Jump to content

[B5 AHU] Nie działający FIS


Milczar
 Share

Recommended Posts

Witam.

Kupiłem dziś A4 b5 AHU i w wyposażeniu ma FIS tzn. w liście kodów w bagażniku nie ma ani słowa na ten temat ale licznik ma 6 zegarów i duży wyświetlacz LCD na środku oraz manetkę z przyciskami do sterowania FISem. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka nic się nie zapala na tym wyświetlaczu i jedyne co mi miga to service INSP na wyświetlaczu kilometrów (z tego co czytałem to oznacza to wycieczkę na przegląd i można to wyłączyć). Martwi mnie ten FIS :( Co się mogło stać, że się nie świeci ? Wciskałem i puszczałem a także trzymałęm ten przycisk na dole manetki (chyba to jest RESET) ale nic nie reagowało, podobnie klikanie sobie strzałeczkami też bez rezultatów :( Dodam, że mam tzw. mała navi bo przy ręcznym mam jej sterowanie a w bagażniku skrzyneczkę na CD i do tego 2 płyty. Gość powiedział, że jak kupie oryginalne radio to zadziała mi navi i komputer ale jakoś nie bardzo mi się to widzi. Paaany ratujcie bo chce żeby moje maleństwo pokazywało mi co ją boli i czy cieplutko na dworze ;(

Czy może to być kwestia braku oryginalnego radia, takie auto kupiłem ?

Pozdrawiam.

Milczar

Link to comment
Share on other sites

Fotę samochodu czy licznika ? Samochodu niestety nie mam bo było już zbyt ciemno na robienie zdjęć nawet z zewnętrzną lampą a foto licznika przed chwilą zrobiłem.

img6510a.jpg

img6503a.jpg

img6509a.jpg

Myślałem, że może po prostu podświetlenie padło ale wygląda na to, że nic się tam nie świeci chociaż podziałkę LCD na 2 części widać.

Link to comment
Share on other sites

Wciśnij i przytrzymaj guzik od zegara (ten po lewej stronie, wtedy fis przeprowadzi "auto-test").

Jeżeli nic się nie pojawi, to problem z elektroniką w zegarach.

Na drugim zdjęciu widać, jakby jedną linię. Pokręć też lewym pokrętłem w prawą stronę. Może masz podświetlanie zmniejszone i dlatego nie widać.

Link to comment
Share on other sites

Ta linia która widać to tylko przegroda pod wyświetlaczem oddzielająca czerwone podświetlanie od pomarańczowego, poprawienie wtyczek raczej nic nie da ponieważ fis niema oddzielnego zasilania (nie działał by cały licznik) ale możesz wyjąc zegary o zobaczyć czy nikt tam przypadkiem nie grzebał, no ale w pierwszej kolejności sprawdź opcje które koledzy wyżej podpowiedzieli (reset tylko naciśnij nie przytrzymuj)

Link to comment
Share on other sites

Niestety żadna z metod nie dała rezultatu :( Licznik też wygląda na nieodkręcany bo śrubki nie mają nawet 1min zarysowanej farby a nie mam niestety takiego torxa w tej chwili żeby samemu odkręcić licznik. Wygląda na to, że będzie trzeba szukać licznika i robić podmianę. Przełożyć mogę bez problemów sam tylko nie trzeba potem nic programować itp. ? Jeśli trzeba to czy elektryk to ogarnie ?

Link to comment
Share on other sites

Masz rocznik 98 czyli immo w zegarach i musisz znać PIN immo wtedy wystarczy sam VAG ale pozostaje przebieg do ustawienia, jeżeli masz dostęp do vag tacho to nie będzie problemu (ale też nie ze wszytkimi licznikami się łąćzy)można zczytać pin, ustawić przebieg albo zgrać cały wsad licznika.

Ale znim zdecydujesz się wymieniać licznik zdiagnozuj dokładnie usterkę bo może się okazać że to pierdoła choćby na przykład niedziałające podświetlanie lub fis jest wyłaczony resetem a nastąpiła przerwa w połaczeniu manetka licznik lub mikrostyk w manetce nie łaczy i po prostu nieda się włączyć wyświetlacza.

