale zapewne nie ma to nic związanego z FISem. Wygląda na to, że pozostaje kupno nowego licznika i poszukiwania jakiegoś magika który mi to ogarnie, no chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły co może się dziać.

Opublikowano

Podczas testu wyśiwietlacz od FISa powinien cały zapalić się na czerwono.

Czy u ciebie była taka reakcja?

Opublikowano

Podczas testu wyśiwietlacz od FISa powinien cały zapalić się na czerwono.

Czy u ciebie była taka reakcja?

Hmmm nie zaobserwowałem takowej sytuacji. Wyświetlacz nawet nie mrugnął a co dopiero mówić o zaświeceniu ;/ Z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby było coś nie tak z FISem to powinien jakiś błąd wywalić albo chociaż mieć problem z połączeniem a mi wywala "nie odnaleziono błędów".

Opublikowano

A moze masz uszkodzony wyświtlacz i dlatego nie działa, a tego Vag nie pokaże. Moze byc jeszcze taka opcja ze nie jest podpieta wtyczka od FIS-a

Opublikowano

Z odłączoną wtyczką Fis i tak by działał, spróbuj spojrzeć na wyświetlacz pod różnym kątem może działa ale niema podświetlania, przydało by sie rozebrać zegary i przynajmniej wzrokowo ocenić czy wszytko wporządku.

Opublikowano

Z odłączoną wtyczką Fis i tak by działał, spróbuj spojrzeć na wyświetlacz pod różnym kątem może działa ale niema podświetlania, przydało by sie rozebrać zegary i przynajmniej wzrokowo ocenić czy wszytko wporządku.

Oglądałem go dokładnie wczoraj w ciągu dnia ze wszystkich możliwych stron i nic się nie wyświetla. Zegary również nie były ruszane co widać zarówno po plombach jak i śrubkach w idealnym stanie. Nie widać też by coś było uszkodzone mechanicznie (nadpalone, ukruszone itp.). Wygląda na to, że pozostaje jedynie wymiana zegarów :/

Opublikowano

Witam,

Kiedyś też miałem ten sam problem i rozwiązania były dwa.

1. Wymienić zegary ze sprawnym wyświetlaczem ( małe szanse że dostaniesz używany gdzie wszystkie piksele będą ok , a jeżeli tak to nie wiadomo jak długo).

2. Wymienić wyświetlacz koszt ok 300,- ( ja tak zrobiłem i mam wszytko oki )

Cena mogła ulec zmianie gdyż robiłem to na wiosnę.

Tak uprzedzając pytanie nie ma możliwości naprawy tego wyświetlacza i taśmy łączącej :no:.

Opublikowano

Po co odrazu wymieniać zegary możliwe że masz całkowicie sprawny wyświetlacz bo gdyby on był uszkodzony lub taśma to działało by podświetlanie, trzeba by rozebrać zegary zdjąc tarcze i przyjrzeć się dokładnie elektronice może coś z układem zasilania jest nie tak, no ale trzeba co nieco wiedzieć o elektronice ewentualnie oddaj to komuś niech chociaż zerknie. A problem nie wyświetlanych pikseli da się naprawić tylko trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt :good:

Opublikowano

Nie opowiadaj głupot że da się naprawić uszkodzone piksele w wyświetlaczu. Wałkowałem temat ze trzy miesiące i odwiedziłem nie jednego elektronika. Opinia była jedna wymienić wyświetlacz który jest zespolony z taśmą. A tak nawiasem daj mi namiary na magika który naprawi uszkodzony wyświetlacz.

Opublikowano

da sie naprawić zanikające linie, przez "naprawę" 8/10 się udaje i wytrzymuje nawet i 2 lata, lub poprzez wymianę taśmy(tu nie jestem pewny ale coś wymieniał:-) , ale blaknącego wyświetlacza się nie da naprawić, moża tylko opóźniać jego całkowite zdechnięcie.... lub wymienić na nowy FIS ale nie z chińczyka.... wszystkie opcje robimy podbno :-) moj znajomy elekt. zajmujący się wyświetlaczami w tel kom. po poogladaniu kilku liczników i próbie.... stwierdził ze się podejmuje i ze jest wstanie udzielić 12m gwarancji... póki co biore dla niego kilka liczników gratisowo do naprawy bo też chce mieć pewność ze mu to idzie dobrze żebym potem mogł polecać ludziom....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...