Link to comment
Share on other sites

Vagiem zrob test zegarow i tam jest test wyswietlacza

Dziś dotarła paczka z VAGiem więc od razu ogarnąłem błędy. VAG nie pokazał żadnego błędu w teście zegarów zarówno gdy zrobiłem Auto-Scan jak i konkretny test zegarów. Jedyne 3 błędy jakie wywaliło są od immo, centralnego i alarmu ale zapewne nie ma to nic związanego z FISem. Wygląda na to, że pozostaje kupno nowego licznika i poszukiwania jakiegoś magika który mi to ogarnie, no chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły co może się dziać.

Link to comment
Share on other sites

Podczas testu wyśiwietlacz od FISa powinien cały zapalić się na czerwono.

Czy u ciebie była taka reakcja?

Link to comment
Share on other sites

Podczas testu wyśiwietlacz od FISa powinien cały zapalić się na czerwono.

Czy u ciebie była taka reakcja?

Hmmm nie zaobserwowałem takowej sytuacji. Wyświetlacz nawet nie mrugnął a co dopiero mówić o zaświeceniu ;/ Z drugiej strony wydaje mi się, że gdyby było coś nie tak z FISem to powinien jakiś błąd wywalić albo chociaż mieć problem z połączeniem a mi wywala "nie odnaleziono błędów".

Link to comment
Share on other sites

Z odłączoną wtyczką Fis i tak by działał, spróbuj spojrzeć na wyświetlacz pod różnym kątem może działa ale niema podświetlania, przydało by sie rozebrać zegary i przynajmniej wzrokowo ocenić czy wszytko wporządku.

Link to comment
Share on other sites

Z odłączoną wtyczką Fis i tak by działał, spróbuj spojrzeć na wyświetlacz pod różnym kątem może działa ale niema podświetlania, przydało by sie rozebrać zegary i przynajmniej wzrokowo ocenić czy wszytko wporządku.

Oglądałem go dokładnie wczoraj w ciągu dnia ze wszystkich możliwych stron i nic się nie wyświetla. Zegary również nie były ruszane co widać zarówno po plombach jak i śrubkach w idealnym stanie. Nie widać też by coś było uszkodzone mechanicznie (nadpalone, ukruszone itp.). Wygląda na to, że pozostaje jedynie wymiana zegarów :/

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Kiedyś też miałem ten sam problem i rozwiązania były dwa.

1. Wymienić zegary ze sprawnym wyświetlaczem ( małe szanse że dostaniesz używany gdzie wszystkie piksele będą ok , a jeżeli tak to nie wiadomo jak długo).

2. Wymienić wyświetlacz koszt ok 300,- ( ja tak zrobiłem i mam wszytko oki )

Cena mogła ulec zmianie gdyż robiłem to na wiosnę.

Tak uprzedzając pytanie nie ma możliwości naprawy tego wyświetlacza i taśmy łączącej :no:.

Link to comment
Share on other sites

Po co odrazu wymieniać zegary możliwe że masz całkowicie sprawny wyświetlacz bo gdyby on był uszkodzony lub taśma to działało by podświetlanie, trzeba by rozebrać zegary zdjąc tarcze i przyjrzeć się dokładnie elektronice może coś z układem zasilania jest nie tak, no ale trzeba co nieco wiedzieć o elektronice ewentualnie oddaj to komuś niech chociaż zerknie. A problem nie wyświetlanych pikseli da się naprawić tylko trzeba mieć do tego odpowiedni sprzęt :good:

Link to comment
Share on other sites

Nie opowiadaj głupot że da się naprawić uszkodzone piksele w wyświetlaczu. Wałkowałem temat ze trzy miesiące i odwiedziłem nie jednego elektronika. Opinia była jedna wymienić wyświetlacz który jest zespolony z taśmą. A tak nawiasem daj mi namiary na magika który naprawi uszkodzony wyświetlacz.

Link to comment
Share on other sites

da sie naprawić zanikające linie, przez "naprawę" 8/10 się udaje i wytrzymuje nawet i 2 lata, lub poprzez wymianę taśmy(tu nie jestem pewny ale coś wymieniał:-) , ale blaknącego wyświetlacza się nie da naprawić, moża tylko opóźniać jego całkowite zdechnięcie.... lub wymienić na nowy FIS ale nie z chińczyka.... wszystkie opcje robimy podbno :-) moj znajomy elekt. zajmujący się wyświetlaczami w tel kom. po poogladaniu kilku liczników i próbie.... stwierdził ze się podejmuje i ze jest wstanie udzielić 12m gwarancji... póki co biore dla niego kilka liczników gratisowo do naprawy bo też chce mieć pewność ze mu to idzie dobrze żebym potem mogł polecać ludziom....

Link to comment
Share on other sites

Sam ten wyświetlacz naprawiałem większość lini udłao się spowrotem odratować bo nie jest to usterka wyświetlacza mówie tu gdy piksele wogóle nie świecą a nie gdy są wyblakłe ale niestety jak mówiłem niemam odpowiedniego sprzętu i kilku liczników zeby to ogarnąc bo poprzednia próba skończyła się uszkodzeniem taśmy. Więszkszość "elektroników" powie że do wymiany cały wyświetlacz bo niechce im sie bawić w naprawę a może być jeszce gorzej więc wymieniają cały wyświetlacz bo zajmuje to kilka minut i ryzyko powrotu usterki jest dużo mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Powodem znikających pikseli a raczej całych lini pionowych lub poziomych jest brak styku na łączeniu taśm sterownika i wyświetlacza (zaznaczyłem na zdjęciu w czerwonej ramce). Podgrzałem płaskie szczypce małym palnikiem gazowym i mocno zcisnołem połacznie tych taśm, no i wkońcu przedobrzyłem i przypaliłem taśme. Druga sprawa to że nie można za bardzo odchylać wyświetlacza bo oderwie się taśma od płytki licznika, najlepiej przydała by się tu lutownica na gorące powietrze wtedy odlutowanie wyświetlacza od licznika ułatwiło by pole manewru wtedy można zrobić coś w rodzaju małego imadełka rozgrzać jego powierzchnię i mocno zcisnąć mijsce łaczenia. Druga metoda to całkowicie rozkleić to łaczenie pczyścić ze starego kleju i nanieść nowy klej przewodzący lub folie przewodzącą i skleic ponownie ale jest to bardzo ryzykowne bo można uszkodzić taśme.

HZbCr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Temat ogarnięty poprzez wsadzenie nowego licznika :) Wszystko pięknie działa tylko pojawił się taki pewien mały problem, mianowicie ciągle migająca informacja o przepalonej żarówce od hebli (żarówka w kółku z dwoma łukami po bokach). Sprawdziłem wszystkie żarówki i świecą prawidłowo. Czy jest jakaś jeszcze opcja która może powodować miganie tej informacji na FISie ?

Oprócz tego miga jeszcze info o zużytych okładzinach ale to będzie w najbliższym czasie zrobione więc info powinno zniknąć.[br]Dopisany: 21 Luty 2010, 21:35_________________________________________________No i mam kolejny problem z FISem :/

Samochód stał cała noc na dworze, rano pojechałem do pracy (3km) i wszystko było ok FIS działał, potem auto stało na parkingu i o 16 wracałem do domu, FIS nadal działał. Zaparkowałem na 10min pod domem i po powrocie do auta już FIS nie działał :/ tzn. działa ale bardzo specyficznie. Górny wyświetlacz działa ok (pokazuje błędy), natomiast na dolnym nic nie ma, ani spalania ani zasięgu nic :/ Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że test FISa (naciśnięcie dwóch bolców w liczniku) działa i dolny wyświetlacz działa, mała navi również działa. FIS nie jest wyłączony bo próbowałem już włączać wyłączać i nic nie daje, trzymanie RESET też nic :/

Pany pomóżcie bo już nie wiem co może być nie tak ;( Zgasiłem samochód FIS działał, odpaliłem po 10min FIS nie działa :zemdlal:

Link to comment
Share on other sites

Odświeżę kotleta i dołączę się do tematu ponieważ nie FIS nie wyświetla mi komunikatów tylko poziome linie i podświetlenie, tak jak na foto, co może być przyczyną?

dsc01766r.jpg

---------- Post dopisany at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany at 08:59 ----------

Panowie pomoże ktoś?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...